پارس ناز پورتال

ایجاد احساس خوب با این ترفندها

ایجاد احساس خوب با این ترفندها

ایجاد احساس خوب با این ترفندها 

برای اینکه در خود احساس خوبی ایجاد کنید می توانید برخی از ترفندها را به کار گیرید. همه ما برخی اوقات بی حوصله و بد خلق می شویم. هر زمان که حس خوبی نداشتید, دو گزینه دارید: ۱) دوباره همین کارهایی که انجام می دادید را مجددا انجام بدهید, یا ۲) کارهای متفاوتی را امتحان بکنید و حس خوب را به خودتان باز گردانید.

 

بعضی اوقات شماره ۲ به همین راحتی ها هم نیست, بهر حال.ما ۱۰ پیشنهاد داریم که وقتی حس خوبی ندارید می توانید انجام بدهید تا لبخند روی لبانتان برگردد.

 

۱٫ به خودتان زیاد سخت نگیرید.
ما فشار زیادی را بروی خودمان وارد می کنیم. در حالیکه اینکار به هیچ وجه به نفع مان نیست, بعضی اوقات لازم است که عقب نشینی کنید, کمی تامل کنید, و تمام چیزهای خوبی که همکنون در زندگی تان دارید را بازبینی کنید.

 

بنابراین هر وقت احساس بدی داشتید, اینکار را بکنید: به چیزهایی فکر کنید که در زندگی بخاطرش سپاسگزار هستید. بروی چیزهایی که دارید تمرکز کنید … نه بروی چیزهایی که ندارید.این فشار زیادی که بروی خودتان قرار دادید را بردارید. با خود واقعی تان در این لحظه یکی بشوید. و بخاطر داشته باشید, شاد بودن تنها یک انتخاب است.

 

۲٫ بلند شوید و حرکتی بکنید.
یکی از بهترین کارهایی که وقتیکه در یک روز سخت گرفتار هستید می توانید انتخاب کنید, این است که بلند شوید و کمی حرکات ورزشی انجام بدهید.برای مثال, بیرون بروید و کمی پیاده روی کنید. نزدیک خانه کمی دوچرخه سواری کنید. به باشگاه بروید. در رختخواب نمانید و احساس تاسف برای خودتان نکنید. برخیزید, حرکتی بکنید, و بر این لحظات غلبه کنید.

 

۳٫ با افرادی که دوستشان دارید بیشتر وقت بگذرانید.
وقتیکه نارحت هستید خانواده و دوستان می توانند بهترین دارو باشند. حتی اگر نمی توانید حضوری آنها را ببینید, گوشی تلفن را بردارید و به کسی که دوستش دارید تلفن کنید.بعضی اوقات تنها چیزی که نیاز داریم دوستی است که حرف هایمان را بشنود و کمک کند تا کمی اندوه مان کاهش بیابد.

 

۴٫ راهی برای خندیدن پیدا کنید.
ما بعضی اوقات زندگی را خیلی جدی می گیریم. اما اجازه بدهید دیدمان را عوض کنیم: احساسی که همکنون دارید یک لحظه بسیار کوچک از کل زندگی تان است که تابحال تجربه کردید. بدانید که ناراحتی گذرا است. و حال خودتان را با دیدن ویدیو, شو و کلیپ آنلاین مورد علاقه تان بهتر بکنید.

 

۵٫ غذای سالم و مقوی بخورید.
حدس بزنید مردم در زمانی که حس خوبی ندارند چه چیزهایی می خورند؟ بله, مواد غذایی بدرنخور. عکس اینکار را انجام بدهید و بدنتان از شما تشکر خواهد کرد. غذاهای سالمی مثل سبزیجات, میوه ها, آجیل ها, و دانه های خوراکی مصرف کنید. خوردن یک میان وعده سالم می تواند به شما کمک کند تا حس بهتری داشته باشید و بدنتان را با غذاهای مقوی اشباع بکنید. به این استراتژی برد-برد می گویند.

 

۶٫ نفس های عمیق بکشید.
 به گزارش پارس ناز تمرکز بروی تنفس تان کار سخت و زمانبری نیست, اما اگر حس بدی داشته باشید می تواند به تنهایی همین کار یک دنیا تفاوت ایجاد کند. بنابراین برای چند دقیقه بجز تنفس تان بروی چیز دیگری تمرکز نکنید. نفس های عمیق, و آهسته بکشید و با هر بازدم از شر تمام احساسات منفی تان خلاص بشوید.

 

۷٫ با حیوانات خانگی کمی وقت صرف کنید.
حیوانات خانگی خاصیت درمانی دارند. و با هوش هستند. وقتیکه غمگین هستید می توانند حس تان را عوض کنند. حتی اگر سگ, گربه و یا دیگر حیوانات خانگی را ندارید, حتما دوستانی دارید که این حیوانات را دارند. کمی وقت با حیوانات سپری کنید بعد خواهید دید که چطور استرس تان از بین می رود.

 

۸٫ کارهای هیجان انگیز انجام بدهید.
وقتیکه افسرده هستید شاید حس و حال انجام دادن کاری را نداشته باشید. اما یکی از بهترین کارها برای آزاد کردن ذهنتان از افکار منفی و بیهوده این است که بیرون بروید و کار هیجان انگیزی انجام بدهید. به سفر جاده ای برای ملاقات سرزده یکی از دوستانتان که خیلی وقت است ندید بروید. از فروشگاه مورد علاقه تان دیدن کنید و لباس جدیدی برای خودتان بخرید. کمی هیجان به زندگی تان اضافه کنید.

 

۹٫ نوشته الهام بخش مطالعه کنید.
وقتیکه غمگین هستید کلمات شفا بخش هستند و می توانند حس تان را عوض کنند. جستجویی در اینترنت برای سخنان الهام بخش بزرگان داشته باشید. و سخن یکی از بزرگان معروف و مورد ستایش خودتان را نگاه کنید. و یا کتاب الهام بخش و تامل برانگیز مطالعه کنید.

 

۱۰٫ بیکار نباشید.
وقتیکه روز بدی دارید یک راه آسان است که با آن می توانید ذهنتان را از افکار منفی رها کنید: کاری انجام بدهید. می تواند کار شخصی تان باشد, کار متفاوتی باشد, یا پروژه ای باشد که در موردش هیجان دارید, وقتیکه کار را باتمام می رسانید باعث می شود مولدتر باشید و ذهن تان از شر افکار منفی آزاد بشود .