پارس ناز پورتال

انفجار اتمی را در مقیاس واقعی تصور کنید

انفجار اتمی را در مقیاس واقعی تصور کنید

انفجار اتمی را در مقیاس واقعی تصور کنید 

تاکنون دنیا بمباران هسته ای را در شهر هیروشیما و ناکازاکی به خود دیده است.آیا می دانید مقیاس انفجار بمب اتمی تا چه مسافتی است؟ تسلیحات هسته ای به خودی خود ترسناک هستند، اما وقتی عمیق‌تر به موضوع نگاه کرده و مقیاس واقعی انفجار هسته ای را درک کنیم، می‌بینیم بسیار ترسناک‌تر از آن چیزی است

 

که تا کنون تصور می‌کردیم. در واقع تسلیحاتی که پس از اولین بمباران اتمی ساخته شده، بسیار قدرتمندتر از آن چیزی بود که در بمباران اتمی هیروشیما (به عنوان یک مقیاس اندازه‌گیری) شاهد آن بودیم.بزرگترین انفجار هسته ای در تاریخ بشریت مربوط به انفجار بمب هسته ای تزار (Tsar Bomba) بود که قدرتی معادل 50 مگاتن داشت و 3333 برابر قدرتمندتر از انفجار هسته ای هیروشیما بود.

انفجار اتمی را در مقیاس واقعی تصور کنید

البته روس‌ها برنامه هسته ای دیگری نیز داشتند که یک بمب اتمی با قدرتی دو برابر بیشتر از قدرت بمب تزار – 100 مگاتن و معادل 6666 انفجار هسته ای هیروشیما – بود که خوش‌بختانه هیچ‌وقت آن را آزمایش نکردند! البته بمب تزار هم دست کمی از این بمب نداشت؛ روس‌ها به دلیل ترس از تخریب این بمب و تشعشعات هسته ای آن، قدرت آن را با استفاده از راهکارهایی به نصف رساندند.

 

اما با این حال، این بمب در زمان آزمایش، منطقه‌ای که در آن رها شده بود را کاملا نابود کرد و  به گزارش پارس ناز قدرت آن در حدی بود که شیشه پنجره‌های مناطقی از نروژ و فنلاند (فاصله تقریبا 1000 کیلومتری) را نیز در هم شکست. بمب تزار در جزیره نوایا زملیا (Novaya Zemlya) در شمال روسیه و در فاصله 2000 کیلومتری مسکو آزمایش شد.

 

مقیاس واقعی انفجار هسته ای بمبی مانند بمب B83 (که بزرگترین بمب اتمی واقع در زرادخانه هسته ای ایالات متحده است) و قارچ ابری که از این انفجار تشکیل می‌شود، ارتفاعی بیشتر از ارتفاع پروازهای تجاری خطوط هوایی دارد. در واقع مقیاس واقعی انفجار هسته ای بسیار ترسناک‌تر از آن چیزی است که تاکنون تصور می‌کردیم.

 

گجت نیوز