پارس ناز پورتال

انصراف شطرنج باز زن آمریکایی از حضور در ایران

انصراف شطرنج باز زن آمریکایی از حضور در ایران

انصراف شطرنج باز زن آمریکایی از حضور در ایران 

مسابقات شطرنج زنان در تهران برگزار خواهد شد و یک زن شطرنج باز آمریکایی از حضور در ایران و مسابقه انصراف داده است. سارا سادات خادم‌الشریعه درباره حضورش در لیگ شطرنج چین اظهار داشت: در لیگ چین 4 مسابقه انجام دادم که در 2 مسابقه شکست خوردم. به طور کل شطرنج‌بازان خارجی کار سختی برا کسب نتیجه در لیگ چین دارند و با این حال اگر باز هم از این کشور پیشنهاد داشته باشم آن را قبول می‌کنم.

 

وی افزود: حضور در لیگ چین به لحاظ مالی برای من اهمیت دارد. اما تنها هدف من برای شرکت در این لیگ مسائل مالی نیست.نفر اول شطرنج بانوان ایران در ریتینگ فیده درباره انصراف نازی پایکیدزه، شطرنج‌باز گرجستانی‌الاصل تیم ملی آمریکا از حضور در مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان در تهران تصریح کرد: من این شطرنج‌باز را می‌شناسم

 

و جالب این که نازی پایکیدزه چند سال پیش سرمربیگری تیم ملی شطرنج بانوان را بر عهده داشت.به گزارش پارس ناز  انصراف پایکیدزه هم بیشتر از این که به خاطر حجاب باشد به این دلیل است که او می‌خواهد خودش را مطرح کند چون جایگاه چندانی بالایی در شطرنج ندارد و یا این کارش سعی کرد توجه رسانه‌ها را به خود جلب کند.
انصراف شطرنج باز زن آمریکایی از حضور در ایرانخادم‌الشریعه با اشاره به اینکه تا شطرنج قهرمانی زنان جهان زمان زیادی باقی مانده گفت: تلاش می‌کنم در این مسابقات بهترین عملکرد را داشته باشم چون به خوبی می‌دانم انتظارات از من زیاد است.