پارس ناز پورتال

انجام این کارها در باشگاه ورزشی ممنوع

انجام این کارها در باشگاه ورزشی ممنوع

انجام این کارها در باشگاه ورزشی ممنوع 

وقتی به باشگاه وارد می شویم در معرض خطرات بسیاری قرار داریم و باید دقت کنیم که کارها را بطور اصولی انجام دهیم. فقط به این خاطر که چند ماه یا چند سال است که در باشگاه تمرین می‌کنید، دلیل نمی‌شود که از خطا مصون باشید. حتی با تجربه ترین ورزشکاران نیز در موقعی که فکر می‌کنند بیشتر از همه می‌دانند، برخی اشتباهات بسیار احمقانه را مرتکب می‌شوند.

 

در اینجا چند مورد از اشتباهاتی که ممکن است در باشگاه مرتکب شوید را بیان می‌کنیم:

۱. نادیده گرفتن مربی

اگر مربی شما می‌گوید که دارید کاری را اشتباه انجام می‌دهید، ارزشش را دارد که به نصیحت او گوش کنید. آنها در زمینه ورزش و تمرینات ورزشی مطالعه داشته اند، بنابراین احتمالا در آن موارد، بیشتر از شما می‌دانند.

 

۲. رد کردن یار کمکی

مهم نیست که وزنه شما چقدر سنگین یا سبک باشد، همیشه بهتر است با یک یار کمکی تمرین کنید. شما نباید هنگامیکه به شکست عضلانی می‌رسید، تنها باشید زیرا در آن موقع، بیشتر از هر زمان دیگری برای کامل کردن ست تان به کمک نیاز دارید. اگر مجبور باشید برای برگرداندن وزنه به سرجایش تقلا کنید، به احتمال زیاد به خودتان آسیب می‌رسانید.

 

۳. بلند کردن وزن بیش از حد

اگر سعی کنید وزن بیش از حد سنگین بلند کنید اما موفق نشوید، مانند احمق‌ها بنظر خواهید رسید. با وزنه‌ای کار کنید که می‌توانید از عهده اش بر بیایید، و وزنه‌تان را به تدریج افزایش دهید. هر چه وزنه سنگین تری بلند کنید، احتمال آسیب دیدگی شما بیشتر خواهد بود.

 

۴. فریاد زدن

بله! شما برای بلند کردن وزنه‌ها به سختی تلاش می‌کنید، اما همه اطرافیانتان نیز همین کار را انجام می‌دهند و شما صدای جیغ آنها را نمی‌شنوید. خرخرهای گاه به گاه ایرادی ندارد، اما فریاد زدن، یعنی هدر دادن اکسیژن و انرژی تان.

 

۵. اشتباه تردمیل

بندهای کفشتان را محکم گره بزنید. در وسط تردمیل بدوید. چشمهایتان را مستقیم به جلو متمرکز کنید. بیش از حد به سمت جلو یا عقب ندوید. گیره‌ی امنیتی تردمیل را حتما نصب کنید، بخصوص اگر در یک سطح شیبدار می‌دوید یا وزنتان کمی بیشتر از حد متوسط است.

 

۶. گرفتن هالتر بصورت ناردست

به گزارش پارس ناز هنگام انجام پرس سینه، این اشتباه احمقانه را مرتکب نشوید که انگشت شستتان را زیر میله قرار دهید. انگشت شست شما باید همیشه در یک گریپ مناسب، دور میله باشد. اگر‌ هالتر را درست نگه ندارید، ممکن است لیز بخورد و روی اندام‌های حیاتی تان بیفتد.

 

۷. نادیده گرفتن گیره‌های وزنه

حتی با تجربه ترین وزنه برداران نیز از گیره‌های وزنه (کلیپس) استفاده می‌کنند. تمام آن تمرینات سخت و تلاش زیاد، می‌تواند باعث شود به یک طرف کج شوید یا تکان بخورید و احتمال زیادی وجود دارد که صفحه‌های وزنه لیز بخورند. و هیچ چیز شرم آورتر از صدای وحشتناک افتادن وزنه‌ها در هنگام لیز خوردن از ‌هالتر و برخورد به زمین نیست.

 

۸. تخلیه اشتباه هالتر

همیشه هالتر را تا حد ممکن بصورت مساوی خالی کنید. اگر این کار را نکنید، می‌تواند یک وری شود و به چانه تان برخورد کند. مطمئن شوید که وزنه‌ها، همیشه کاملا متعادل هستند، بخصوص با رک‌های قدیمی و کهنه.

 

۹. وزنه برداری به شکل نادرست

وزنه برداری شامل برخی حرکات بسیار پر خطر است، مانند اسنچ، کلین اند جرک، پاور پرس و غیره. شما مقدار زیادی وزن را با حرکات انفجاری بلند می‌کنید و احتمال آسیب دیدگی، زیاد است. قبل از امتحان کردن آنها، مطمئن شوید که می‌دانید چگونه این حرکات را بدرستی انجام دهید.

 

۱۰. کشیدن پین

در هنگام استفاده از دستگاه سیمکش، مراقب باشید که چه زمانی پین را از استک وزنه‌ها می‌کشید. اگر چیزی به سیم‌کش وصل باشد، برداشتن ناگهانی وزنه تعادل، باعث خواهد شد که دسته سقوط کند و به سرتان برخورد نماید.

 

بسیار خب، پس برای آنکه در باشگاه دچار سرافکندگی و آسیب دیدگی نشوید، از این اشتباهات اجتناب کنید. آیا شما هم اشتباهاتی را می‌شناسید که ممکن است بدنسازان در باشگاه با آنها دست و پنجه نرم کنند؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

سایت تناسب اندام