پارس ناز پورتال

انتقال نشانگر متن هنگام تایپ در گوشی آیفون

انتقال نشانگر متن هنگام تایپ در گوشی آیفون

انتقال نشانگر متن هنگام تایپ در گوشی آیفون 

در گوشی اپل هنگام  تایپ می توانید نشانگر چشمک زن متن را با تاچ کردن سه بعدی حرکت دهید و ما این ترفند را آموزش می دهیم. برخی کاربران هنگام تایپ پیام کوتاه یا هر عبارت دیگر در دستگاه‌های هوشمند اپل همچون آیفون و آیپد در صورت بروز خطا همچون غلط املایی، کل کلمه وارد شده را حذف کرده و دوباره آن را تایپ می‌کنند.

 

برخی دیگر نیز از روش اصولی‌تر که جابه‌جایی نشانگر متن در میان کاراکترهاست کمک گرفته و با فشار طولانی روی کلمه موردنظر صبر می‌کنند تا علامت ذره‌بین روی صفحه ظاهر شود، سپس با عملیات کشیدن و حرکت، نشانگر متنی را به کاراکتر موردنظر انتقال داده و پس از آن کاراکتر اشتباه را حذف و شکل صحیح آن را وارد می‌کنند.

 

انجام این کار برای اصلاح خطاهای تایپی چندان دشوار نیست، اما با عرضه آیفون 6اس و مدل‌های جدیدتر، قابلیتی با عنوان لمس سه‌بعدی به آیفون اضافه شده که این قابلیت در شرایط متعددی راهکارهای متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از این راهکارهای مفید و کاربردی، اصلاح خطاهای تایپی و حرکت سریع و دقیق نشانگر متن است.

 

برای انجام این کار کافی است از ترفند زیر کمک بگیرید:

ابتدا اپلیکیشن موردنظرتان که می‌خواهید عبارتی را در آن تایپ کنید اجرا کنید. (تایپ عبارت می‌تواند در فرم جست‌وجو، نوار آدرس مرورگر و هر بخش دیگری باشد)

 

به‌جای فشار طولانی مدت روی صفحه و انتظار کشیدن برای ظاهر شدن علامت ذره‌بین، کافی است روی صفحه‌کلید فشار داده و کمی نگه‌دارید تا حروف صفحه‌کلید از روی آن محو شوند!

 

اکنون صفحه‌کلید به یک تاچ پد تبدیل شده و شما می‌توانید براحتی با کشیدن نشانگر متن روی صفحه، آن را در میان کاراکترهای عبارت موردنظر جابه‌جا کنید.