پارس ناز پورتال

انتقال بیماری از طریق کیف های زنانه

انتقال بیماری از طریق کیف های زنانه

انتقال بیماری از طریق کیف های زنانه 

کیف های زنانه همیشه مکانی برای لوازم آرایشی و انواع لوازم مخصوص خانم ها است. باید توجه داشته باشید که این محیط می تواند آلوده باشد. کیف یک خانم گنجینه ای از اسرار اوست. کیف های زنانه اغلب بزرگ و جادار هستند تا بانوان بتوانند تمام وسایل ضروری و مورد نیاز خود را در آن قرار دهند. اما تا بحال به ضد عفونی کردن کیف خود فکر یا عمل کرده اید؟ 

 

به تازگی گروهی از متخصصان دانشگاه Metropolitan طی آزمایشی، کیف دستی و کیف لوازم آرایش گروهی از زنان را تحت آزمایش برای شناسایی میکروب ها و باکتری ها قرارداده و به نتایج تکان دهنده ای دست یافته اند.گفتنی است، در بررسی های انجام شده بر روی این کیف ها که از مواد مختلف چون خز،

 

چرم طبیعی و مصنوعی ، پارچه و نایلون ساخته شده اند انواع میکروب ها و باکتری های فوق العاده مرگبار شناسایی شده است.از جمله این باکتری ها سالمونلا، Serratia ، Enterobacter ، Aeromonas ، Staphylococcus epidermidis، Pediococcus و Hafnia بوده اند که هریک به تنهایی می توانند باعث ابتلا به بیماری های شدید و حتی مرگ در انسان شوند.

 

 به گزارش پارس ناز سالمونلا یکی از مرگبارترین باکتری های بیماری زا در جهان است و همه ساله تنها در کشور انگستان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در اثر ابتلا به آن و بروز مسمومیت غذایی راهی بیمارستان می شوند، از عوارض این بیماری اسهال، تب و استفراغ است و بیمار در اکثر موارد نیاز به بستری دربیمارستان پیدا می کند.

 

یکی از باکتری های بسیار خطرناکKlebsiella pneumonia است که باعث ابتلا به ذات الریه، عفونت های دستگاه ادراری، سمی شدن خون، مننژیت، اسهال و بروز عفونت در بدن می شود و در کیف اکثرخانم های داوطلب وجود داشت.باکتری فوق العاده مرگبار دیگر Cronobacter، است که در نمونه های آزمایشی کشف شد و باعث عفونت های شدید در نوزادان و مرگ هزاران نوزاد همه ساله در دنیا می شود.

 

کارشناسان همچنین صدها باکتری مرگبار دیگر را نیز شناسایی کرده اند که می توانند خطری جدی و بالقوه برای سلامت انسان ها باشند، این باکتری ها هم داخل و هم خارج کیف ها شناسایی شده اند و فوق العاده بیماری زا هستند.آنها با اینکه در سطح انبوه در کیف ها وجود دارند اما معمولاً خطرزا نیستند

 

ولی چنانچه کنارمواد غذایی یا درمجاورت محصولات آرایشی که مستقیماً با پوست در تماس است ، قرار بگیرند می توانند افراد را مبتلا کنند.کارشناسان به بانوان توصیه می کنند نسبت به نظافت و ضدعفونی کردن کیف های خود به صورت دوره ای اقدام کنند یا با دستمال آنتی باکتریال داخل و خارج کیف خود را تمیز کنند.

 

عدم قراردادن مواد غذایی داخل کیف یکی دیگر از مواردی است که خانم ها باید رعایت کنند، همچنین کارشناسان توصیه می کنند خانم ها از خرید کیف هایی از جنس پوست حیوانات یا خز و پشم خودداری کنند زیرا این کیف ها قادر به جذب و رشد میزان بالاتری باکتری هستند.

 

کیف زنان باردار و نیز مادرانی که نوزاد و کودک خردسال دارند باید به طور مداوم شسته و خشک شود زیرا می تواند باعث ابتلای مادر و نوزاد به بیماری های سخت درمان شود.