پارس ناز پورتال

امیر تتلو و ماجرای به شهرت رسیدن در ایران

امیر تتلو و ماجرای به شهرت رسیدن در ایران

امير تتلو و ماجراي به شهرت رسيدن در ايران 

امير مقصودلو معروف به تتلو خواننده زير زميني است که اکنون تمام ايران وي را مي شناسند. طرفداران تتلو در ايران کم نيستند. «وقتي امير تتلو به سمي آخر مي زند!»، «عکس امير تتلو با پيراهن پرسپوليس»، «شوخي با امير تتلو در برنامه خندوانه»، «جزييات دستگيري امير تتلو» و… امير تتلو را تقريبا همه مي شناسيم.

 

خواننده رپي که به هر دري زد تا از راه قانوني مشهور شود، اما نتوانست و در نهايت تصميم گرفت راه هاي مختلفي را براي رسيدن به شهرت انتخاب کند.امير تتلو بعد از اين که از موسيقي نااميدشد، جنجال هاي زيادي را براي خودش و ديگران به وجود آورد. او با حضور در عرصه هاي مختلف با همان ظاهر به قول معروف نامتعارف،

 

خودش را در جرياني قرار داد که خيلي زود در تيررس و شليک مخالفانش قرار گرفت. در اين مطلب قصد داريم به راهي که تتلو براي معروف شدن انتخاب کرد، بپردازيم.

امیر تتلو و ماجرای به شهرت رسیدن در ایرانمن يک نابغه ام!

امير تتلو مثل اغلب خواننده ها از زمان کودکي اعتماد زيادي به صدايش داشته و خودش را يک نابغه مي دانسته. به گزارش پارس ناز او با اين که خيلي زودتر از رپرهاي ايراني کارش را شروع کرد، اما هيچ وقت نتوانست به جايگاهي که مي خواست برسد. تتلو کارش را به همان شيوه اي آغاز کرد که خيلي از خواننده هاي امروز براي شنيده شدن صدا و موسيقي شان به شکل زيرزميني کارشان را شروع کردند.

 

تتلو در نيمه هاي دهه 80 ايران را به مقصد دبي ترک کرد. بخش عمده اين سفر رسيدن به شهرت بيشتر بود. او در کنسرت هاي آن ور آبش به شکلي غيرمتعارف به توهين پرداخت، به گونه اي که با افزايش اعتراضات نسبت به کنسرت مبتذل «تتلو»، پس از بازگشت به ايران، بازداشت شد.

 

تتلو چند روز بعد از بازداشتش، با نوشتن ندامت نامه از زندان آزاد شد. او در متن اين ندامت نامه، ضمن ابراز پشيماني، از تلاش براي کسب مجوز از وزارت ارشاد نيز سخن گفته بود.

 

من يک فوتباليستم!

او هم مانند خيلي از خواننده هاي رپ ايراني، مثل ياس و آرمين تو اي اف ام، غيرمجاز است. تتلو بارها با ترانه هايش نسبت به اين مسئله ابزار گله و شکايت کرده. او در طول مدتي که به شکل زيرزميني فعاليت مي کرد، با همان ظاهر هميشگي و عجيب و غريبش به افراد زيادي متوسل شد تا مجوز بگيرد، اما هيچ وقت صدايش قانوني نشد.

 

تتلو تلاش هاي فراواني در طول 11 سال فعاليت خود براي مجوزدار شدن انجام داد، اما با درهاي بسته زيادي مواجه شد. او پس از انتشار آلبوم سومش که سعي کرده بود در چهارچوب قوانين باشد، براي مدتي قيد خوانندگي و موسيقي را زد. تتلو که به اين نتيجه رسيده بود

 

در دنياي موسيقي اضافه است و هر جا مي رود بيرونش مي کنند، رفت به سراغ فوتبال. او جدي و سخت مشغول تمرينات فوتبال شد و روزي 16 ساعت ورزش مي کرد! و آرزويش اين بود که روزي پيراهن شماره شش پرسپوليس به او تعلق بگيرد.
امیر تتلو و ماجرای به شهرت رسیدن در ایرانمن هيچ کس نيستم!

تتلو اما اين بار هم شانس نياورد! هر جا مي رفت، او را اخراج مي کردند. در تمرينات باشگاه پرسپوليس حاضر شد، اخراجش کردند، در تمرين تيم ستارگان حاضر شد، سرمربي تيم مانع از اين کار شد و او را به تمرين راه نداد. او که تقريبا از همه چيز نااميد شده بود و خودش را بدشانس ترين آدم دنيا مي دانست،

 

در اينستاگراش و در واکنش به حسين ياريار، سرپرست تيم ملي هنرمندان، پست گذاشت و نوشت: دارم بر مي گردم از تمرين هنرمندان! تمريني که اين بار خيلي زود تمام شد، چون ديگه احتياجي به امير تتلو نداشت! اون تيمي که من توش بازي مي کردم، حتي يک هنرمند هم نداشت! به من گفتن برو جالبه! خيلي جالبه! خدا رو صدهزار مرتبه شکر که ديگه احتياجي به من ندارن!
امیر تتلو و ماجرای به شهرت رسیدن در ایرانکري خواني در فضاي مجازي

تتلو براي مدتي خودش را از همه چيز محروم کرد. تنها دل خوشي او پست گذاشتن در صفحه اينستاگرام و ارتباط با مخاطبان ميليوني اش بود.به گزارش پارس ناز او از صبح تا شب کارش پست گذاشتن بود. پست هاي متعدد و جنجالي به او اجازه نداد از دور خارج شود. اينستاگرام براي او به رسانه کري خواني هاي او درباره هر مطلب و اتفاق تبديل شده بود.

 

تتلو هر چقدر در دنياي واقعي با بدشانسي و بي توجهي رو به رو شده بود، اما در دنياي مجازي با طرفداران بسياري مواجه شد. تتلويي ها يا به بيان بهتر طرفداران امير خيلي بيشتر از ميزان فالوئرهاي سوپراستارهايي مثل علي کريمي، محمدرضا گلزار و… شده بودند.

 

او با کسب سه ميليون فالوئر به يکي از محبوب ترين چهره هاي فضاي مجازي تبديل شد. ميزان حمايت تتلويي ها از امير تا جايي پيش رفت که هر کس به او چپ نگاه مي کرد، مورد هجوم او و طرفدارانش در فضاي مجازي قرار مي گرفت. هر کس لج او را در مي آورد يا به اصطلاح پا روي دمش مي گذاشت،

 

طرفدارانش با کامنت گذاشتن در صفحه شخص مخالف با امير، مورد حمله شديدي قرار مي دادند و او را پشيمان از پست گذاشتن درباره تتلو مي کردند.نمونه مهم اين اتفاق، درافتادن با سالومه سيدنيا، مجري شبکه من و تو، با امير تتلو بود. داستان از آن جا شروع شد که سالومه سيدنيا در پي ساختن برنامه اي براي نوروز 95،

 

دست به انتخاب بدترين آهنگ سال 94 زد که در اين ميان با آوردن آهنگ انرژي هسته اي امير تتلو باعث واکنش شديد امير تتلو و طرفداران تتلويي او شد. تتلويي ها مجري من و تو را در آخر مجبور به حذف عکس انتخاب بدترين آهنگ کردند. اينستاگرام براي تتلو به محفلي براي عقده پراکني هاي او تبديل شده بود.
امیر تتلو و ماجرای به شهرت رسیدن در ایرانتتلو فقط اسم منه!

تتلو در دنياي مجازي تقريبا محبوب تر از تتلويي شده بود که مي خواست خواننده و فوتباليست شود. او به درجه اي از محبوبيت رسيده بود که خودش عقيده داشت هيچ کس جز او نمي تواند اين قدر طرفدار داشته باشد. از طرفي ميزان استفاده از نام او در برنامه ها و سريال هاي تلويزيوني هم تقريبا يکي از راه هاي ديده شدن آن کارها بود.

 

نمونه مهم اين اتفاق استفاده کمال تبريزي از اسم تتلو روي شخصيت اصلي سريالش، هوشنگ تتلويي بود که به عنوان يک شخصيت ابله در اين سريال شناخته مي شدتتلو بعد از اين اتفاق با عصبانيت تتلويي خود واکنش نشان داد و گفت: «تتلو» اسميه که من ساختم و هيچ جاي دنيا نيست!

 

اگه واسه کسي مهم نبود، تو فيلم و سريالشون نمي آوردن! حالا شعور و معرفتشون جوريه که بي احترامي هم مي کنن. من اصلا ناراحت نيستم. هرگونه سوءاستفاده از اسمم، نوش جون اونايي که اين همه خرج مي کنن و سريال مي سازن و توش به ما بي احترامي مي کنن که به واسطه اسم ما فروششون بره بالا!

امیر تتلو و ماجرای به شهرت رسیدن در ایرانمي شه کمتر فحش بدي!

خيلي ها تتلو را خواننده روياپرداز و عصيان گري مي دانند که به هيچ يک از آرزوهايش نتوانسته برسد حالا زيپ دهانش را باز کرده و هرچقدر دلش مي خواهد، به آدم هاي محبوب جامعه فحش و ناسزا مي گويد. شايد براي همين است که اين قدر از طرف مخالفانش و تتلونماها فحش مي خورد و در کامنت ها او را مسخره مي کنند.

 

تتلو به خاطر ديده نشدن يا به بيان بهتر کم توجهي ها، فازش با ديگر خوانندگان رپ کمي متفاوت است. اگر ويديويي او را که در لحظه دستگيري اش منتشر شده، ببينيد، متوجه خواهيد شد که او جلوي دهانش را حتي جلوي نيروي انتظامي هم نمي تواند بگيرد و به شکل کاملا رک و صريح مي گويد که من را ببريد زنداني ام کنيد.
امیر تتلو و ماجرای به شهرت رسیدن در ایرانروز، خيابان، سکانس دستگيري

ماجراي دستگيري امير تتلو، تقريبا پيچيده است. چيزي که موضوع را عجيب تر مي کند، مشخص نبودن دليل اصلي دستگيري اوست. معلوم نيست دستگيري او به خاطر استفاده از فحش و ناسزاست يا عکس انداختن با يک بازيکن جنجالي! جالب اين جاست که اگر او به خاطر فحش و ناسزا در اينستاگرام بازداشت شده،

 

پس چرا تمام آن هايي که زير پست ها از الفاظ رکيک استفاده مي کنند و کامت مي گذارند، بازداشت نمي شوند! از طرفي هم مي گويند او به خاطر ارتباطش با هافبک پرسپوليس، محسن مسلمان، بازداشت شده.مسلمان چند هفته قبل از بازداشت تتلو، به جاي حضور در تمرين پرسپوليس، به تماشاي بازي تاسيسات دريايي رفت

 

و با تتلو عکسي سلفي گرفت. اين عکس با واکنش هايي در فضاي مجازي رو به رو شد و هافبک سرخ ها گفت با هماهنگي باشگاه آن روز به تمرينات نرفته است. اما اين وسط پاي مسلمان هم گير است، چون چند روز پيش مسلمان هم به کميته اخلاق احضار شد.

 

تتلو به خاطر هر دو اين اتفاق و خصوصا «تشويق نمودن جوانان به فساد و فحشا» چندين بار به دادگاه احضار شده بود، اما او هيچ کدام از اين احضاريه ها را جدي نگرفت. او در آخر به دليل ويدئويي که منتشر کرده بود و در آن به توهين و هتاکي بازپرس پرونده خود پرداخته بود، به شکل کاملا آشکار و در انظار عمومي بازداشت شد.
امیر تتلو و ماجرای به شهرت رسیدن در ایرانعمو تتل الان کجاست؟

بعد از دستگيري تتلو، او در حالي در راهروهاي دادسرا ديده شد که لباس زرد زندان بر تن داشت و به علاوه با دست بند و پابند تردد مي کرد. نکته عجيب به فريادهاي بلند او مربوط مي شود. اين خواننده در حالي که به شدت کتک مي زد، عبارات عجيبي در مورد اين که هوادار دارد و نمي توانند کاري با او انجام بدهند، به زبان مي آورد که توجه همه حاضران را به خودش جلب کرده بود.

 

در مدت حضور تتلو در دادگاه، چهار نفر از او محافظت مي کردند. اما طرف ديگر اين ماجرا تتلويي ها هستند. آن ها اين روزها حال خوشي ندارند و به شکل زيرزميني نسبت به بازداشت تتلو واکنش نشان مي دهند. آن ها چند روز پيش طي فراخواني که از طرفداران و دوستداران اين خواننده زيرزميني دعوت کرده بودند

 

تا حضور يابند، در خيابان 15 خرداد مثل امير دستگير شدند. آن ها اين روزها اينستاگرام امير را به دست گرفته اند و در آرزوي اين هستند که مار زخمي زودتر آزاد شود.