پارس ناز پورتال

امید شرکت اپل به فروش آیفون 7

امید شرکت اپل به فروش آیفون 7

امید شرکت اپل به فروش آیفون 7 

تا عرضه آیفون 7 دوماه باقی مانده است و چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر کاهش فروش شرکت اپل و این شرکت امید دارد تا از طریق فروش آیفون 7 این کاهش فروش را جبران کند. 

 

شرکت اپل، با قدمت طولانی ای که دارد هم اکنون خدماتش را به صورت سخت افزاری و نرم افزاری ارائه می کند اما همه می دانند که اپل سودش را فقط مدیون فروش محصولات سخت افزاری و هوشمند اش است.

 

در عین حال دراین برهه از سال، که تنها دو ماه تا انتشار آیفون ۷ باقی مانده است، این شرکت اعلام کرده که با کاهش فروش محصولات سخت افزاری اش نظیر آیفون، آی پد، و لپ تاپ هایش مواجه شده است. سه ماهه دوم ۲۰۱۶ اپل توانست تنها ۴۰٫۴ میلیون دستگاه را بفروش برساند در حالی که سال گذشته ۳٫۱ میلیون دستگاه بیشتر در همین بازه به فروش رسانده بود.

 

این کاهش ۱۵ درصدی می تواند چالش بزرگی برای اپل به شمار آید تا حدی که فروش آیفون هایش را متوقف کرده و منتظر است که ماه نهم میلادی فرا برسد و برای علاقمندانش،  آیفون ۷ را به ارمغان آورد.

امید شرکت اپل به فروش آیفون 7

اما در مورد آی پد هم خبرهای خوبی نداریم. سه سال است که اپل با کاهش فروش آی پد هایش مواجه است. اپل در سه ماهه دوم  سال ۲۰۱۴ به تعداد ۱۳ میلیون دستگاه از آی پد هایش را فروخت اما در سال ۲۰۱۵ این رقم به ۱۰٫۹ میلیون دستگاه کاهش یافت اما متوجه شدیم که برای سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ شمار فروش آی پد های اپل به ۹٫۹ میلیون دستگاه رسیده است..

 

اپل در شب گذشته در مورد مک بوک هایش هم گزارشی داد که نشان از کاهش فروش آن داشت. بدین صورت که امسال در سه ماهه دوم، ۴٫۲۵ میلیون دستگاه از انواع لپ تاپ هایش را فروخته در حالی که در سال گذشته در همین بازه توانسته بود ۴٫۸ میلیون دستگاه به فروش برساند.

 

 به نظر می رسد روی کار آمدن آیفون ۷ بتواند ضررهای اپل را جبران کند اما فراموش نکنید که کاربران به دنبال محصولات جدید هستند و در صورتی که تنوع در تولید محصولات مشاهده نکنن ناچار می شوند که یا پلتفرم خود را تغییر دهند و یا حداقل با محصولات قدیمی ترشان روزگار دیجیتالی خو را سپری کنند!