پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

خانه ای جالب و کوچک مخصوص مسافرت +عکس خانه ای جالب و کوچک مخصوص مسافرت +عکس مرد نصف شده استاد انگیزه دادن به دیگران +عکس مرد نصف شده استاد انگیزه دادن به دیگران +عکس کشف ماهی وحشتناک و عجیبی که پا دارد  + عکس کشف ماهی وحشتناک و عجیبی که پا دارد + عکس ازدواج عجیب و قانونی مردی با یک گربه..(عکس) ازدواج عجیب و قانونی مردی با یک گربه..(عکس) سوژه شدن واکنش عجیب دختر جوان بعد از جراحی دندان عقلش سوژه شدن واکنش عجیب دختر جوان بعد از جراحی دندان عقلش رشد عجیب دانه‌ گیاه 32 هزار ساله در کشور روسیه +‌ عکس رشد عجیب دانه‌ گیاه 32 هزار ساله در کشور روسیه +‌ عکس این خانم خود را شبیه پری دریایی کرد (عکس) این خانم خود را شبیه پری دریایی کرد (عکس) واکنش اینستاگرامی احمدی نژاد در مورد گلشیفته +عکس واکنش اینستاگرامی احمدی نژاد در مورد گلشیفته +عکس تبلیغات تبادل همسر برای رهایی از زندگی یکنواخت!! تبلیغات تبادل همسر برای رهایی از زندگی یکنواخت!! لباسی جالب برای جلوگیری از مزاحمت آقایان + عکس لباسی جالب برای جلوگیری از مزاحمت آقایان + عکس تصاویر رنگین کمانی مرتفع و عجیب در آسمان پکن تصاویر رنگین کمانی مرتفع و عجیب در آسمان پکن قطاری که بخاطر سرما لباس بر تن کرد قطاری که بخاطر سرما لباس بر تن کرد بارداری و زایمان عجیب یک مرد آمریکایی + عکس بارداری و زایمان عجیب یک مرد آمریکایی + عکس دختری که هیچ وقت نمی تواند شاد باشد + عکس دختری که هیچ وقت نمی تواند شاد باشد + عکس زنی که برای لبخند زدن باید 15 هزار پوند هزینه کند! + عکس زنی که برای لبخند زدن باید 15 هزار پوند هزینه کند! + عکس قدیمی ترین درخت جهان در ایران است + عکس قدیمی ترین درخت جهان در ایران است + عکس خورشید گرفتگی عجیب و دیده نشده (عکس) خورشید گرفتگی عجیب و دیده نشده (عکس) این مرد 39 همسر دارد + عکس این مرد 39 همسر دارد + عکس معمای جالب دزدی در روز برفی معمای جالب دزدی در روز برفی پیدا کردن نامه عاشقانه یک زوج ماله 70 ساله قبل (عکس) پیدا کردن نامه عاشقانه یک زوج ماله 70 ساله قبل (عکس)

امگا 6 و نیاز ضروری بدن به آن

امگا 6 و نیاز ضروری بدن به آن

امگا 6 و نیاز ضروری بدن به آن 

امگا 6 نوعی چربی مفید و ضروری است که بدن ما اگر آن را دریافت کند سلامتی تضمینی خواهد بود و این ماده بیشتر در آبزیان یافت می شود. محققان بر این عقیده‌اند که همیشه باید تعادلی بین امگا ۳ ها و امگا ۶ ها در بدن برقرار باشد تا سالم تر بمانیم.محققان بر این عقیده‌اند که همیشه باید تعادلی بین امگا ۳ ها و امگا ۶ ها در بدن برقرار باشد تا سالم تر بمانیم.

 

در این مطلب بیشتر به امگا ۶ ها خواهیم پرداخت و میزان نیاز بدن به آن‌ها را نیز عنوان می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.اگر اهل دنبال کردن اخبار سلامتی باشید حتماً می‌دانید که محققان هر روز به خواص جدیدی از مصرف امگا ۳ ها دست پیدا می‌کنند.

 

در حالت کلی این اسیدهای چرب فواید زیادی برای بدن دارند. در کنار این اسیدهای چرب، اسیدهای چرب دیگری به نام امگا ۶ ها هستند که به نوعی رقیب امگا ۳ ها محسوب می‌شوند. واقعیت این است که مصرف اسیدهای چرب امگا ۶ نیز برای تامین سلامتی لازم است اما درعین‌حال نباید در مصرف آن‌ها زیاده‌روی کرد.

 

محققان بر این عقیده‌اند که همیشه باید تعادلی بین امگا ۳ ها و امگا ۶ ها در بدن برقرار باشد تا سالم تر بمانیم.در این مطلب بیشتر به امگا ۶ ها خواهیم پرداخت و میزان نیاز بدن به آن‌ها را نیز عنوان می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

 

امگا ۶ ها: چربی‌های ضروری

همان قدر که امگا ۳ ها روزبه‌روز شهرت و اعتبار بیشتری پیدا می‌کنند به همین میزان نگرانی در مصرف زیاد امگا ۶ ها افزایش پیدا می‌کند. البته معنی حرفمان این نیست که امگا ۶ ها کلاً چربی‌های مضری هستند و باید حذف شوند. این اسیدهای چرب که در روغن ذرت و روغن آفتابگردان به میزان قابل‌توجهی وجود دارد

 

جزو اسیدهای چرب ضروری هستند. به این معنی که بدن به آن‌ها نیاز دارد تا به طور طبیعی رشد کند و سیستم ایمنی قوی‌تری داشته باشد.

 

افزایش میزان مصرف امگا ۶ ها: مشکل زندگی مدرن

به عقیده‌ی دانشمندان، مشکل زمانی به وجود می‌آید که در مصرف این اسیدهای چرب زیاده‌روی می‌شود. تغذیه‌ی اجداد ما حاوی میزان متعادلی از امگا ۳ ها و امگا ۶ ها بوده است درحالی‌که امروزه امگا ۶ ها ده برابر بیشتر از امگا ۳ مصرف می‌شوند. به عقیده‌ی محققان این عدم تعادل مهم است و تاثیر زیادی روی سلامتی دارد.

 

به گفته‌ی متخصصان در عرض ۱۰۰۰۰ سال ژن‌های ما تغییر نکرده است اما میزان مصرف امگا ۶ ها به طور غیرقابل‌باوری بالا رفته است.

 

امگا ۶ ها: چربی‌های کما بیش مفید

باید گفت که همه‌ی متخصصان حوزه‌ی تغذیه نظر واحدی در مورد امگا ۶ ها ندارند؛ اما هیچ پژوهشی تاکنون به طور صد درصد اثبات نکرده است که امگا ۶ ها مضر هستند. به عقیده‌ی اکثر محققان خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در بین افرادی که اسیدهای چرب اشباع‌نشده (شامل امگا ۶ ها) و چربی‌های اشباع‌نشده‌ی مونو را جایگزین چربی‌های اشباع‌شده کرده‌اند کاهش پیدا کرده است.

 

امگا ۶ ها: حد تعادل را رعایت کنید

اکثر متخصصان بر این باور هستند که کاهش مصرف امگا ۶ ها و افزایش دریافت امگا ۳ ها از اهمیت بالایی برخوردار است. به عقیده‌ی این متخصصان از آنجایی که بدن برای تبدیل این اسیدهای چرب از آنزیم‌های واحدی استفاده می‌کند، بنابراین عدم تعادل بین این اسیدهای چرب مشکل‌ساز می‌شود.

 

زمانی که میزان امگا ۶ بیشتر از امگا ۳ می‌شود آنزیم کمتری برای تبدیل کردن امگا ۳ ها باقی می‌ماند. در نتیجه بدن از وجود این ترکیبات ضدالتهابی ضروری محروم می‌ماند. علاوه بر این امگا ۶ ها نقش زیادی در تولید ترکیبات التهاب‌زا دارند. یادتان باشد که میزان زیاد آن‌ها باعث افزایش خطر تشکیل لخته‌های خونی و اکسایش کلسترول می‌شود که رگ‌ها را در معرض مسدود شدن قرار می‌دهند.

 

متخصصان حوزه‌ی تغذیه توصیه می‌کنند که در مصرف روغن ذرت و روغن آفتاب‌گردان احتیاط کنید چون حاوی بیش‌ترین میزان امگا ۶ ها هستند. روغن زیتون، روغن کانولا یا روغن بذر کتان جزو بهترین روغن‌ها هستند که به برقراری تعادل بین این دو اسیدهای چرب کمک می‌کنند. توجه داشته باشید که چربی‌های ترانس خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهند.

 

از مصرف چربی‌های ترانس خودداری کنید

در نهایت اینکه یادتان باشد چربی‌های اشباع‌شده در گوشت‌های قرمز و شیر کامل حاوی اسیدهای آراشیدونیک، نوعی امگا ۶ است که باعث تولید پروتئین‌های التهاب‌ زا می‌شود. چربی دور شکمی افرادی که تغذیه‌ای سرشار از چربی‌های اشباع‌ شده دارند بیشتر است. نتایج پژوهش‌های انجام‌شده نشان می‌دهند که چربی‌های شکمی همان چربی‌های التهاب‌زا در بدن هستند.

 

خلاصه اینکه اگر نمی‌خواهید میزان ترکیبات التهاب‌زای بدنتان بیشتر شود باید مصرف امگا ۳ ها را بیشتر و مصرف امگا ۶ ها را کمتر کنید. توصیه می‌کنیم ماهی و بذر کتان را به برنامه‌ی غذایی‌تان اضافه کنید.

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ