پارس ناز پورتال

«اما واتسون» و یک تخلف جنجال برانگیز

مجموعه : اخبار سینما
«اما واتسون» و  یک تخلف جنجال برانگیز

«اما واتسون» و  یک تخلف جنجال برانگیز 

انتشار تعداد زیادی سند محرمانه نشان می‌دهد که قدرتمندان و ثروتمندان چگونه با استفاده از گریزگاه‌های مالیاتی ثروت خود را مخفی می‌کنند. این اسناد از یکی از پنهان کارترین شرکت‌های دنیا در پاناما به نام «موساک فونسکا» درز پیدا کرده است. در ادامه یک تخلف جنجال برانگیز از اما واتسون بازیگر زن هالیوودی را خواهیم دید.

 

نام «اما واتسون emma watson» بازیگر مشهور فیلم‌های هالیوودی در بین اسناد پاناما به چشم می‌خورد. این بازیگر به خاطر بازی در مجموعه فیلم‌های هری پاتر معروف شده است.

 

اسناد پاناما مشخص می‌کنند که مشتری‌های موساک فونسکا چگونه از پرداخت مالیات فرار کرده، تحریم‌ها را دور زده و دست به پول‌شویی می‌زدند.

 

اخیرا یک بانک اطلاعاتی با قابلیت جستجو راه‌اندازی شده است که اسامی مشتریان فونسکا را با جزئیات بیشتری نمایش می‌دهد که در این میان، نام اما واتسون، هنرپیشه مشهور هالیوودی نیز به چشم می‌خورد و در بین اسامی دیده می شود.

«اما واتسون» و  یک تخلف جنجال برانگیز

 

كنسرسيوم‌ بین‌المللی ژورنالیست‌های پژوهشگر (ICIJ) در روز دوشنبه جزئیات بیش از 200 هزار نهاد مرتبط با اسناد پاناما را در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد.

 

این بانک اطلاعاتی گسترده از شرکت‌ها، بنیادها و موسسات اعتباری را در پایگاه خود جای داده است.سخنگوی هنرپیشه 26 ساله می‌گوید که خانم واتسون همچون دیگر افراد مشهور، شرکتی خارجی را تاسیس کرده که هدفش صرفا دنبال کردن اهداف شخصی بوده است.

 

وی در ادامه می‌گوید: «در قانون بریتانیا آمده که شرکت‌های انگلیسی باید اسامی افراد سهام دار را به صورت عمومی منتشر کنند که همین مسئله مخل امنیت شخصی ایشان می‌شود.

 

این اتفاق در گذشته رخ داده بود و انتشار عمومی اسامی، برای او کمی مشکل ساز شده بود… قوانین شرت‌های برون مرزی ثبت شده در بریتانیا اما متفاوت است و بر آن اساس، هیچ نیازی به افشای عمومی اسامی نیست.

 

خانم واتسون هیچ سود مالی از این شرکت نمی‌برد و فقط به دنبال حریم خصوصی می باشد.»ثبت شرکت خارجی در بریتانیا به خودی خود عمل مجرمانه‌ای محسوب نمی‌‎شود.

 

با این وجود، نام خانم واتسون، بازیگر مشهور هالیوودی، در بین اسناد منتشر شده به چشم می‌خورد  و دیده میشود. تاکنون نام افراد زیادی از جمله چند تن از رهبران سیاسی جهان مشاهده شده است.