پارس ناز پورتال

المپیک 2016 را در فضا ببینید

المپیک 2016 را در فضا ببینید

المپیک 2016 را در فضا ببینید 

در ایستگاه های فضایی هم مامورین فضایی به دیدن بازی های المپیک مشغول هستند و هر کدام ورزشکاران کشور خود را دنبال می کنند. اعضای ماموریت اکسپدیشن 48 از سه کشور آمریکا، ژاپن و روسیه هستند.کیت رابینز فضانورد ناسا که اخیرا به اعضا این ماموریت پیوسته، در یک پیام ضبط شده از ایستگاه فضایی بین المللی با ورزشکاران مملکت خود ارتباط برقرار کرد.

 

رابینز می‌گوید که فضانوردان ماموریت اکسپدیشن 48 که در ایستگاه فضایی بین المللی هستند، مشتاقانه منتظر شروع بازیها بوده‌اند و هر کدام برای ورزشکاران مملکت خود آرزوی موفقیت دارند.تاکویا اونیشی فضانورد ژاپنی نیز پیراهن المپیک کشور خود را پوشیده و یک پیام به زبان ژاپنی برای هموطنان خود در المپیک ریو فرستاده است.

 

در زمان المپیک قبلی نیز روسیه مشعل المپیک را همراه با نماد بازی‌های زمستانی به فضا فرستاد.یک سفینه سایوز روسی سه فضانورد اهل روسیه، آمریکا و ژاپن را همراه با مشعل بازی‌های المپیک زمستانی سال 2014 به فضا فرستاد شد.

 

شش ساعت پس از پرتاب سفینه، میخائیل تیورین، ریک ماستراکیو و کیوچی واکاتا، فضانوردان روسی، آمریکایی و ژاپنی، همراه با این مشعل به ایستگاه فضایی بین المللی رسیدند و میخائیل تیورین، فضانورد با سابقه پنجاه و سه ساله، مشعل المپیک را به اولگ کوتف و سرگئی ریازانسکی، سرنشینان ایستگاه فضایی تحویل داد.