پارس ناز پورتال

اقدامات باورنکردنی رکوردهای کتاب گینس (11)

اقدامات باورنکردنی رکوردهای کتاب گینس (11)

اقدامات باورنکردنی رکوردهای کتاب گینس «11»

همه ی روزه مردم دنیا رکورد هـای جدید را در کتاب معروف گینس بـه ثبت می رسانند و بدین ترتیب اسم خود را تاریخ ساز میکنند. همه ی می دانیم کتاب کتاب رکورد هـای گینس هرساله رکورد هـای مختلف دنیا را در خود جای میدهد رکوردهایی که علاوه بر عجیب بودنشان بسیاری از آنها باورنکردنی و بـه دور از تصور همه ی ما است این رکوردها شامل دستاوردها و استعدادهای انسان و در برخی مواقع پدیده هـای طبیعی می باشند.

 

سنگین ترین لیموزین

سنگین ترین لیموزین «سوار نیمه شب» وزنی معادل 22933 کیلوگرم دارد. این لیموزین 21.3 متر طول و 4.1 متر ارتفاع دارد. طراحان این لیموزین «Michael Machado» و «Pamela Bartholemew» کالیفرنیایی هستند که همکاری خود را از سپتامبر 2004 آغاز کردند. این لیموزین دارای 3 سالن و یک‌بار مجزاست

 

که می‌توانند 40 مسافر و 4 خدمتکار را در خود جای دهند. بوق این اتومبیل هم آهنگ «سوار نیمه شب» از برادران آلمن است.

اقدامات باورنکردنی رکوردهای کتاب گینس «11»بلندترین مرد

بلندترین مرد زنده سلطان کوسن «Sultan Kösen» متولد 1982 در ترکیه است که قد او در سال 2011 در آنکارا 2 متر و 51 سانتمیتر اندازه گیری شد. او اولین مرد بیشتر از 8 فوت است که در 20 سال اخیر نامش در کتاب رکورد هـای کتاب رکورد هـای گینس ثبت شده است. درواقع تنها 10 مورد قابل اعتماد و تایید شده

 

در طول تاریخ قدشان بـه بیش از 8 فوت رسیده است. او رکورد «Xi Shun» چینی که 2.361 متر در سال 2005 اندازه گیری شده بود را شکست.سلطان همچنین رکورد بلندترین دست هـای فرد زنده جهان را هم دارد، هر یک از دست هـای او از مچ تا نوک انگشت وسط 28.5 سانتیمتر است.

 

او قبلا رکورد بزرگترین پای جهان را هم داشت، پای چپ او 36.5 و پای راستش 35.5 سانتیمتر است. رشد و بلندی بیش از حد سلطان بـه دلیل بیماری «pituitary gigantism» است که موجب تولید بیش از حد هورمون رشد میشود.بـه گزارش پارس ناز هورمون رشد از غذه هیپوفیز در مغز ترشح میشود،

 

اگر این غده آسیب دیده باشد که بـه آن تومور می گویند میتواند هورمون بیش از اندازه تولید کند. نتیجه این تولید بیش از حد، دست هـای بزرگ، استخوان هـای ضخیم و درد مفاصل است.رشد غیرعادی سلطان از 10 سالگی آغاز شد. اما بـه نظر میرسد در نهایت بعد از عمل جراحی روی تومور هیپوفیزش در سال 2010 رشد او متوقف شده است.

 

سلطان یکی از پنج فرزند خانواده ای است که همگی اندازه هـای عادی دارند. بـه دلیل قد بلندش او نتوانست مدرسه را تمام کند و گاهی بـه کشاورزی برای حمایت از خانواده اش می‌پردازد. او از مزایای قد بلند بودنش بـه کمک بـه مادرش در کارهایی مثل تعویض لامپ یا آویختن پرده

 

و از معایب آن پیدا نکردن کفش و لباس و حتی اتومبیل مناسب اشاره میکند. رویاهای این مرد غولپیکر مثل هر جوان دیگری داشتن همسر، خانواده و خانه خوب است. همچنین شانس پیدا کردن لباس هـای مناسب و معقول. او در حال حاضر یک شلوار جین دارد که فقط برای او ساخته شده است.

اقدامات باورنکردنی رکوردهای کتاب گینس «11»

اقدامات باورنکردنی رکوردهای کتاب گینس «11»

اقدامات باورنکردنی رکوردهای کتاب گینس «11»بزرگترین خودکار دنیا

بزرگترین خودکار دنیا 5.5 متر طول و 37.23 کیلوگرم وزن دارد. این خودکار توسط «Acharya Makunuri Srinivasa» هندی ساخته شده است. عملکرد این خودکار درست مثل خودکارهای کوچک است.

اقدامات باورنکردنی رکوردهای کتاب گینس «11»بیشترین انگور خورده شده در یک دقیقه

رکورد بیشترین انگور خورده شده در یک دقیقه 73 تاست و توسط «Dinesh Shivnath Upadhyaya» هندی در بمبئی در سال 2014 بدست آمده است.

اقدامات باورنکردنی رکوردهای کتاب گینس «11»بیشترین کاشی شکسته شده در یک دقیقه توسط یک زن

بیشترین کاشی شکسته شده در یک دقیقه توسط یک خانم 923 تاست و این رکورد توسط «لیزا دنیس» در میلان ایتالیا در سال 2014 بدست آمد. کاشی ها در دسته هـای 10 تایی روی هم چیده شده بودند. لیزا شروع کرد و هر دو دسته را هریک را با یکی از دست هایش همزمان خرد می‌کرد. او فقط 2 تا از کاشی هایی که قرار بود در این یک دقیقه بشکند را نتوانست بشکند.

اقدامات باورنکردنی رکوردهای کتاب گینس «11»بیشترین فاصله دورکردن نخود با فوت

پارس ناز : بیشترین فاصله ای که یک نخود با فوت دور شده است 7 متر و 51 سانتیمتر است و این رکورد توسط «Andre Ortolf» آلمانی در سال 2014 بـه دست آمده است.

اقدامات باورنکردنی رکوردهای کتاب گینس «11»بزرگترین حلزون

بزرگترین شکم پای زمین، حلزون غولپیکر آفریقایی است که بزرگترین نمونه اندازه گیری شده آن از دهان تا دم 39.3 سانتیمتر طول داشته و صدف آن هم 27.3 سانتیمتر در دسامبر 1978 اندازه گیری شده است. وزن این حلزون دقیقا 900 گرم بوده است.

اقدامات باورنکردنی رکوردهای کتاب گینس «11»بزرگترین رقص تایلندی

بزرگترین رقص تایلندی توسط 5255 شرکت کننده در 18 ژانویه 2014 اجرا شد. مردم اودن تانی همه ی ساله در این روز یک فستیوال بـه مناسبت گرامیداشت شاهزاده سرلشکر «Prajak Silpakom» بنیانگذار ادون تانی برگزار میکنند. اولین بار این مراسم در سال 1981 و با حضور 80 نفر برگزار شد.

اقدامات باورنکردنی رکوردهای کتاب گینس «11»تندترین چیلی دنیا

تندترین فلفل دنیا، کارولینا ریپر «Carolina Reaper» که تندی آن در مقیاس اسکوویل 1569300 در سال 2012 اندازه گیری شده است. اسکوویل مقیاسی برای اندازه گیری میزان سوزش زبان در برابر فلفل است و این فلفل با اختلاف بسیار زیادی در صدر همه ی فلفل هـای تند دنیا قرار دارد.

اقدامات باورنکردنی رکوردهای کتاب گینس «11»بلندترین صدای خرخر از یک گربه خانگی

مرلین یک گربه خانگی در بریتانیاست که رکورد بلندترین صدای خرخر گربه را دارد. مرلین 13 ساله توسط صاحبش «تریس وستوود» نگه داری میشود. صدای مرلین 67.8 دسی بل اندازه گیری شد و توانست رکورد قبلی که 67.68 دسی بل و از آن «اسموکی» یک گربه بریتانیایی دیگر بود را در سال 2011 بشکند.

 

تریسی می گوید: «وقت هایی که او واقعا بلند سروصدا می کند من مجبور می شوم حرفم را تکرار کنم. وقتی مشغول تماشای تلویزیون هستیم یا باید صدای تلویزیون را خیلی بالا ببریم و یا او را بیرون اتاق بگذاریم. او در حال غذاخوردن با صدای بلند خرخر می کند، حتی وقتی درحال خشک کردن موهایم هستم صدای او را می شنوم.»

 

وقتی او را تمیز میکنم صدایش بلندتر می شود، گاهی که تلفن زنگ میخورد از من می پرسند که آنجا صدای چیست. من بـه آنها می گویم گربه ام است اما نمی‌دانم باور میکنند یا نه.اگر می خواهید بدانید 70 دسی بل تقریبا چه مقدار میشود میتوانید صدای یک مکالمه، تهویه هوا، یا تقریبا صدای دوش یا اتومبیل ظرفشویی را تصور کنید.

اقدامات باورنکردنی رکوردهای کتاب گینس «11»