پارس ناز پورتال

افزایش اعتماد به نفس در رابطه زناشویی

افزایش اعتماد به نفس در رابطه زناشویی

افزایش اعتماد به نفس در رابطه زناشویی 

در کل بالا بودن اعتماد به نفس همیشه خوب است و اگر در رابطه زناشویی زوجین اعتماد به نفس داشته باشند باعث می گردد تا به هم حس یهتر و عمیق تری داشته باشند. مثلا در برخی اوقات زوجین ارتباط جنسی در تاریکی را ترجیح می دهند.چرا؟ 

سوال: من هیچ وقت دوست ندارم در حالی که چراغ ها روشن است رابطه برقرار کنم، این بد است؟

 

ضرورتا بد نیست. بسیاری از مردم حس می کنند ایجاد رابطه جنسی در تاریکی آزادانه تر است چون راه را برای فانتزی هایشان باز می کند. با این حال، اگر فکر می کنید تمایل به تاریکی را به دلیل این می خواهید که دوست ندارید ( خجالت می کشید ) همسرتان در طول رابطه بدنتان را ببیند، داستان چیز دیگری است.

 

در تاریکی پنهان می شوید تا درباره خودتان فکر بد نکنید؟ یا حس می کنید حالات چهره تان در اوج رابطه عجیب و خجالت آور می شود؟ چنین احساس نا امنی هایی می توانند از نظر جنسی عقب نگهتان دارند. در حالی که شما به این فکر می کنید که بدنتان کامل نیست و یا چیز دیگری آزارتان می دهد، می توانم به شما تضمین دهم که همسرتان فقط به این فکر است که چگونه هر دو در این رابطه به رضایت برسید.

 

بیایید دیدگاهتان را تغییر دهیم: به صورت آنلاین عکس خانم های معمولی را ببینید ( نه عکس هایی که فوتوشاپ شده اند! ) مثلا عکس های قبل از جراحی زیبایی افراد را ببینید. ببینید که یک بدن معمولی واقعا چه شکلی است ، هر چه را که درباره بدن خود فکر می کنید غیر معمول است چک کنید و سپس وقتی تنها هستید

 

به بدن خود نگاه کنید. روی آن قسمت هایی که نگرانتان می کنند تمرکز کنید. خواهید دید که بدنتان مانند همه زنان معمولی دیگر است، این روش کمکتان خواهد کرد نظرتان در این مورد را اصلاح کنید.بعد از اینکه خیالتان راحت شد، وقتش است خود را امتحان کنید. اگر هنوز فکر می کنید اعتماد بنفستان کم است می توانید

 

از نور کم استفاده کنید و به مرور افزایشش دهید. به خود مثبت نگاه کنید ( به خاطر داشته باشید این کار را به خاطر خودتان می کنید ) این کار رابطه تان با همسر را بهبود می بخشد و می توانید به احساس رضایت کامل برسید. حتی تاثیر این تغییر نگرش روی اعتماد بنفستان  را می توانید در خارج از تخت خواب نیز ببینید.

 

مقاله ای که خواندید توصیه هایی بود از دکتر گیل سالتز، روانپزشک و مفسر تلویزیون در نیویورک و همچنین متخصص در سلامت، ارتباط جنسی و روابط.