پارس ناز پورتال

افراد هالیوودی و ستاره ها که این هفته قبل جشن تولد گرفتند

افراد هالیوودی و ستاره ها که این هفته قبل جشن تولد گرفتند

افراد هالیوودی و ستاره ها که این هفته قبل جشن تولد گرفتند

جشن تولد برای ستاره های جهانی که این هفته به دنیا امده اند و پدر و مادر آن ها فکر نمی کردند که روزی فرند آن ها یک ستاره جهانی خواهد شد. طی هفته ای که گذشت بسیاری از ستاره ها زادروزشان را جشن گرفتند: ازایمی واینهاوس بگیرید تا بیل ماری بازیگر، کمدین و نویسنده آمریکایی. در اینجا نگاهی به نکات و حقایق جالب زندگی ستاره هایی که در هفته پیش به دنیا آمدند می اندازیم.

 

14 سپتامبر، زادروز ایمی واینهاوس
ایمی جید واینهاوس، زاده 14 سپتامبر 1983 و درگذشته به تاریخ 23 جولای 2011، خواننده و ترانه سرای بریتانیایی است که به خاطر صدای کنترالتوی رسا و عمیقش و سبک ویژه اش در ترکیب ژانرهای موسیقایی جاز، سول (که اغلب سول چشم آبی و نئو سول نامیده می شود)، ریتم و بلوز شناخته می‌شود.
افراد هالیوودی و ستاره ها که این هفته قبل جشن تولد گرفتنداولین آلبومش با عنوانFrank در سال 2003 منتشر شد که موفقیت زیادی در بریتانیا داشت و نامزد جایزه مرکوری شد. آلبوم بعدی اش با عنوان Back to Black در سال 2006 منتشر شد که 5 جایزه گرمی در سال 2008 برایش به ارمغان آورد و آن زمان رکورد دریافت بیشترین جایزه در یک شب توسط هنرمند زن را شکست و اولین زن بریتانیایی شد که 5 گرمی را با هم می برد.
افراد هالیوودی و ستاره ها که این هفته قبل جشن تولد گرفتندواینهاوس در جولای 2011 در سن 27 سالگی در اثر مسمومیت با الکل در منزلش در کَمدِن، لندن، از دنیا رفت. آلبوم Back to Black او پس از مرگش در بریتانیا پرفروش ترین آلبوم قرن بیست و یکم شد. در سال 2012 واینهاوس بیست و ششمین رتبه در لیست صدنفره بزرگترین زنان موسیقی دنیا را بدست آورد. بی بی سی او را گسرآمد استعداد موسیقایی نسل خود” نامید.

 

قبل از اینکه ایمی به شهرت برسد، زمانی که در مدرسه تئاتر سیلویا یانگ تحصیل می کرد، به خاطر پیرسینگ بینی اش و انضباط پایینش از این مدرسه اخراج شد. در سال 2007 بود که آهنگ Rehab را منتشر کرد که به گزارش پارس ناز در واقع زندگی نامه خودش را در آن شرح داده بود و بعد از آن جایزه ایوور نوولو بهترین آهنگ معاصر را برای آهنگ Stronger Than Me برد.

 

در سال 2007 ایمی با بلیک فیلدر ازدواج کرد و در سال 2009 از او جدا شد. دارایی خالص او 10 میلیون پوند تخمین زده شده است.

 

تام هاردی 39 ساله شد

ادوارد توماس “تام” هاردی، زاده 15 سپتامبر 1977، بازیگر، فیلمنامه نویس و تهیه کننده بریتانیایی است که اولین بار او را در فیلم اکشن ریدلی اسکات با عنوان «سقوط شاهین سیاه» (2001) روی پرده سینما دیدیم. دیگر فیلم های برجسته هاردی عبارتند از فیلم علمی تخیلی «پیشتازان فضا: نمسیس» (2002)،

 

فیلم جنایی «راکنرولا» (2008)، فیلم درام روانی زندگی نامه ای «برانسون» (2008)، فیلم مهیج علمی تخیلی «تلقین» (2010)، درام ورزشی «جنگجو» (2011)، فیلم جاسوسی جنگ سرد «تعمیرکار خیاط سرباز جاسوس» (2011)، درام جنایی «بی قانون» (2012)، کمدی «این یعنی جنگ» (2012)،

 

فیلم درام «لاک» (2013)، فیلم مافیایی «کندو» (2014) و فیلم وسترن زندگی نامه ای «بازگشته» (2015) که برای آن نامزدی اسکار بهترین بازیگر مرد در نقش مکمل را بدست آورد.
افراد هالیوودی و ستاره ها که این هفته قبل جشن تولد گرفتندوی همچنین در فیلم ابرقهرمانی «شوالیه سیاه برمی خیزد» (2012) نقش بین را بازی کرد و در فیلم پسارستاخیزی «مکس دیوانه: جاده خشم» (2015) نقش مکس راکاتانسکی و در فیلم جنایی «افسانه» (2015) نقش دوقلوهای کری را ایفا کرد. آخرین فیلم او «دانکرک» نام دارد که قرار است در سال 2017 اکران شود.
افراد هالیوودی و ستاره ها که این هفته قبل جشن تولد گرفتنددر سال 1999، هاردی با سارا وارد، تهیه کننده، ازدواج کرد ولی زندگی مشترکشان در سال 2004 به خاطر مصرف الکل و اعتیاد به کوکائین هاردی به طلاق منجر شد. هاردی پسری به نام لوئی توماس از راکل اسپید، دستیار کارگردان فیلم «ملکه باکره» دارد که در سال 2008 به دنیا آمد

 

و هاردی در سال 2009 از اسپید جدا شد. در همان سال، او با شارلوت رایلی، بازیگر، دوست شد که سر صحنه «بلندی های بادگیر» با او آشنا شده بود. این زوج در سال 2010 نامزد کردند و در جولای 2014 پیمان زناشویی بستند. آنها دو سگ دارند که هر دو را از خیابان ها نجات داده اند و هاردی با یکی از آنها یک آگهی تبلیغاتی برای سازمان PETA جهت ترویج پذیرش حیوانات خانگی بازی کرده است.
افراد هالیوودی و ستاره ها که این هفته قبل جشن تولد گرفتنددر اکتبر 2015 بود که این زوج صاحب اولین فرزندشان شدند. هاردی عاشق حیوانات به خصوص سگ ها است. او خالکوبی های زیادی دارد که دو تا از آنها به ایتالیایی به معنای «پسر زیبای من» و «پدر سربلند» هستند. تام گری اولدمن را بزرگترین بازیگری که تابحال به دنیا آمده نامیده است

 

و او را قهرمان خود قلمداد کرده است. وی از سوی مجله GQ یکی از خوش پوش ترین مردان بریتانیایی در سال 2015 نام برده شده است. دارایی خالص تام هاردی 15 میلیون دلار برآورد شده است.
افراد هالیوودی و ستاره ها که این هفته قبل جشن تولد گرفتند16 سپتامبر، زادروز لورن باکال

بتی جوان پرسک، یا لورن باکال، زاده 16 سپتامبر 1924 و درگذشته به تاریخ 12 اوت 2014، بازیگر و خواننده آمریکایی بود که به خاطر صدای خاص و چهره جذاب و فریبایش شناخته می شد. وی از سوی موسسه فیلم آمریکا یکی از 20 ستاره بزرگ زن سینمایی کلاسیک هالیوود نام برده شد و جایزه اسکار افتخاری را در سال 2009 از آکادمی هنرها و علوم موشن پیکچرز دریافت کرد.
افراد هالیوودی و ستاره ها که این هفته قبل جشن تولد گرفتندباکال در خانواده‌ای متوسط در نیویورک به دنیا آمد. ابتدا آموزش باله دید و سپس به بازیگری علاقمند شد و در آکادمی هنرهای دراماتیک درس خواند. همانجا بود که با بازیگرانی چون کرک داگلاس آشنا شد. نخستین تجربه تئاتری اش با استقبال روبرو نشد و اجباراً به کار برای مجله‌های مد روی آورد.

 

وقتی عکسش روی جلد مجله هارپرز بازار منتشر شد، توجه همسر هاوارد هاکس کارگردان را به سوی خود جلب کرد و از او تست گرفته شد و بدین ترتیب بود که در فیلم «داشتن و نداشتن» (۱۹۴۴) با هامفری بوگارت همبازی شد.
افراد هالیوودی و ستاره ها که این هفته قبل جشن تولد گرفتنددر زمان فیلمبرداری یکی از فیلم‌ها با هامفری بوگارت آشنا شد و یک سال بعد با هم ازدواج کردند. این دو تا سال ۱۹۵۷ یعنی تا زمان مرگ بوگارت بر اثر سرطان، دو فیلم دیگر هم با هم بازی کردند. وی در سال ۱۹۷۹ کتاب زندگینامه‌اش را تحت عنوان «روی پای خودم» منتشر کرد.
افراد هالیوودی و ستاره ها که این هفته قبل جشن تولد گرفتنددر سال ۱۹۷۴ در فیلم پر ستاره «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» بازی کرد که اقتباسی از یکی از داستان‌های جنایی آگاتا کریستی بود. باکال با حضورش در فیلم «تیرانداز» (۱۹۷۶) برای جان وین که بر اثر بیماری سرطان در شرف مرگ بود نوعی تسلی خاطر محسوب می‌شد.

 

صدای خش دار و جذاب باکال هنوز خواستار زیادی دارد و بنابراین در سن هشتاد سالگی نیز صدایش روی تصویر انواع و اقسام آگهی‌ها از غذای گربه تا تورهای مسافر کشتی‌های تفریحی شنیده می شد. دارایی خالص او 20 میلیون دلار برآورد شده بود.

 

جرمی آیرنز 68 ساله شد

جرمی جان آیرونز، زاده 19 سپتامبر 1948، بازیگر بریتانیایی است. پس تحصیل در مدرسه تئاتر بریستول الد ویک، آیرنز بازیگری روی صحنه تئاتر را در سال 1969 آغاز کرد و در سال 1984 کارش را در برادوی با «چیز واقعی» ساخته تام استاپارد شروع کرد و برای آن جایزه تونی بهترین بازیگر مرد را بدست آورد.

 

اول نقش مهم سینمایی او در سال 1981 با درام رمانتیک «زن ستوان فرانسوی» بود که برایش نامزدی بفتای بهترین بازیگر مرد را به ارمغان آورد.
افراد هالیوودی و ستاره ها که این هفته قبل جشن تولد گرفتندپس از نقش آفرینی در درام هایی مانند «خیالپردازی» (1982)، «خیانت» (1983) و «مأموریت» (1986) وی تحسین منتقدین را برای بازی در نقش دوقلوهای متخصص زنان را در فیلم مهیج روانی «شباهت کامل» ساخته دیوید کروننبرگ (1988) بدست آورد.

 

در سال 1990 آیرنز نقش کلاوس فون بولا را در فیلم «برگشت خوردن بخت» بازی کرد که آیرنز برای این فیلم جوایز زیادی بدست آورد و از آن جمله می توان به جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد اشاره کرد.فیلم های مهم دیگر او عبارتند از فیلم مهیج و اسرارآمیز «کافکا» اثر استیون سودربرگ، درام «خانه ارواح» (1993)، درام رمانتیک «ام. باترفلای» (1993)،

 

صداپیشگی اسکار در انیمیشن «شیر شاه» (1994)، سایمون گروبر در فیلم اکشن «جان سخت 3» (1995)، درام «لولیتا» (1997)، نقش آرامیس در فیلم «مردی با نقاب آهنین» (1998)، فیلم اکشن ماجرایی «دخمه ها و اژدهاها» (2000)، درام «تاجر ونیزی» (2004)، درام «جولیا بودن» (2004)،

 

درام تاریخی حماسی «پادشاهی بهشت» (2005) فیلم فانتزی ماجرایی «اراگون» (2006)، وسترن «آپالوسا» (2008) و فیلم «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» (2016) و فیلم «لیگ عدالت» که قرار است در سال 2017 اکران شود.
افراد هالیوودی و ستاره ها که این هفته قبل جشن تولد گرفتنددر اکتبر سال 2011 آیرنز کاندیدای سفیر حسن نیت سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد شد. آیرنز در سال 1969 با جولی هالام ازدواج کرد که بعدها از او جدا شد. وی در مارس 1978 با شینید کیوزاک ازدواج کرد و آنها دو پسر به نام های ساموئل “سم” آیرنز و ماکسیمیلیان “مکس” آیرنز دارند که اولی عکاس و دومی بازیگر است. دارایی خالص جرمی آیرنز 10 میلیون دلار برآورد شده است. 

 

سوفیا لورن 82 ساله شد

سوفیا ویلانی شیکولونه، زاده ۲۰ سپتامبر ۱۹۳۴ در رم، بازیگر ایتالیایی است که او را به عنوان مشهورترین بازیگر ایتالیایی می ‌شناسند. سوفیا با ورود به یک مسابقه زیبایی، تشویق شد که در کلاس های بازیگری شرکت کند و اینطور بود که در سال 1950 در سن 15 سالگی بازیگری را آغاز کرد.

 

وی در نقش های کوچکی ظاهر شد تا اینکه در سال 1956 با کمپانی پارامونت قرارداد 5-فیلمی بست و بدین ترتیب حرفه بین المللی او شکوفا شد. مهم ترین فیلم های او در این دوره از حرفه اش «غرور و عشق»، «خانه قایقی» و «در ناپل شروع شد» بودند.
افراد هالیوودی و ستاره ها که این هفته قبل جشن تولد گرفتنداستعداد او در بازیگری تا زمانی که در نقش چزیرا در فیلم «دو زن» اثر ویتوریو دسیکا بازی کند شناخته نشده بود و کارش در این فیلم باعث شد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را در سال 1962 بدست بیاورد و اولین هنرپیشه ای شود که جایزه اسکار بازیگری را برای یک فیلم غیرانگلیسی زبان می گیرد.

 

وی رکورد برد شش جایزه دیوید دی دوناتلو را برای بهترین بازیگر نقش اول زن شکسته است. پس از آنکه لورن در دهه هفتاد تشکیل خانواده داد زمان کمتری را به بازیگری اختصاص داد و ترجیح داد گاهی در چند فیلم گزیده بازی کند.
افراد هالیوودی و ستاره ها که این هفته قبل جشن تولد گرفتندبعدها او در فیلم های آمریکایی مانند «نه» بازی کرد. گذشته از جایزه اسکار، او یک جایزه گرمی، پنج جایزه ویژه گلدن گلوب، یک جایزه بفتاف یک جایزه لورل، جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم کن و جایزه اسکار افتخاری را در سال 1991 بدست آورده است.

 

در سال 1999 بود که موسسه فیلم آمریکا او را یکی از 25 افسانه زن سینمای آمریکا نامید. از دیگر فیلم های مهم او می توان به «دیروز، امروز، فردا» (1963)، «ازدواج به سبک ایتالیایی» (1964) و «یک روز بخصوص» (1977) اشاره کرد.

افراد هالیوودی و ستاره ها که این هفته قبل جشن تولد گرفتند

سوفیا در سال 1957 با کارلو پونتی ازدواج کرد و این دو در سال 1962 از هم جدا شدند زیرا پونتی در زمان ازدواجشان هنوز از همسر قبلی اش جدا نشده بود زیرا آن زمان در ایتالیا طلاق وجود نداشت. آنها جدا شدند تا پونتی متهم به چندهمسری نشود.

 

در نتیجه پس از طلاق از همسر قبلی اش، پونتی در سال 1966 با لورن مجدداً ازدواج کرد. آنها دو پسر به نام های کارلو پونتی جی. آر. و ادواردو پونتی دارند. دارایی خالص سوفیا لورن 75 میلیون دلار برآورد شده است.

 

بیل ماری 66 ساله شد

ویلیام جیمز «بیل» ماری، زاده ۲۱ سپتامبر 1950، بازیگر، کمدین و نویسنده آمریکایی است. اولین بار با حضور در برنامه «پخش زنده شنبه شب» دیده شد، نقشی که برایش اولین جایزه امی را به ارمغان آورد و باعث شد نقش هایی در فیلم های کمدی از جمله «میتبالز» (1979)، «پادوی گلف» (1980)،

 

«راه راه» (1981)، «توتسی» (1982)، «شکارچیان روح» (1984)، «خسیس» (1988)، «شکارچیان روح 2» (1989)، «باب چی شد؟» (1991) و «روز دوم ماه فوریه» (1993) بدست آورد.
افراد هالیوودی و ستاره ها که این هفته قبل جشن تولد گرفتندماری بعدها در طول حرفه بازیگری اش، تحسین منتقدین را با بازی در فیلم های «گمشده در ترجمه» (2003) بدست آورد و برای آن نقش جایزه گلدن گلوب و جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد و همچنین نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را نیز گرفت. وی نامزدهای گلدن گلوب را برای کارش در فیلم های «شکارچیان روح»، «راشمور» (1998)، «هاید پارک در هادسون» (2012)،

 

«سنت وینسنت» (2014) و مینی سریال شبکه اچ بی او به نام «آلیو کیتریج» (2014) نیز گرفت که برای این مینی سریال جایزه دوم امی ساعات پربیننده را نیز گرفت. در ماه ژوئن 2016 بود که اعلام شد ماری قرار است جایزه طنز آمریکایی مارک تواین را دریافت کند.
افراد هالیوودی و ستاره ها که این هفته قبل جشن تولد گرفتندقبل از رسیدن به شهرت، ماری به عنوان پادوی گلف کار می کرد تا هزینه دبیرستانش را تأمین کند. در سال 2003 او نقش خودش را در فیلم «قهوه و سیگارها» اثر جیم جارموش بازی کرد. در سال 1996 به خاطر رابطه اش با جنیفر باتلر، از همسر اولش مارگارت کلی جدا شد تا با باتلر ازدواج کند

 

ولی نهایتاً در سال 2008 باتلر را نیز طلاق داد. وی شش پسر به نام های هومر، لوک، کوپر، لینکلن، کل و جکسون دارد. وی در فیلم های متعددی ساخته وس اندرسون از جمله «راشمور»، «خانواده اشرافی تننبام»، «قلمرو طلوع ماه»، «هتل بزرگ بوداپست» و «زندگی آبی» بازی کرده است. دارایی خالص بیل ماری 140 میلیون دلار برآورد شده است.

افراد هالیوودی و ستاره ها که این هفته قبل جشن تولد گرفتند