پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

افراد موفق دنیا قبل از خواب این 6 کار را انجام می دهند

افراد موفق دنیا قبل از خواب این 6 کار را انجام می دهند

افراد موفق دنیا قبل از خواب این 6 کار را انجام می دهند 

آیا تاکنون فکر کرده اید که افراد موفق چرا با بقیه تفاوت دارند ؟ چون آنها کارهایی انجام میدهند که دیگران انجام نمی دهند ! افراد موفق دنیا قبل از خواب معمولا کارهایی انجام میدهند . همه‌ی ما تاکنون داستان‌های بی‌شماری در مورد افراد فوق‌العاده موفق دنیا شنیده‌ایم که صبح زود از خواب بیدار می‌شوند و پیش از اینکه دیگران فنجان قهوه‌شان را تمام کنند کل دنیا را تسخیر می‌کنند؛

 

اما افراد موفق جهان در اوقات دیگر روز که به همان نسبت حیاتی و مهم هستند چه کار می‌کنند؟ آیا می‌دانید افراد موفق شب‌ها پیش از خواب چه کار می‌کنند؟ آیا دوست دارید با رمز موفقیت این اسطوره‌های بی‌نظیر آشنا شوید؟

 

آن‌ها همیشه سعی می‌کنند روز خود را طوری به پایان برسانند که بهره‌وری و کارآمدی روز بعد تضمین شده باشد. اگر شما هم دوست دارید بدانید افراد موفق جهان شب‌ها پیش از خواب چه کار می‌کنند با ما همراه باشید.در ادامه ۶ عادت پیش از خواب افراد فوق‌العاده موفق جهان را با هم بررسی می‌کنیم:

افراد موفق دنیا قبل از خواب این 6 کار را انجام می دهند

۱-هر شب پیش از خواب ۱ ساعت کتاب بخوانید

بیل گیتس، مؤسس میلیاردر مایکروسافت، به شدت اهل کتاب و مطالعه است. هر شب پیش از خواب، گیتس ۱ ساعت مطالعه می‌کند. عناوین کتاب‌های او از سیاست تا رویدادهای روز دنیا متفاوت است.

 

علاوه بر مزیت اصلی مطالعه که همان افزایش دانش و اطلاعات فرد است، تحقیقات بی‌شماری اثبات کرده اند مطالعه‌ی منظم روزانه استرس را کاهش و موجب بهبود حافظه می‌شود. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ در دانشگاه اسکس انجام شد نشان داد مطالعه‌ی ۶۰ دقیقه‌ای در روز سطح استرس فرد را تا ۶۸ درصد کاهش می‌دهد.

 

مزیت دیگر مطالعه منظم روزانه این است که این عادت خوب سلامت بلندمدت مغز شما را به نحو شگفت‌انگیزی افزایش می‌دهد. هر بار مطالعه برای ذهن شما یک تمرین حیاتی و مناسب محسوب می‌شود.

 

مطالعه‌ای که در بریتانیا اجرا شد نشان داد افرادی که ذهن خود را از طریق فعالیت‌هایی نظیر مطالعه، تحریک می‌کنند، همزمان با افزایش سن خطر ابتلای خود به زوال شناختی را تا ۳۲ درصد کاهش می‌دهند.

 

۲-هر شب پیش از خواب تمام ابزارهای الکترونیکی (کامپیوتر، لپ تاپ، تلفن همراه و …) را کنار بگذارید

آریانا هافینگتون یکی از افراد موفق دنیا است که هر شب پیش از خواب تمام ابزارهای الکترونیکی را از خود دور می‌کند.

 

هر شب پیش از خواب، هافینگتون تلفن همراه خود را در اتاق دیگری می‌گذارد تا راحت بتواند استراحت کند. علم نیز فواید بی‌شمار این عادت مناسب را اثبات کرده است.

 

به گفته دکتر چارلز سیزلر، استاد طب خواب در دانشگاه هاروارد، نور روشن تولید شده توسط صفحه‌نمایش تلفن همراه ریتم خواب طبیعی بدن را مختل می‌کند و در واقع طوری بدن را فریب می‌دهد که فکر کند هنوز روز است.

 

نورهای روشن تلفن همراه پیام‌هایی به مغز ارسال می‌کند که مانع از انتشار برخی از مواد شیمیایی خاص می‌شود، در چنین شرایطی فرد هرگز نمی‌تواند خوابی آرام و بی‌دغدغه را تجربه کند؛ بنابراین اگر خواب خوب شبانه می‌خواهید، از این پس تلفن همراه خود را در اتاق دیگری بگذارید.

 

۳-هر شب پیش از خواب پیاده‌روی کنید

مدیرعامل بافر ترجیح می‌دهد هر شب پیش از خواب پیاده‌روی کند. او از پیاده‌روی به عنوان روشی کاربردی برای جدا شدن از درگیری‌های شغلی و ورود به حالت خستگی پیش از خواب استفاده می‌کند.

 

برای فردی که کل روز سرش شلوغ است، پیاده‌روی شبانه بهترین گزینه پیش از خواب بعد از یک روز پرتنش است. علاوه بر خواص سلامتی روشن پیاده‌روی روزانه، مزایای بی‌نظیر دیگری نیز نصیب افرادی که از این عادت مفید استفاده می‌کنند می‌شود.

 

مطالعه‌ای که اخیراً انجام شده ثابت کرده پیاده‌روی خلاقیت فرد را افزایش می‌دهد. وقتی پیاده‌روی می‌کنید، مغز زیاد درگیر نیست که همین موضوع موجب بازگشایی جریان آزاد ایده‌ها به ذهن می‌شود؛ بنابراین اگر با موانع یا مشکلات دشواری رو به رو هستید که نمی‌توانید حلشان کنید، شاید پیاده‌روی پیش از خواب تمام چیزی باشد که برای یافتن راهکار خلاقانه و مناسب نیاز دارید.

 

۴-هر شب پیش از خواب مراقبه کنید

کارشناسان رسانه‌های گروهی مدت‌هاست که از ایده مراقبه منظم پشتیبانی می‌کنند. بهترین نمونه برای اثبات اثربخشی مراقبه خانم اپرا وینفری است. اپرا وینفری هر روز بعد از پشت سر گذاشتن انبوهی از وظایف و مسئولیت‌های تنش‌زا، از مراقبه متمرکز برای کسب آرامش استفاده می‌کند.

 

همیشه پیرامون مراقبه نوعی شک وجود داشته است و بیشتر مردم با تعجب از خود پرسیده‌اند آیا واقعاً مراقبه تأثیرگذار است یا خیر؛ اما بعد از اینکه در سال ۲۰۱۴ مطالعه‌ای روی ۱۹ هزار نفر که به طور مرتب مراقبه می‌کردند انجام شد همه چیز مشخص شد. در واقع، نتایج این مطالعه حیرت‌انگیز بود.

 

بعد از این مطالعه ثابت شد مراقبه برای کاهش استرس، اضطراب، افسردگی و درد مناسب است. صرف‌نظر از دیدگاهی که دیگران در مورد مراقبه دارند، نمی‌توانید نتایج یک مطالعه علمی را رد کنید.

 

۵-هر شب پیش از خواب کارهای خلاقانه انجام دهید

در سال ۲۰۰۶ ورا ونگ در مصاحبه با فورچون گفت هر شب پیش از خواب کمی طراحی می‌کند. گاهی اوقات، سکوت شب بهترین موقعیت برای انجام کارهای خلاقانه است.

 

جالب اینکه اخیراً مطالعه‌ای انجام شده که ثابت کرده حتی اگر روز کاری سختی را پشت سر گذاشته باشید باز هم شب‌ها بهترین زمان برای خلاقیت است. مطالعه‌ای که در کالج آلبیون انجام شد نشان داد اوقات غیر بهینه روز بهترین زمان برای تکمیل کارها و مسئولیت‌هایی است که به خلاقیت نیاز دارند.

 

بنابراین اگر فرد سحرخیزی هستید، خلاقانه‌ترین ایده‌های شما شب‌ها پیش از خواب ظهور پیدا می‌کنند. محققان نیز با این موضوع موافق‌اند چون ذهن انسان شب‌ها آزادتر است.

 

۶-هر شب پیش از خواب روز بعد را برنامه‌ریزی کنید

مدیرعامل شرکت آمریکایی اکسپرس همیشه زمان خود را مدیریت می‌کند. او هر شب پیش از خواب این کار را به روش خیلی ساده‌ای انجام می‌دهد.

 

او سه هدف مهم را که می‌خواهد روز بعد به آن‌ها دست یابد را تعیین می‌کند و بعد مطابق آن روز خود را برنامه‌ریزی می‌کند. با این کار او صبح روز بعد از خواب بیدار می‌شود و فوراً کار را شروع می‌کند تا بتواند به اولویت‌های اصلی خود جامه‌ی عمل بپوشاند.

 

مطالعه‌ای که اوایل دهه ۹۰ میلادی انجام شد از عادت عجیب‌وغریب چناولت به برنامه‌ریزی حمایت می‌کند. در این مطالعه محققان گروهی از دانش آموزان را از سال‌های دبیرستان تا پایان دوره چهارساله دانشگاه بررسی کردند.

 

محققان مهارت‌های مدیریت زمان این دانش آموزان را بررسی کردند و چهار سال بعد که دوباره شرایط این دانش آموزان را تجزیه‌وتحلیل کردند به نتایج تکان‌دهنده‌ای دست یافتند.

 

دانش‌آموزانی که مهارت مدیریت زمان بهتری داشتند، در مقایسه با همسالان خود معدل دانشگاهی و نمره اس‌ای‌تی بالاتری کسب کردند. در واقع مدیریت زمان در مقایسه با استعداد تحصیلی به مراتب نقش مهم‌تری در موفقیت تحصیلی این دانش آموزان ایفا کرده بود.

 

اس‌ای‌تی (به انگلیسی: SAT) یکی از دو امتحان استاندارد برای ورود به دانشگاه در آمریکا است که توسط شرکت کالج برد (به انگلیسی: College Board) که شرکتی است غیردولتی مدیریت می‌شود.

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ