پارس ناز پورتال

افراد معروف که بدن خود را بیمه کرده اند

افراد معروف که بدن خود را بیمه کرده اند

افراد معروف که بدن خود را بیمه کرده اند 

معروف شدن باعث می شود تا برخی اوقات کارهای عجیب و غریبی انجام دهیم. مثلا برخی افراد مشهور  اقدام به بیمه کردن اعضای بدن خود با هزینه هنگفت می کنند. ما خانه‌ها، ماشین‌ها و عمرمان را بیمه می‌کنیم اما وقتی نوبت به افراد مشهور می‌رسد، در‌می‌یابیم که ستاره‌ها دارایی‌های دیگری نیز برای بیمه کردن دارند.

 

از صداهای پرقدرت و زیبا، ساق پا و حتی لبخندهای بسیار گران‌قیمت حرف می‌زنیم. مثلاً اگر احیاناً برای صدای «باس» (نام مستعار خواننده معروف، بروس اسپرینگستین)، یا پاهای دیوید بکهام یا لبخند جولیا رابرتز اتفاقی بیفتد، خیالشان راحت است که دست خالی نمی‌مانند.
افراد معروف که بدن خود را بیمه کرده اندهمه ما دارایی‌هایی داریم که برایمان ارزشمند هستند. اگر جراح باشید، به پنجه‌های طلایی‌تان، اگر عکاس باشید، به چشم‌های تیزبین‌تان و اگر فوتبالیست باشید، به حرکت پاهایتان برای کسب درآمد نیازمندید. این ستارگان نیز به خاطر صدا، زیبایی، تکنیک،

 

سرعت یا فریبندگی خود مشهور شده و میلیون‌ها دلار درآمد دارند بنابراین چندان دور از ذهن نیست اگر بخواهند از آنها حفاظت کنند چرا که اگر به خاطر آن ویژگی نبود احتمالاً امروز آنقدرها مشهور و ثروتمند نمی‌بودند.همان‌طور که احتمالاً انجمن ملی سلاح در آمریکا معتقد است، بیمه هم مانند تفنگ، یکی از آن چیزهایی است

 

که بهتر است داشته باشیم اما به آن نیاز پیدا نکنیم تا اینکه نداشته باشیم. بیمه خانه و ماشین و عمر در میان مردم عادی طی سالیان از ضرر و زیان‌های بسیار جلوگیری یا آنها را جبران کرده ‌است اما اگر از مشاهیر باشید و درآمد و دارایی‌های خاص داشته باشید، طبیعی است که نیازها و شروط بیمه‌تان نیز فرق داشته باشد.

 

در لیستی که تهیه کرده‌ایم، مشاهیری حضور دارند که اعضای بدن یا دارایی‌های قابل ارائه و نمایش مانند صدایشان را بیمه کرده‌اند. سال‌ها پیش در دهه 20 میلادی، کمدین معروف بن تورپین چشم‌های منحرف خود را که البته عنصر تاثیرگذاری در اجرایش بود، به ارزش 20 هزار دلار بیمه کرد.

 

بروس اسپرینگستین خواننده صدای زیبا و کیت ریچاردز گیتاریست دستان هنرمندش را به قیمت‌های هنگفتی بیمه کرده‌اند. برخی ادعا می‌کنند که ریچاردز نه دست‌ها، بلکه تنها انگشت میانی خود را بیمه کرده ‌است اما عده‌ای دیگر می‌گویند بیمه روی دستان او بوده و در واقع ماجرای انگشت میانی ابداع خودش

 

و در واقع شوخی بوده است. با در نظر گرفتن بسیاری از سیاست‌های این بیمه‌ها درمی‌یابیم که اغلب آنها فقط شیرین‌کاری تبلیغاتی است تا چشم‌ها را گرد کنند و مردم درباره‌شان حرف بزنند.در حالی که اکثریت ورزشکاران خود را در برابر آسیب‌هایی بیمه کرده‌اند که باعث خاتمه یافتن زندگی حرفه‌ای‌شان می‌شود،

 

به ندرت یافت شده که رقبا آن عضو را مجروح کنند. بیشتر ورزشکاران در برابر مصدومیت‌های شدید بیمه شده‌اند، مانند ژرمایکل فینلی، نوک حمله تیم ملی راگبی آمریکا که در آنجا البته به فوتبال شناخته می‌شود.فینلی هرچند بااستعداد است، اما به خاطر اینکه شدیداً در معرض مصدومیت قرار دارد،

 

سرانجام در سال 2014 بعد از اینکه یک مصدومیت از ناحیه گردن به طرز موثری حضورش در تیم ملی را نابود کرد، تصمیم گرفت درخواست بیمه به ارزش 10 میلیون دلار کند. به هر حال در میان ورزشکاران مرسوم است که چه به دلیل گرفتن خسارت در برابر مصدومیت یا برای تبلیغات، خود را بیمه کنند یا از سوی شخص سوم بیمه شوند.

 

در ادامه لیستی تهیه کرده‌ایم که به بیست مورد از جنجالی‌ترین و جالب‌ترین این بیمه‌ها در میان مشاهیر بین‌المللی اشاره می‌کند، به علاوه یک مورد که این سنت دیرینه بین مشاهیر غربی را به ایران آورده است.

 

1- بیمه در برابر تظاهرات تایلند

کشور تایلند یکی از مقاصد پرطرفدار میان گردشگران جهان است. اما این کشور زیبا و پر‌جذبه اوضاع داخلی چندان آرامی ندارد. شرایط می‌تواند ناآرام شود و تظاهرات خیابانی ممکن است به درگیری بکشد. به همین خاطر، دولت تایلند برای تشویق گردشگران برای سفر به این کشور، برای هر نفر به مبلغ 10 هزار دلار بیمه

 

در نظر گرفته است تا اگر توریست‌ها در تظاهرات خیابانی آسیب دیدند، دلشان به این مبلغ نه‌چندان اندک خوش باشد. مقامات می‌گویند این سیاست به خاطر جلب رضایت توریست‌هایی در نظر گرفته شده که از رفتن به تایلند می‌ترسیدند.
افراد معروف که بدن خود را بیمه کرده اند2- بن تورپین

در گذشته و در زمان فیلم‌های صامت، بازیگران برای خنداندن مردم باید زحمت بیشتری می‌کشیدند. یک دیالوگ کوتاه خنده‌دار کافی نبود بیشتر به این دلیل که بیننده‌ها باید دیالوگ‌ها را می‌خواندند و این از تاثیر ماجرا می‌کاست. البته اگر مردم دلشان می‌خواست اصلاً چیزی بخوانند،

 

در خانه‌های خود می‌ماندند و کتیبه و تخته پاره یا هرچیز را که آن زمان‌ها برای نوشتن استفاده می‌شد می‌خواندند. از جایی که آن زمان چارلی چاپلین با سبیلی که در آینده آن را هیتلری خواندند، مردم را به قدر کافی می‌خنداند، دیگر ستاره فیلم‌های صامت، بن تورپین، تصمیم گرفت چشم‌های چپ را ابزار خنده کند.

 

در سال 1907، صرفاً دیدن مردی با چشمان منحرف یا به اصطلاح چپ، به تنهایی می‌توانست تماشاچی‌های فیلم را به خنده بیندازد.تورپین هم که به خوبی ملتفت بود محبوبیت فیلم‌های صامت طنزش را مدیون چشم‌های چپش است، تصمیم گرفت آنها را بیمه کند. سیاست بیمه‌ای این‌گونه بود که اگر احیاناً و به هر نحوی چشم‌هایش عادی شد، بیمه به ارزش 25 هزار دلار به او غرامت بپردازد.

 

اما در مواجهه با این شروط عجیب بیمه، این سوال به ذهن می‌رسد که آیا ارزشش را داشته؟ البته که داشته، کمترین دلیل آن نیز این بوده که به بن بیچاره کمک کرده سلامت عقلش را حفظ کند و نگران چشم‌هایش نباشد. بنابر گفته‌های دوستانش آنقدر نگران بوده که چشم‌هایش صاف شوند که هربار به سرش ضربه می‌خورده، سریع در آینه نگاه می‌کرده که نکند انحراف چشم‌هایش برطرف شده باشد.
افراد معروف که بدن خود را بیمه کرده انددیوید بکهام این اسم را می‌شود هم در لیست ستاره‌های فوتبال نشاند و هم در دسته ستاره‌های عرصه مد. فوق ستاره بریتانیایی، دیوید بکهام پاهای طلایی‌اش را بحق و به ارزش 100 میلیون پوند انگلیس بیمه کرده بود. استعداد بکهام در فوتبال و البته ظاهر جذابش بر کسی پوشیده نیست.

 

او حتی زمانی که در حرفه فوتبال در اوج بود از جانب برندهای مختلف مورد تقاضای شدید بود و علتش علاوه بر شهرت و ظاهر جذابش، محبوبیت شدید او بین تمام مردم و به خصوص خانم‌ها بود.البته نکته عجیبی که در این ماجرا وجود دارد، اقلاً این روزها، این است که بیشتر بازیگرها درآمد فیلم‌هایشان

 

را خرج این می‌کنند که چشم‌هایشان را صاف نگه دارند. البته واقعیت این است که چشم چپ تورپین در حالت عادی منحرف نبوده و جلوی دوربین از عمد آن را تاب می‌داده است تا با چشم راستش هماهنگ شود. هرچند خیلی خرج برنمی‌داشت اگر هر دو چشمش را درست می‌کرد و فقط جلوی دوربین آنها را چپ می‌کرد.

 

هرچند اگر تورپین به اندازه کافی باهوش بود، به جای بیمه کردن چشم‌های چپش باید صدایش را که ممکن بود به‌طور بالقوه افتضاح باشد، بیمه می‌کرد. چون حتی آن زمان کاملاً واضح بوده فیلم‌ها تا ابد صامت نمی‌مانند و اگر زمانی که فیلم‌ها صدادار می‌شدند، مشخص می‌شد که صدای تورپین بیچاره آزاردهنده است دیگر هیچ انحراف چشمی نمی‌توانست زندگی حرفه‌ای‌اش را نجات دهد.

 

3- جیمی دورانته

دورانته کمدین، ابتدا یک آوازه‌خوان بود اما آنقدر درباره دماغ یا به قول خودش «صدماغش» لطیفه ساخت که خیلی زود همان بینی تبدیل شد به علامت تجاری‌اش. به همین خاطر در دهه 40 تصمیم گرفت بینی مشهورش را بیمه کند. ارزش این بیمه 50 هزار دلار بود.

 

جیمز فرانسیس دورانته، بازیگر، کمدین، خواننده و پیانیست مشهور آمریکایی بود. طرز صحبت کردن منقطع، بازی با زبان، آهنگ‌ها و البته دماغ بزرگش او را به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های آمریکا بین دهه‌های 20 تا 70 میلادی تبدیل کرده بود. طنزهایی که درباره دماغ خودش می‌ساخت

 

و آن را به اصطلاح انگلیسی «اِشناز» (صدماغ) خطاب می‌کرد، باعث شد این کلمه تبدیل به اسم مستعارش شود. این بینی معروف ارزش بیمه 50 هزارتایی را داشت.
افراد معروف که بدن خود را بیمه کرده اند4- مِرو هیوز

مرو هیوز و سبیل گرانقیمتش هم از آن تصاویری است که آدم را ناگهان به خنده وا می‌دارد. اگر در کشوری زندگی کنید که در آن ورزش کریکت مرسوم است، شاید آن را بشناسید، اگر نه می‌دانید کریکت چیست و نه او را می‌شناسید، باز هم اهمیتی ندارد، سبیل را دریابید!

 

هیوز در زمان اوجش که در تیم ملی کریکت استرالیا بازی می‌کرد، پشت لبش را به قیمت 370 هزار دلار بیمه کرده بود، البته دلارها از نوع استرالیایی بودند که اگر به دلار آمریکا تبدیل کنیم، مقدارش به قدر چشمگیر کاهش می‌یابد.

 

ارزشش را داشت؟ صد البته! هیچ‌کس بدون ضمانت، این همه زحمت و دقت و مراقبت را صرف همسایه پایینی دماغ نمی‌کند؛ آن هم با آن عظمت. البته به عنوان توپ‌انداز دست راست تیم ملی کریکت اصولاً باید دست راستش را بیمه می‌کرد. اما این احتمال وجود دارد که هیوز قدرت خارق‌العاده‌اش در توپ‌زنی

 

را از سبیل افسانه‌ای خود می‌گیرد. که در این صورت به نظر می‌رسد بهترین سرمایه‌گذاری را کرده و هیچ انتخاب دیگری نمی‌توانسته او را از زیان احتمالی در زندگی حرفه‌ای نجات دهد.
افراد معروف که بدن خود را بیمه کرده اند5- ایگان رونای

رونای، منتقد غذای بریتانیایی هم ارزنده‌ترین دارایی خود یعنی غدد چشایی‌اش را به قیمت 400 هزار دلار بیمه کرده‌ است. احتمالاً منتقد غذا بودن یکی از بهترین مشاغل دنیا باشد اما اگر یک بال کبابی یا هر چیز دیگر خیلی تندی بخورند، این خطر وجود دارد که غدد چشایی‌شان آسیب دیده یا حتی از کار بیفتد

 

و این اتفاق برای منتقد غذا به معنای خاتمه زندگی حرفه‌ای است. به همین خاطر بیمه ایگان رونای به نظر ارزشش را داشته باشد.
افراد معروف که بدن خود را بیمه کرده اند6- کیت ریچاردز

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، گیتاریست اول و بنیانگذار گروه مشهور «رولینگ استونز» دست‌های هنرمندش را به ارزش 6 /1 میلیون دلار بیمه کرده که البته دلایلش نیز واضح است. او در مصاحبه‌ای با نشان دادن دستانش گفته بود «اینها سرمایه من هستند.» برخی مدعی شده بودند که ریچاردز تنها انگشت

 

میانی‌اش را بیمه کرده که از آن در نواختن بهره زیادی می‌برد. البته احتمال کمی وجود دارد که ریچاردز بین انگشتان دست‌هایش تا این میزان تبعیض قائل شده باشد.ریچاردز به خوبی می‌داند چه چیزی او را به جایگاه امروزی‌اش رسانده ‌است. البته دستانش، به همین خاطر نیز

 

بوده که این گیتاریست نابغه در موسسه بیمه «لوید» لندن، دستانش را به مبلغ 6 /1 میلیون دلار بیمه کرده است. بیمه شامل هر دودست ریچاردز می‌شود، دستانی که او را تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین گیتاریست‌های دنیا و تاریخ کرده است.
افراد معروف که بدن خود را بیمه کرده اند7- تروی پولاملو

این بازیکن معروف فوتبال آمریکایی را می‌توان مردی با موهای میلیون‌دلاری نیز نامید. او نمونه خوبی از مشاهیر است که عضوی از او توسط شخص سوم بیمه‌شده. طول طره موهای مواج و بلندش که در هنگام دویدن پشتش پرواز می‌کند و از زیر کلاهش بیرون زده، تقریباً یک متر است.

 

برند معروف شامپوی «هد اند شولدرز» موهای تروی را به قیمت یک میلیون دلار بیمه کرده است. بیمه از طریق موسسه لویدز لندن انجام شد که البته شروط بیمه را افشا نکرده و هنوز نمی‌دانیم باید چه بلایی سر موهای تروی بیاید تا او یک میلیون دلار به جیب بزند.

 

این گیسوان مواج و بلند اقلاً یک بار به ضرر پولاملو تمام شده است. در سال 2006، حریفش از تیم مقابل بر روی تروی تکل کرد و موهایش را کشید. تروی پولاملو می‌گوید موهایش را به گرامیداشت پیشینه ساموآیی‌اش بلند نگه می‌دارد.
افراد معروف که بدن خود را بیمه کرده اند8- مانوئل نویر

دروازه‌بان بایرن مونیخ اگر بهترین دروازه‌بان دنیا نباشد، یکی از بهترین‌هاست و افتخارات زیادی کسب کرده. شماره یک تیم بایرن مونیخ در صعود تیمش در لیگ آلمان تاثیر بسزایی داشته است و در طول مدتی که او دروازه این تیم را حراست می‌کرده، حتی توانسته‌اند بارها به عنوان قهرمانی لیگ برسند.

 

قهرمانی در جام جهانی برزیل در سال 2014 هم یکی از آن افتخارات بی‌بدیل برای نویر بود که در آن زمان تنها 28 سال داشت.
افراد معروف که بدن خود را بیمه کرده انداو در سال 2014 بهترین بازیکن آلمان انتخاب شد و دستکش طلایی جام جهانی را که به بهترین دروازه‌بان مسابقات داده می‌شود نیز از آن خود کرد. اینها تنها گوشه‌ای از موفقیت‌های نویر است و با این همه، مگر می‌شود نخواهد دست‌های توانمندش را در برابر بلایا بیمه کند؟

 

اما بیمه نویر که بنابر ادعای «یاهو اسپورتس» 3 /4 میلیون دلار ارزش دارد، هم نویر و هم باشگاه بایرن را در برابر مصدومیت‌های احتمالی به دستان دروازه‌بان جوان حمایت می‌کند. البته شرکت بیمه نویر می‌گوید که در رفتن انگشتان او چیز مهمی نیست.

 

9- بروس اسپرینگستین

خواننده و آهنگساز آمریکایی اهل نیوجرسی به خاطر آهنگ‌های «زاده آمریکا» یا «زاده شده برای فرار» شهرت زیادی کسب کرد. او نیز در موسسه لوید لندن صدای دلنشینش را به قیمت شش میلیون دلار بیمه کرده است. بر اساس گزارش انجمن صنعت ضبط آمریکا، از اسپرینگستین در کل آمریکا بیش از 64 میلیون آهنگ به فروش رفته است که او را تبدیل به پانزدهمین هنرمند پرفروش کل دنیا کرده است.

 

او در سن 67‌سالگی هنوز با قدرت در حرفه‌اش فعال است و در سرتاسر کشور کنسرت‌های زنده برگزار می‌کند. اگر بلایی سر صدای بروس بیاید، او شش میلیون دلار به جیب می‌زند.
افراد معروف که بدن خود را بیمه کرده اند10- تام جونز

شاید بشود گفت عجیب‌ترین مورد این لیست، بیمه موهای سینه تام جونز است، آن هم به قیمت هفت میلیون دلار. جونز که امروزه در سن 67‌سالگی هنوز در لاس‌وگاس آمریکا مشغول خوانندگی است، در ترس زندگی می‌کند. هرچند، بیش از نیم‌قرن با شهرت زندگی کرده و به اندازه

 

کافی در دنیا عیش و نوش کرده است اما از آن واهمه دارد که این همه تنها با یک تصادف ساده (مثلاً آتش گرفتن لباسش) از بین برود و باد هوا شود. البته اگر این آتش‌سوزی به کز خوردن کپه موهای بسیار روی سینه‌اش منجر شود.

 

به خاطر همین هم بود که برای طیب خاطر، موهای سینه‌اش را به قیمت هفت میلیون دلار بیمه کرده است. حدس می‌زنیم این هفت میلیون معادل هزینه‌ای است که در صورت افتادن اتفاقی ناگوار برای موهای گرانبها، بتواند آنها را از نو بکارد. تام جونز فوق‌العاده است و در این موضوع و استعدادش شکی نیست؛

 

به همین خاطر است که به تمسخر گرفتنش کار بسیار سختی است. اما بیمه کردن موی سینه؟ بدون تردید یکی از ابلهانه‌ترین کارهایی است که انسانی در طول تاریخ انجام داده است. قطعاً دلایل زیادی برای محبوبیت تام جونز وجود دارد و لیست بلند‌بالایی از فضایلش می‌توان تهیه کرد.
افراد معروف که بدن خود را بیمه کرده انداما موی سینه یکی از آنها نیست. شخصیتی کاریزماتیک و البته تلی از پول دارد و البته به میزان کافی اعتماد به نفس که بتواند با موهای سینه‌اش در عکس‌های تبلیغاتی ژست بگیرد. در واقع شاید تنها مشخصه تام جونز که خیلی جالب نیست شاید همان سینه پشمالویش باشد.

 

بعید نیست این تصمیم عاقلانه! را در دهه 70 در حالی گرفته باشد که حواسش سر جایش نبوده یا آن لحظه به طرز عجیبی شیفته موهایش شده و قطعاً از وقت خوابش هم گذشته بوده.اگر بخواهیم بگوییم بهتر بود تام جونز کدام دارایی‌اش را بیمه کند، جواب این بود که «هر چیزی جز موی سینه»! قطعاً بهتر بود همان سنت دیرینه بیمه صدا را ادامه می‌داد یا اصلاً پاهایش را ضمانت می‌کرد.

 

11- کن داد

سخت می‌توان تصور کرد که صاحب این دندان‌ها، روزگاری از لحاظ شهرت با گروه بیتل‌ها رقابت می‌کرد. هرچند به احتمال زیاد پوسترهای زیادی از کن داد روی دیوار اتاق‌های نوجوانان نصب نشده بود، اما به هر حال این کمدین انگلیسی که امروز 89 سال دارد، روزگاری از محبوبیت بسیاری برخوردار بود.

 

کن داد خنده‌دار بود و بخش بزرگی از آن را نیز مدیون دندان‌هایش بود. اما او برای خنداندن لزوماً نیازی به گفتن لطیفه یا بازی نداشت. همین که مردم چهره او با آرایش خاص موهایش و دندان‌هایش را می‌دیدند به خنده می‌افتادند.

 

شاید اگر ما بودیم یا همان‌طور که خیلی از ستاره‌های هالیوود این کار را کردند، از ثروتی که از شهرت به دست می‌آوردیم، برای درست و صاف کردن دندان‌هایمان استفاده می‌کردیم. اما کن این کار را نکرد؛ در عوض آنها را به قیمت 5 /7 میلیون دلار بیمه کرد!
افراد معروف که بدن خود را بیمه کرده اند12- دنیل کریگ

بازیگر خوش‌قیافه انگلیسی که جدیدترین چهره شخصیت محبوب سینمایی به نام «جیمز باند یا 007» را زنده می‌کند و در آخرین فیلم جیمز باند به نام اسکای‌فال نیز نقش‌آفرینی کرده است. البته کریگ سومین بار بود که جیمز باندبازی در‌می‌آورد. اما کریگ فقط به خاطر جذابیتش بدنش را بیمه نکرد

 

بلکه او بسیاری از بدلکاری‌های نقشش را نیز خودش انجام می‌دهد و قرارداد بیمه 5 /9 میلیون‌دلاری‌اش او را در برابر صدمات احتمالی محافظت می‌کند و به نظر منطقی می‌رسد چرا که احتمال دارد باز هم در فیلم‌های جیمز باند بازی کند.
افراد معروف که بدن خود را بیمه کرده اندجولیا رابرتز روی لبخند جولیا رابرتز نمی‌شود قیمت گذاشت. از همان لحظه اول که جولیا رابرتز را در فیلم «زن زیبا» دیدیم، مشخص بود که لبخند او میلیون دلاری است، اما چند میلیون؟ رابرتز یکی از گران‌ترین بازیگران زن دنیا از لحاظ دستمزد و دارای معروف‌ترین و زیباترین لبخند هالیوود است. رابرتز نه دندان‌هایش، بلکه لبخندش را به ارزش 30 میلیون دلار بیمه کرده است.

 

13- ایکر کاسیاس

نام یکی دیگر از بهترین دروازه‌بان‌های جهان نیز در این لیست به چشم می‌خورد. البته بیمه دستان کاسیاس نیز همانند همتای آلمانی‌اش کاملاً بجاست. بنابر ادعای «سی بی اس» (CBS)، دیوار آجری اسپانیایی، ایکر کاسیاس در سال 2007 دست‌هایش را به ارزش 5 /7 میلیون یورو معادل 10 میلیون دلار بیمه کرده است.

 

شروط قرارداد کاسیاس، او را در برابر صدمات احتمالی به دستش، چه در داخل و چه در خارج زمین، محافظت می‌کند. او یک بار هم در لفافه گفته بود که مهم نیست کجای بدنش و چگونه آسیب ببیند، او تظاهر خواهد کرد که دستش است. او هم‌اکنون نیز در سن 35 سالگی دروازه‌بان قابلی برای تیم کنونی‌اش، پورتو است و تا دو سال پیش هم در رئال مادرید می‌درخشید.
افراد معروف که بدن خود را بیمه کرده اند14- مارک مک‌گوایر

بسته به آنکه چقدر از هورمون آستروئید خوشتان بیاید، می‌توان حدس زد مارک مک‌گوایر را دوست دارید یا خیر. در آمریکا که این‌گونه است. به این ستاره اسبق بیس‌بال، لقب «مک گنده» را داده‌اند. خیلی وقت پیش، در سال 1998 وقتی مارک سعی داشت رکورد مسابقات را بشکند،

 

در همان اثنی تصمیم گرفت ساق‌های یغور پایش را نیز 12 میلیون دلار بیمه کند، زیرا آن زمان ساقش مصدوم شده و اعصابش را خرد کرده بود.
افراد معروف که بدن خود را بیمه کرده اندالبته مارک مک‌گوایر به جز استعدادش در بازی بیس‌بال به دلیل استفاده کاملاً قانونی‌اش! از هورمون آندروستندیون (یکی از هورمون‌هایی که در فوق کلیه تشکیل شده و به تستوسترون تبدیل می‌شود) مشهور است. بخشی از بندهای قرارداد او توسط بیمه‌گرهای موسسه لویدز نوشته شده

 

و مک‌گوایر را ملزم می‌کند که از داروهای خاصی استفاده کند. یکی از این داروها، آندروستندیون بود که البته اکنون در کل لیگ بیس‌بال ممنوع است و مورد انتقاد شدیدی قرار گرفته ‌است.

 

15- فرناندو آلونسو

قهرمان اسپانیایی دو دوره مسابقات فرمول یک، فرناندو آلونسو هم انگشتان شست دو دستش را در سال 2010 در یکی از بانک‌های اسپانیا بیمه کرد. آن زمان تازه راننده تیم فراری شده بود و بانک اسپانیایی «سانتاندِر» هم داشت برنامه بیمه جدیدی را آغاز می‌کرد و از این راننده موفق به عنوان یکی از سخنگوهای اصلی‌اش استفاده کرد.
افراد معروف که بدن خود را بیمه کرده انداگر طرفدار اتومبیلرانی و مسابقات نیستید، باید به شما بگوییم که انگشتان شست برای راننده فرمول یک اهمیت شگرفی دارد چرا که کنترل بخش عظیمی از ماشین بر عهده آن است. در سال 2010، آلونسو تصمیم گرفت شست‌هایش را به قیمت حدوداً 10 میلیون یورو بیمه کند

 

که معادل دلاری آن می‌شود 3 /13 میلیون دلار. بانک سانتاندر هم آن زمان به این دلیل از آلونسو استفاده کرد که یکی از حامیان مالی (اسپانسر) فراری بود.

 

16- راد استوارت

در میان خواننده‌ها بیمه کردن صدا مرسوم است. اما آیا می‌توان گفت کدام صدا از آن یکی گران‌تر است؟ از قرار معلوم بله! برای مثال صدای راد استوارت به قیمت 5 /15 میلیون دلار بیمه‌شده که از هنجره شش میلیون‌دلاری بروس اسپرینگستین به مراتب قیمتی‌تر است. صدای استوارت هم در موسسه لوید لندن بیمه‌ شده؛ همان‌جایی که زیباترین لبخند هالیوود، لبخند جولیا رابرتز، و صدای باب دیلن را بیمه کرده است.

افراد معروف که بدن خود را بیمه کرده اند17- جولیا رابرتز

روی لبخند جولیا رابرتز نمی‌شود قیمت گذاشت. از همان لحظه اول که جولیا رابرتز را در فیلم «زن زیبا» دیدیم، مشخص بود که لبخند او میلیون‌دلاری است، اما چند میلیون؟ رابرتز یکی از گران‌ترین بازیگران زن دنیا از لحاظ دستمزد و دارای معروف‌ترین و زیباترین لبخند هالیوود است. رابرتز نه دندان‌هایش، بلکه لبخندش را به ارزش 30 میلیون دلار بیمه کرده است.

 

رابرتز لبخند ایده‌آلی دارد که نیازمند داشتن دندان‌های ایده‌آل است. رنگ دندان‌های او سفید طبیعی است، بین دندان‌هایش فاصله نیست، هنگام لبخند دندان‌های پیشینش به میزان کافی نمایان است و دندان‌های عقب پوشیده است، آنها در یک ردیف و صاف هستند و لثه‌های سالمی دارد.
افراد معروف که بدن خود را بیمه کرده اند18- مایکل فلتلی

عضلات عقب رانش «نابود» و ستون فقراتش له شده است. تمام مدت با درد زندگی می‌کند، البته در کاخ بیست اتاق‌خوابه‌اش در ایرلند. مایکل فلتلی اعجوبه تاریخی در رقص است. او را به لقب «سلطان رقص» می‌شناسند که نام یکی از اجراهایش بود. اکنون دیگر مایکل کفش‌های رقصش را آویزان کرده

 

اما روزگاری پاهای شدیداً چابک فلتلی تقریباً 50 میلیون دلار ارزش داشت. خودش می‌گوید دیگر آنقدر قیمت ندارد زیرا به سختی می‌توان کسی را پیدا کرد که پاهای آسیب‌دیده‌اش را بیمه کند. او بارها رکورد خودش را در رقص پا (step) شکسته است و با بیش از 35 ضربه در ثانیه رکورددار جهان است.
افراد معروف که بدن خود را بیمه کرده اند19- کریستیانو رونالدو

بعید است کسی از این قرارداد تعجب کند. مهم‌ترین دارایی مهاجم رئال مادرید و کاپیتان تیم ملی پرتغال بدون تردید پاهایش است. مبلغ این بیمه هم یکی از گران‌ترین بیمه‌های تاریخ محسوب می‌شود. باشگاه رئال مادرید برای ستاره‌اش بیمه‌ای به ارزش بیش از 103 میلیون یورو معادل تقریباً 110 میلیون دلار در نظر گرفته است که در صورت بروز هرگونه مصدومیت در پاها، به او خسارت می‌پردازد.

 

هرچند رونالدو هم مانند بسیاری ستاره‌های دیگر فوتبال تقریباً به همان اندازه از اسپانسرها و تبلیغات درآمد دارد که از فوتبال بازی کردن. اما در هر حال، بیمه بیش از میلیون یورویی پاهایش همه را تحت تاثیر قرار داد.
افراد معروف که بدن خود را بیمه کرده اند20- دیوید بکهام

این اسم را می‌شود هم در لیست ستاره‌های فوتبال نشاند و هم در دسته ستاره‌های عرصه مد. فوق ستاره بریتانیایی، دیوید بکهام پاهای طلایی‌اش را بحق و به ارزش 100 میلیون پوند انگلیس بیمه کرده بود. استعداد بکهام در فوتبال و البته ظاهر جذابش بر کسی پوشیده نیست.

 

او حتی زمانی که در حرفه فوتبال در اوج بود از جانب برندهای مختلف مورد تقاضای شدید بود و علتش علاوه بر شهرت و ظاهر جذابش، محبوبیت شدید او بین تمام مردم و به خصوص خانم‌ها بود.
افراد معروف که بدن خود را بیمه کرده اندبیمه بکهام در ابتدا تنها پاهایش را به ارزش 100 میلیون پوند، معادل مبلغ بیش از 124 میلیون دلار پوشش می‌داد اما وقتی بعد از خداحافظی از فوتبال تازه به طور حرفه‌ای‌تر وارد عرصه مد شد، تصمیم گرفت بیمه‌اش را نیز به کل بدن گسترش دهد.

 

بندی در این قرارداد وجود داشت که بیمه را ملزم می‌کرد در صورتی که بکهام به هر نحوی از ترکیب مناسب خارج شده و از ریخت بیفتد، می‌تواند خسارت دریافت کند و بنابر ادعای «دیلی فاننس»، قیمت آن به 195 میلیون دلار می‌رسد.

 

اولین کسی که بیمه اعضای بدن را به ایران آورد چه کسی است؟

افراد معروف که بدن خود را بیمه کرده اند

کمتر از یک ماه پیش، در تاریخ دوم آبان‌ماه سال جاری و در آستانه هشتاد و یکمین سالگرد تاسیس بیمه ایران، این شرکت بیمه تصمیم گرفت حنجره خواننده محبوب کشور را به مبلغ 500 میلیون تومان بیمه کند.

 

در قرارداد بیمه عقیلی، در بند شروط آمده است که بیمه در صورت بروز هرگونه بیماری و آسیب به حنجره سالار عقیلی به صورتی که نتواند فعالیت حرفه‌ای خود را ادامه دهد، ملزم به پرداخت این مبلغ به اوست. مدت بیمه عقیلی فعلاً یک سال است.

 

او در مراسمی که بیمه‌نامه را دریافت کرد، ضمن تشکر از بیمه ایران، آرزو کرد که این اتفاق با او متوقف نشود و هنرمندان دیگر نیز بتوانند از این امکانات در آینده استفاده کنند.