پارس ناز پورتال

افراد مشهور جهان که این هفته جشن تولدشان بود

افراد مشهور جهان که این هفته جشن تولدشان بود

افراد مشهور جهان که این هفته جشن تولدشان بود

افراد مشهور که این هفته جشن تولد خود را برگزار کردند و ما هم اخبار آن ها را در زیر برای شما آورده ایم. معروف ترین فرد این لیست کیتی پری است. 

 

به یاد ریچارد هریس به بهانه زادروز و سالمرگش در ماه اکتبر
ریچارد سنت جان هریس (Richard Harris) زاده اول اکتبر 1930 و درگذشته به تاریخ 25 اکتبر 2002، بازیگر، خواننده، ترانه سرا، تهیه کننده، کارگردان و نویسنده ایرلندی بود که هم روی صحنه تئاتر و هم در بسیاری از فیلم های سینمایی مطرح دنیا از جمله «این زندگی ورزشی» در نقش فرانک مشین و فیلم «کملوت» (1967) در نقش شاه آرتور هنرنمایی کرده است.
افراد مشهور جهان که این هفته جشن تولدشان بودوی در فیلم «مردی به نام اسب» (1970) نقش اشراف زاده ای زندانی را بازی کرد و در فیلم وسترن «نابخشوده» کلینت ایستوود (1992) نقش یک هفت‌تیر کش، در فیلم «گلادیاتور» (2000) نقش امپراتور مارکوس اورلیوس و در دو فیلم اول سری فیلم های هری پاتر یعنی «هری پاتر و سنگ فلاسفه» (2001)

 

و «هری پاتر و تالار اسرار» (2002) نقش آلبوس دامبلدور را بازی کرد. هریس با آهنگ «مک‌آرتور پارک» جیمی وب (1968) در لیست تاپ تن آهنگ های بریتانیا و ایالات متحده قرار گرفت.
افراد مشهور جهان که این هفته جشن تولدشان بوددر سال 1957، هریس با الیزابت ریس-ویلیامز ازدواج کرد و آنها سه فرزند دارند: جرد و جیمی هریس بازیگر هستند و دیمین هریس کارگردان است. هریس در سال 1969 از همسرش جدا شد و سپس با آن ترکل ازدواج کرد که در سال 1982 از او نیز جدا شد.

 

وی در اوج دوران بازیگری اش در دهه شصت و هفتاد با سبک زندگی متفاوت و مصرف زیاد الکل مشهور بود. وی مدتها به الکل اعتیاد داشت تا اینکه در سال 1981 به کل الکل را کنار گذاشت، هرچند که یک دهه بعد نوشیدن گینس را دوباره آغاز کرد. وی در سال 1978 نزدیک بود از اوردوز کوکائین بمیرد و بعد از آن مواد را کنار گذاشت.
افراد مشهور جهان که این هفته جشن تولدشان بودهریس در ماه اوت 2002 به خاطر سینه پهلو در بیمارستان بستری شد و همان موقع بود که پزشکان به او اطلاع دادند که به بیماری هوجکین مبتلاست. او روز 25 اکتبر 2002 در سن 72 سالگی در بیمارستان کالج دانشگاهی لندن درگذشت. او سه روز آخر عمرش را در کما به سر برد. دارایی خالص او 7 میلیون دلار برآورد شده است.

 

پله 76 ساله شد

ادسون آرانتس دو ناسیمنتو معروف به پله (Pelé)، زاده 23 اکتبر 1940 در ترس کوراسوئس، فوتبالیست سابق برزیلی است که در دوران بازیکنی خود سه جام جهانی را کسب کرد و رکوردهای بسیاری را شکست (از جمله اولین بازیکنی که ۱۰۰۰ گل به ثمر رساند). از القاب دیگر او «او ری» (شاه) و «پرولا نگرا» (مروارید سیاه) بودند.

 

او عموماً به عنوان بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ جهان فوتبال شناخته می‌شود. ضمن مهارت در بازی به عنوان هافبک یا مهاجم، مهارت کامل بازی با هر دو پا را داشت. تمام‌کننده‌ای قهار بود، دریبل‌زنی بی‌نظیر و پاسوری به یاد ماندنی. او حتی – به عنوان یک فوروارد – تکل‌زن قهار نیز شناخته می شد. سرعت، قدرت و دقت شوت او از معروف‌ترین ویژگی‌هایش هستند.
افراد مشهور جهان که این هفته جشن تولدشان بوددر دوران حرفه‌ای فوتبالش، در چهار جام جهانی بازی کرد و موفق به کسب ۳ جام جهانی (۱۹۶۲، ۱۹۵۸ و ۱۹۷۰) شد. در جام‌جهانی ۱۹۵۸ سوئد او با ۱۷ سال سن جوانترین بازیکن برزیل بود و موفق شد با گلزنی در فینال، برزیل را قهرمان جهان کند. در جام جهانی ۱۹۶۲ در دومین بازی برزیل برابر چکسلواکی مصدوم شد

 

و نتوانست برزیل را در دیدارهای بعدی همراهی کند. در جام جهانی ۱۹۶۶ نیز مصدومیت باعث شد تا تنها در دو بازی برای برزیل بازی کند و برزیل این بار در همان مرحله گروهی حذف شد؛ ولی در جام جهانی ۱۹۷۰ با قدرت بازگشت

 

و با گلزنی در فینال برابر ایتالیا علاوه بر کسب جام قهرمانی یکی از معدود بازیکنانی شد که در دو فینال جام جهانی گلزنی کرده‌اند. او موفق شد در چهار دوره پیاپی جام جهانی گلزنی کند.
افراد مشهور جهان که این هفته جشن تولدشان بودپله در پایان دوران بازیگری خود ۱۲۸۱ گل به ثمر رساند. او تمام دوران فوتبال خود را در باشگاه برزیلی سانتوس بازی کرد و تنها در سال‌های آخر به آمریکا رفت تا برای کاسموس بازی کند. بعد از بازنشستگی در ۱۹۷۷ او به عنوان شخصیتی ورزشی فعالیت کرد و مدتی وزیر ورزش برزیل بود.

 

پله اولین بازیکنی است که از فیفا جایزه افتخاری بهترین بازیکن جهان را دریافت کرده، این اتفاق در سال ۲۰۱۴ میلادی رخ داد که در آن شب کریستیانو رونالدو موفق به کسب جایزه بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۳ شد و در همین مراسم به صورت افتخاری یک توپ طلا نیز به پله داده شد. پله در سال۱۹۷۷ با همکاری رابرت ال فیش زندگی‌نامه‌اش را نوشت.
افراد مشهور جهان که این هفته جشن تولدشان بوددر ماه فوریه 1966 پله با رزمری دوس ریس چولبی ازدواج کرد و این زوج دو دختر به نام های کلی کریستینا و جنیفر و پسری به نام ادسون دارند. آنها در سال 1982 از هم جدا شدند. از سال 1981 تا 1986 او رابطه رمانتیکی با شوشا (مدلی که آن زمان 17 سالش بود) داشت

 

و در ارتقای حرفه این خانم پله نقش مهمی داشت. در ماه آوریل 1994 پله با آسیریا لموس سیکاس (روانشناس و خواننده سرود ملی) ازدواج کرد که این خانم در سپتامبر 1996 دوقلویی به نام های جاشوا و سلست به دنیا آورد، ولی این زوج در سال 2008 از هم جدا شدند.
افراد مشهور جهان که این هفته جشن تولدشان بودپله حداقل دو فرزند دیگر از رابطه های قبلی اش دارد. در 73 سالگی پله اعلام کرد که می خواهد با خانمی ژاپنی-برزیلی به نام مارسیا آئوکی 41 ساله ازدواج کند و این دو هنوز هم زندگی شان را ادامه می دهند. دارایی خالص پله 100 میلیون دلار برآورد شده است.

 

انگ لی 62 ساله شد

انگ لی (Ang Lee) زاده 23 اکتبر 1954، کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده آمریکایی است که در تایوان به دنیا آمده است. فیلم های نخست او از جمله «ضیافت عروسی»، «پوشینگ هندز» و «بخور بنوش مرد زن» به بررسی روابط و تعارض های بین سنت و مدرنیته شرقی و غربی می پرداختند.

 

لی در بسیاری از فیلم هایش به احساسات و عواطف پنهان و فروخورده اشاره می کند و در فیلم های «ببر خیزان، اژدهای پنهان»، «طوفان یخ»، «هالک» و «کوهستا بروکبک» شاهد این موضوع هستیم. کار لی با بار عاطفی اش شناخته می شود و منتقدین معتقدند که همین بار عاطفی است که باعث شده او موانع فرهنگی را کنار زده و موفقیت و شهرت بین المللی برای کارهایش بدست آورد.
افراد مشهور جهان که این هفته جشن تولدشان بودانگ لی دو بار جایزه اسکار بهترین کارگردانی را برای فیلم های «کوهستان بروکبک» (2005) و «زندگی پای» (2012) به دست آورده است. او جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را نیز برای فیلم «ببر خیزان، اژدهای پنهان» در سال 2000 کسب کرد. وی یکی از معدود کارگردانان با تبار آسیایی است

 

که یک جایزه اسکار، چندین جایزه اسب طلایی تایوان، یک جایزه گلدن گلوب و بفتا برای بهترین کارگردانی بدست آورده است و تنها کارگردانی است که دو بار جایزه خرس طلایی را برای هر دو فیلم «ضیافت عروسی» (1993) و «عقل و احساس» (1995) و دو بار جایزه شیر طلایی را برای «کوهستان بروکبک» (2005) و «هوس، احتیاط» (2007) کسب کرده است.
افراد مشهور جهان که این هفته جشن تولدشان بودجدیدترین اثر او فیلم سینمایی «پیاده روی بین دو نیمه طولانی بیلی لین» نام دارد که تهیه کنندگی و کارگردانی آن را خودش به عهده گرفت. لی و همسرش جین لین که میکروبیولوژیست است و در سال 1983 با او ازدواج کرده، در وستچستر کانتی نیویورک زندگی می کنند.

 

آنها دو پسر به نام های هان و میسون دارند. پسر کوچکتر لی در فیلم هالیوودی پرفروش «خماری: قسمت دوم» نقش تدی را بازی کرد. دارایی خالص انگ لی 32 میلیون دلار برآورد شده است.
افراد مشهور جهان که این هفته جشن تولدشان بودامیلیا کلارک 30 ساله شد

امیلیا ایزابل یوفمیا رز کلارک (Emilia Clarke) زاده 23 اکتبر 1986، هنرپیشه انگلیسی است که بیشتر با نقش دنریس تارگرین در سریال «بازی تاج و تخت» محصول شبکه اچ بی او شناخته می شود که تابحال سه نامزدی امی را برای بهترین بازیگر زن در نقش مکمل در سریال درام در سال های 2013، 2015 و 2016 بدست آورده است.

 

کلارک تئاتر برادوی را با نمایش «صبحانه در تیفانی» در نقش هالی گولایتلی در مارس 2013 آغاز کرد. در سال 2015 در نقش سارا کانر در فیلم «نابودگر: پیدایش» بازی کرد و در سال 2016 در فیلم رمانتیک «من قبل از تو» نقش آفرینی کرد.
افراد مشهور جهان که این هفته جشن تولدشان بوددر سال 2015 بود که مجله اسکوایر امیلیا را جذابترین زن زنده دنیا نامید.

 

در سال 2012 امیلیا با سث مک‌فارلین آشنا شد و این دو پس از حدود شش ماه از هم جدا شدند ولی همچنان دو دوست باقی ماندند. از اکتبر 2015 تاکنون وی در همسپتد لندن ساکن است. دارایی خالص امیلیا کلارک 3 میلیون دلار برآورد شده است.
افراد مشهور جهان که این هفته جشن تولدشان بودوین رونی 31 ساله شد

وِین مارک رونی (Wayne Rooney) زاده 24 اکتبر 1985، بازیکن فوتبال حرفه ای انگلیسی است که در تیم منچستر یونایتد و تیم ملی انگلستان در پست مهاجم بازی می کند. وی در ۹ سالگی به باشگاه اورتون پیوست و در سال ۲۰۰۲ نخستین بازی حرفه‌ای خود را برای این تیم انجام داد.

 

او دو فصل را در اورتون سپری کرد تا این که در سال ۲۰۰۴ با مبلغ ۲۵٫۶ میلیون پوند به باشگاه منچستر یونایتد پیوست. در همان سال، لقب «وازا» را به او دادند.از آن زمان تاکنون رونی به همراه یونایتد، ۵ بار در لیگ برتر، ۱ بار در لیگ قهرمانان اروپا، ۱ بار در جام باشگاه‌های جهان و ۲ بار در جام اتحادیه انگلیس جام را بالای سر برده ‌است.

 

او همچنین با یونایتد دو بار در لیگ برتر و دو بار در لیگ قهرمانان اروپا به مقام نایب قهرمانی رسیده ‌است. در سپتامبر ۲۰۱۲، رونی دویستمین گل خودش را برای یونایتد زد و تبدیل به چهارمین گلزن برتر تاریخ این باشگاه شد.
افراد مشهور جهان که این هفته جشن تولدشان بودرونی در سال ۲۰۰۳ نخستین بازی ملی‌اش را برای انگلستان انجام داد و جوان‌ترین بازیکن تاریخ تیم ملی انگلستان شد (این رکورد بعداً توسط تئو والکات شکسته شد). او جوان‌ترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلستان نیز هست. او در مسابقات یورو ۲۰۰۴ چهار گل به ثمر رساند و به جوان‌ترین گلزن جام ملت‌های اروپا تبدیل شد.

 

رونی در جام‌های جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ هم برای تیم ملی کشورش به میدان رفت و به طور گسترده‌ای از او، به عنوان بهترین بازیکن تیم ملی انگلستان یاد می‌شود. او دوبار در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ به عنوان بهترین فوتبالیست سال انگلستان انتخاب شد. با دو کارت قرمز، او در کنار دیوید بکهام بیشترین اخراج را در تیم ملی انگلستان داشته ‌است.
افراد مشهور جهان که این هفته جشن تولدشان بوددر فصل 20۱۰–۲۰۰۹ او به عنوان بازیکن سال پی‌اف‌ای و بازیکن سال اف‌دبلیوای دست یافت. او تاکنون پنج بار بهترین بازیکن ماه لیگ برتر شده، رکوردی که تنها استیون جرارد به آن دست یافته ‌است. او در رأی‌گیری نهایی توپ طلای سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱ به ترتیب چهارم و پنجم شد و در تیم منتخب ۱۱ نفره سال قرار گرفت.

 

گل قیچی ‌برگردان او به منچستر سیتی در سال ۲۰۱۱، به عنوان بهترین گل فصل و بهترین گل ۲۰ فصل اخیر لیگ برتر انگلستان انتخاب شد. بنا بر گزارش‌ها، تا مارس ۲۰۱۱، وین رونی با درآمد سالیانه ۲۰٫۷ میلیون یورویی (۱۸ میلیون پوند) پنجمین فوتبالیست پر درآمد دنیا بعد از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو و هالک و گراتزایانو پله می‌باشد.
افراد مشهور جهان که این هفته جشن تولدشان بودرونی در دوره راهنمایی با همسرش کولین رونی آشنا شد و آنها در ماه ژوئن 2008 پس از شش سال دوستی ازدواج کردند. در ماه نوامبر 2009 همسر رونی پسری به دنیا آورد که نامش را کی وین گذاشتند و دومین فرزندشان، کلی آنتونی در ماه مه 2013 به دنیا آمد. سومین پسرشان کیت جوزف در ژانویه 2016 زاده شد. دارایی خالص وین رونی 145 میلیون دلار برآورد شده است.
افراد مشهور جهان که این هفته جشن تولدشان بودکیتی پری 32 ساله شد

کاترین الیزابت هادسون یا کیتی پری (Katy Perry) زاده 25 اکتبر 1984، خواننده و ترانه سرای آمریکایی است. پس از آواز خواندن در دوران کودکی در کلیسا، وی موسیقی و سرود ملی را در نوجوانی در پیش گرفت. در سال 2001 بود که پری با رد هیل رکوردز قرارداد امضا کرد

 

و اولین آلبوم استودیویی اش را تحت نام اصلی اش کیتی هادسون منتشر کرد که از لحاظ مالی ناموفق بود. در سال بعد او به لوس آنجلس نقل مکان کرد تا با گلن بالارد، دکتر لوک و مکس مارتین کار کند. پس از انتخاب نام صحنه کیتی پری و جواب رد شنیدن از دو استودیوی موسیقی، او در آوریل 2007 با کپیتول رکوردز قرارداد امضا کرد.
افراد مشهور جهان که این هفته جشن تولدشان بودپری در سال 2008 با انتشار تک آهنگ I Kissed a Girl و Hot n Cold از آلبوم دومش که به سبک پاپ راک بود به شهرت رسید. سومین آلبومش Teenage Dream نام داشت که در سال 2010 منتشر شد که بیشتر تراک های آن در چارت های محبوب بیلبورد قرار گرفتند. این آلبوم اولین آلبوم از یک خواننده زن شد

 

که پنج آهنگ آن در ایالات متحده نامبر وان می شدند. در مارس 2012 او آلبوم قبلی اش را با عنوان جدیدی با آهنگ های Part of Me و Wide Awake منتشر کرد. چهارمین آلبومش در سال 2013 منتشر شد و تحت تأثیر سبک های پاپ و دنس بود. او اولین هنرمندی بود که چندین موزیک ویدئوی او از جمله Roar و Dark Horse در وبسایت Vevo بازدید میلیاردی گرفتند.
افراد مشهور جهان که این هفته جشن تولدشان بودکیتی تابحال جوایز زیادی دریافت کرده است. مجله فوربس او را در لیست «پردرآمد ترین زنان در صنعت موسیقی» بین سال های 2011 و 2015 قرار داد. وی یکی از پرفروش ترین هنرمندان موسیقی تمام دوران ها نیز هست و تابحال بیش از 100 میلیون آهنگ او در سطح جهان به فروش رفته است.

 

او همچنین در سطح سینما صداپیشگی هم کرده و در فیلم سینمایی «اسمورف ها» در سال 2011 و دنباله آن در سال 2013، در نقش اسمورفت نقش آفرینی کرده است.
افراد مشهور جهان که این هفته جشن تولدشان بودپری نماد جذابیت زنانه محسوب می شود؛ مجله ماکسیم در سال 2010 او را در رتبه اول لیست صد نفره زیباترین زنان دنیا قرار داد و در سال 2013 خوانندگان مجله Men’s Health او را جذابترین زن سال نامیدند. وی در شبکه های اجتماعی نیز سرآمد است و در نوامبر 2013 او پر فالوئر ترین شخصیت در شبکه اجتماعی توئیتر شد

 

و جاستین بیبر را پشت سر گذاشت و در سال 2015 رکورد جهانی گینس را با بیشتر تعداد فالوئر در توئیتر شکست و اولین نفری شد که در این شبکه به تعداد فالوئر 90 میلیون نفر رسیده است.وی استایل فشن خاصی نیز دارد و اغلب در لباس پوشیدن بی‌پروا عمل کرده و افرادی مانند گوئن استفانی، کلوئی سوینی،

 

ناتالی پورتمن و .. را الگوی فشن خود می خواند. او بین سال های 2010 و 2012 همسر راسل برند بود و اخیراً با اورلاندو بلوم دوست شده است. دارایی خالص کیتی پری تا سال 2016، 125 میلیون دلار برآورد شده است.
افراد مشهور جهان که این هفته جشن تولدشان بودجولیا رابرتز 49 ساله شد

جولیا فیونا رابرتز (Julia Roberts) زاده 28 اکتبر 1967، بازیگر و تهیه کننده آمریکایی است که با بازی در کمدی رمانتیک «زن زیبا» (1990) که در سطح جهانی به فروش 464 میلیون دلاری رسید، مشهور شد. وی تابحال 3 جایزه گلدن گلوب (از هشت نامزدی) برده

 

و چهار بار نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شده و به خاطر نقش آفرینی در فیلم «ارین براکوویچ» (2000) جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود کرد.
افراد مشهور جهان که این هفته جشن تولدشان بود به گزارش پارس ناز فیلم های «میستیک پیتزا» (1988)، «خوابیدن با دشمن» (1991)، «هوک» (1991)، «پلیکان بریف» (1993)، «عروسی بهترین دوست من» (1997)، «تئوری توطئه» (1997)، «ناتینگ هیل» (1999)، «عروس فراری» (1999)، «یازده یار اوشن» (2001)، «لبخند مونالیزا» (2003)، «دوازده یار اوشن» (2004)،

 

«جنگ چارلی ویلسون» (2007)، «روز ولنتاین» (2010)، «بخور، عبادت کن، عشق بورز» (2010)، «آینه آینه» (2012) و «هیولای پول» (2016) در مجموع در گیشه بیش از 2.7 میلیارد دلار فروش کرده اند و در نتیجه رابرتز یکی از موفق ترین بازیگران از لحاظ درآمدزایی در گیشه شده است.
افراد مشهور جهان که این هفته جشن تولدشان بودجولیا در دهه نود یکی از هنرپیشه های زن با بالاترین دستمزد در سطح دنیا بود. دستمزدی که او برای بازی در فیلم «زن زیبا» در سال 1990 گرفت 300 هزار دلار بود و در سال 2003 دستمزدش برای بازی در فیلم «لبخند مونالیزا» به رقم بی سابقه 25 میلیون دلاری رسید.

 

مجله پیپل تا به امروز یازده بار او را در کنار هالی بری، جزو «50 نفر زیباترین مردم دنیا» قرار داده است. رابرتز تابحال با بازیگرانی مانند جیسون پاتریک، لیام نیسون، کیفر ساثرلند، دیلان مک‌درموت و متیو پری بوده است. وی مدت کوتاهی با ساثرلند نامزد بود و این دو سه روز قبل از مراسم ازدواجشان در سال 1991 از هم جدا شدند.

 

در سال 1993 او با لایل لاوت ازدواج کرد که در مارس 1995 از او نیز جدا شد. بین سال های 1998 تا 2001 او با بنجامین برات دوست بود.
افراد مشهور جهان که این هفته جشن تولدشان بودرابرت و همسرش، دنیل مودر (فیلمبردار) سر صحنه فیلم «مکزیکی» در سال 2000 آشنا شدند که آن زمان مودر هنوز متأهل بود و یک سال بعد از همسرش جدا شده و در جولای 2002 با رابرتز ازدواج کرد. آنها سه فرزند به نام های هیزل، فینیاس و هنری دارند. دارایی خالص جولیا رابرتز 140 میلیون دلار برآورد شده است.