پارس ناز پورتال

اصول ست کردن رنگ جوراب ها با کفش و لباس

مجموعه : مدل لباس جدید
اصول ست کردن رنگ جوراب ها با کفش و لباس

اصول ست کردن رنگ جوراب ها با کفش و لباس 

رنگ جوراب ها معمولا مورد توجه قرار نمی گیرد در حالی که روی تیپ کلی ما بسیار تاثیر گذار است و افراد مقابل شما نیز به رنگ جوراب ها حتما توجه می کنند. برای بسیاری از مردان انتخاب جوراب متناسب و ست کردن آن با دیگر لباس‌ها کار بسیار مشکلی است. جوراب یکی از اجزای بسیار تأثیرگذار در تیپ مردان است. اهمیت جوراب در پوشش مردان به‌قدری است که انتخاب هوشمندانه آن می‌تواند تیپ آنها را از دیگران متمایز کند.

اصول ست کردن رنگ جوراب ها با کفش و لباس

اگر در جهت عقربه‌های ساعت بر روی این دایره حرکت کنید، رنگ‌های مشابه در کنار یکدیگر قرار دارند

 

 به گزارش پارس ناز همانند مسائل دیگر، تیپ و مد نیز بر اساس درک مجموعه‌ای از اصول و قوانین و به کارگیری خلاقیت در تغییر آنها بناشده است، بنابراین باید با دستورالعمل‌های انتخاب یک جوراب متناسب آشنایی کامل داشته باشیم.

 

جوراب خود را به درستی انتخاب کنید
نخستین و مهمترین مسئله‌ای که در انتخاب یک جوراب برای ست کردن آن با دیگر لباس‌هایتان با آن روبرو هستید رنگ جوراب است. در اینجا لازم است تا با دایره رنگ آشنا شوید.

 

دایره رنگ
– دایره رنگ همان‌طور که در شکل مشاهده می‌کنید دایره‌ای متشکل از ۱۲ رنگ مختلف است. ارتباط میان رنگ‌های این دایره بسیار ساده است:

 

– رنگ‌های مشابه: اگر در جهت عقربه‌های ساعت بر روی این دایره حرکت کنید، رنگ‌های مشابه در کنار یکدیگر قرار دارند.

 

– رنگ‌های مکمل: رنگ‌هایی هستند که در دایره رنگ دقیقاً روبروی یکدیگر قرار دارند.

 

– رنگ‌های متضاد: میان هر رنگ و رنگ متضاد آن بر روی دایره رنگ، ۳ رنگ فاصله وجود دارد.

 

ست کردن رنگ‌های مکمل دشوارتر از ست کردن رنگ‌های متضاد است، با این وجود می‌توان رنگ‌های مکمل را با تغییر تونالیته و شدت یکی از رنگ‌ها با هم ست کرد. به‌عنوان‌مثال، رنگ سبز و رنگ قرمز دو رنگ مکمل هستند، اما اگر رنگ قرمز را با رنگ صورتی کمرنگ جایگزین کنید می‌توانید آن را با سبز ست کنید. همواره در پوشیدن جوراب‌هایتان دایره رنگ و نکات زیر را مدنظر قرار دهید.

 

براساس طیف رنگی انتخاب کنید
ساده‌ترین روشی که می‌توانید بر اساس آن، یک جفت جوراب متناسب به پا کنید آن است که جورابی انتخاب کنید که رنگ آن یک پرده روشن‌تر و یا تاریک‌تر از شلواری است که پوشیده‌اید. به‌عنوان‌مثال اگر کت‌شلوار خاکستری ملایم به تن کرده‌اید، جوراب خود را به رنگ دودی به پا کنید.این ساده‌ترین روشی است که می‌توانید برای انتخاب جوراب مناسب از آن پیروی کنید و حاصل کار همواره باعث می‌شود تیپی هماهنگ داشته باشید.

اصول ست کردن رنگ جوراب ها با کفش و لباس

می‌توانید یک جوراب پشمی کلفت دودی را با کت و شلوار خاکستری خود بپوشید

 

از طیف‌های رنگی دارای بافت و الگو استفاده کنید
در این روش نیز از اساس روش قبل پیروی می‌شود اما این بار کمی بافت و الگوی ظریف نیز به جوراب اضافه می‌شود. به عنوان مثال می‌توانید یک جوراب پشمی کلفت دودی را با کت و شلوار خاکستری خود بپوشید. علاوه بر این جوراب شما می‌تواند طرح‌های راه‌راه بسیار ظریف یا الگوی نقطه نقطه داشته باشد.

 

به خاطر داشته باشید که استفاده از بافت وزن خاصی را به ظاهر شما می‌افزاید، به همین دلیل اگر از جوراب‌های ضخیم‌تر استفاده می‌کنید حتماً آن را با الیافی همچون پارچه‌های کتان، چرم، پشم و مخمل‌های کبریتی ست کنید.

اصول ست کردن رنگ جوراب ها با کفش و لباس

سعی کنید تا رنگ الگوهای به کار رفته در جورابی که پوشیده‌اید با رنگ شلوارتان هماهنگ باشد

 

جوراب‌های پرنقش‌ و نگار
به عنوان نخستین گام، همواره سعی کنید تا رنگ الگوهای به کار رفته در جورابی که پوشیده‌اید با رنگ شلوارتان هماهنگ باشد. می‌توانید یک گام فراتر روید و از رنگ‌های پرطراوت‌تر که با رنگ شلوارتان متضاد یا مکمل هستند استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید جوراب‌های صورتی را با شلوار کتان راه‌راه سورمه‌ای بپوشید و یا یک جوراب زرد را با شلواری زرشکی ست کنید.

اصول ست کردن رنگ جوراب ها با کفش و لباس

سعی کنید تا رنگ الگوهای به کار رفته در جورابی که پوشیده‌اید با رنگ شلوارتان هماهنگ باشد

 

استفاده از جوراب‌های رنگارنگ
اگر می‌خواهید با پوشیدن جوراب‌های رنگارنگ ظاهری متفاوت، شاد و سرزنده را برای خود به ارمغان بیاورید همواره دایره رنگ را مدنظر قرار دهید و مطمئن شوید که به‌درستی از آن استفاده می‌کنید.فارغ از اینکه فکر می‌کنید یک جفت جوراب رنگارنگ ممکن است چقدر شما را به نظر خوش‌تیپ نشان دهد،

 

اگر به درستی از ترکیب رنگ‌های متضاد یا مکمل در جوراب و شلواری که انتخاب کرده‌اید استفاده ‌نشده باشد تیپ شما ناهماهنگ به نظر می‌رسد و به‌هیچ‌وجه چشم‌نواز نخواهد بود.ساده‌ترین راه برای استفاده از یک جفت جوراب رنگارنگ در هر تیپی آن است که شلواری با رنگ خنثی به پا داشته باشید.

 

به‌عنوان‌مثال شلوار سفید، شلوار جین مشکی یا یک شلوار پارچه‌ای چینوی (chinos) خاکستری پررنگ را می‌توان با چنین جوراب‌هایی ست کرد.

 

منبع : baztabemrooz.com