پارس ناز پورتال

اشیای باستانی و قدیمی مرموز و ترسناک

اشیای باستانی و قدیمی مرموز و ترسناک

اشیای باستانی و قدیمی مرموز و ترسناک 

برخی از اشیای باستانی که کشف می شوند برای آن ها هیچ توضیحی وجود ندارد و در نوع خود واقعا ترسناک هستند. برخی از آن ها را در زیر آورده ایم. هیچ چیز مانند کشف یک شی باستانی عجیب شگفت‌انگیز و منحصربفرد نیست. باستان‌شناسان در تلاش هستند تا اشیای مختلفی کشف کنند.

 

این کشفیات به ما می‌آموزد تا نگاهی دقیق‌تر به تمدن بشریت، نحوه استفاده از این اشیا، کسانی که از این اشیا استفاده می‌کردند و از این دست سوالات، داشته باشیم. با این حال، اشیایی نیز کشف شده‌اند که به سادگی نمی‌توان توضیحی برای آنها داشت، از کجا آمده‌اند و یا حتی چه هستند! در مطلب امروز، 18 شیباستانی عجیب از این دست را به شما معرفی می‌کنیم.

 

18- اسکلت آتا (آتاکاما)

اشیای باستانی و قدیمی مرموز و ترسناک

این اسکلت کوچک در سال 2003 و در بیابان آتاکاما در شیلی کشف شده است. نکته جالب در خصوص این شی باستانی عجیب این است که برخی از اجزای آن به قدری دست‌نخورده بودند که به راحتی می‌توان از آنها تست DNA گرفت. جسد خیلی کوچک بود، دنده‌های کوچکی داشت

 

و دارای سری دراز بود. این نشانه‌ها را در کمتر انسانی می‌توان مشاهده کرد. برخی باستان‌شناسان معتقدند این شی باستانی عجیب کشف شده در صحرای آتاکاما، جنین نارس یک دورف (کوتوله) است. با این حال، هنوز نتوانسته‌اند ژن این شخص را پیدا کنند.

 

17- سنگ های مرموز دریاچه وینیپسائوکی

اشیای باستانی و قدیمی مرموز و ترسناک

با اینکه این سنگ‌ها در سال 1872 در کنار یک دریاچه کشف شده‌اند، اما مشخص نشده این سنگ‌ها چه هستند. آنها شکلی تخم مرغی و صاف دارند و با اشکالی مرموز و ظاهرا تصادفی آراسته شده‌اند. همچنین، در بالا و پایین این شی باستانی عجیب سوراخ‌هایی نیز مشاهده شده است. هنوز تکنولوژی ساخت این سنگ‌ها و زمان ساخت آنها مشخص نیست.

 

16- پیکره های گلی Dohu

اشیای باستانی و قدیمی مرموز و ترسناک

در سال‌های اخیر، بیش از 18 هزار شی باستانی عجیب به شکل مجسمه کوچک در سرتاسر ژاپن کشف شده است. این مجسمه‌های گلی بین 2 تا 10 هزار سال قدمت داشته و هر کدام با دیگری تفاوت دارند. این که این اشیا چه هستند و یا برای چه کاری ساخته شده‌اند، مشخص نیست.

 

15- هواپیماهای کیمبایا

اشیای باستانی و قدیمی مرموز و ترسناک

مصنوعات کیمبایا (Quimbaya) از مشهورترین اشیای کشف شده در کلمبیا هستند. این مصنوعات، همگی از جنس طلا بوده و توسط کیمبایاها (تمدنی سرخ‌پوستی در در آمریکای جنوبی) ساخته شده‌اند. عجیب‌ترین قسمت این اشیا، شباهت آنها به هواپیماست. بسیاری عقیده دارند اهالی قبایل کیمبایا می‌توانستند پرواز کنند و یا حداقل راه و روش پرواز کردن را می‌دانستند.

 

14- شاه موش

اشیای باستانی و قدیمی مرموز و ترسناک

زشت‌ترین شی کشف شده در این لیست، شاه موش‌ها (Rat Kings) هستند. این شی در اصل انبوهی از جوندگان است که با دمشان به هم گره خورده‌اند. این کار شاید مرتبط با طلسمی برای طاعون و بدیمنی است اما با وجود 32 موش به کار رفته در آن، از بزرگترین طلسم‌هایی کشف شده به حساب می‌آید.

 

13- شمشیرهای وایکینگی آلفبرث

اشیای باستانی و قدیمی مرموز و ترسناک

این شمشیرها مربوط به قرون 9 و 10 میلادی است. به نظر می‌رسد این شی باستانی عجیب از جنس نوعی فلز خالص بوده و در نبردها عملکردی فوق‌العاده داشت. اما عجیب‌ترین نکته در مورد این شمشیرها، تکنولوژی ساخت آنهاست. این تکنولوژی تا 800 سال بعد از ساخت شمشیر آلفرث (Ulfberth) کشف نشده بود.

 

12- کتیبه رونگورونگو

اشیای باستانی و قدیمی مرموز و ترسناک

با این که جزیره ایستر (Easter Island) به وجود مجسمه‌هایی با سرهای غول‌پیکر مشهور است، اما شاید این کتیبه رونگورونگو، عجیب‌ترین شی کشف شده در این جزیره باشد. محققین این کتیبه را کشف کردند اما هنوز آن را کشف نکرده‌اند! نوشته‌های روی این لوح احتمالا آخرین دست‌نوشته‌های بازمانده از زبان رونگورونگو (Rongorongo) است اما هنوز نمی‌توان با قاطعیت این نظریه را پذیرفت.

 

11- سر تکازیک کالیکستلاهواکا

اشیای باستانی و قدیمی مرموز و ترسناک

گفته شده این دست‌سازه در یک گورستان در مکزیکوسیتی کشف شده اما بیشتر باستان‌شناسان، با توجه به شباهت این مجسمه به مجسمه‌های کشف شده در روم باستان، معتقدند این دست‌سازه مربوط به آن مکان بوده است. آنها بر این باورند این یک تجارت بین قاره‌ای بود؛ معامله‌ای که خیلی زودتر از کشف قاره آمریکا انجام پذیرفت!

 

10- قانون نامه گیگاس

اشیای باستانی و قدیمی مرموز و ترسناک

این کتاب یکی از بزرگترین کتاب‌های کشف شده در تمام دوران‌ها بوده و به انجیل شیطان معروف است. این کتاب 23 سانتی‌متر ضخامت داشته و وزن آن 75 کیلوگرم است. در صفحه 299 این کتاب عکسی رنگی و نامربوط به مطالب کتاب از شیطان کشیده شده و به عنوان ترسناکترین صفحه کتاب در جهان شناخته می‌شود.

 

9- مجسمه انسان های مارمولکی

اشیای باستانی و قدیمی مرموز و ترسناک

چند تن از باستان‌شناسان، این مجسمه‌ها را در خاور میانه و در کشور عراق کشف کرده‌اند. این دست‌سازه‌ها بیش از 7000 سال قدمت داشته و خزندگانی را در هیبت انسان به تصویر کشیده‌اند. هر یک از این مجسمه‌ها حالت خاص خود را دارند. باستان‌شناسان هنوز موفق به کشف رمز و راز این مجسمه‌ها نشده‌اند اما به نظر می‌رسد شباهت زیادی به بیگانگان فضایی دارند!

 

8- نقشه پیری رئیس

اشیای باستانی و قدیمی مرموز و ترسناک

در اواخر سال‌های 1920 میلادی، گروهی از باستان‌شناسان کشفی بسیار باارزش کردند. آنها موفق به کشف نقشه‌ای شدند که در سال 1513 توسط ناخدا پیری رئیس (Piri Reis) در ترکیه امروزی کشیده شده بود. این نقشه علاوه بر زیبا و بی‌نظیر بودن، مرموز و کشف نشده نیز باقی مانده است.

 

این نقشه همه نقاط کره زمین، حتی قطب جنوب، را ترسیم کرده است؛ مکانی که تا سال‌ها پس از رسم این نقشه کشف نشده بود!

 

7- ساز و کار آنتیکیترا

اشیای باستانی و قدیمی مرموز و ترسناک

کارشناسان معتقدند این شی باستانی عجیب ، بقایای اولین کامپیوتر مکانیکی جهان است. این شی در منطقه‌ای در یونان باستان و در عمق 45 متری آب کشف شده است. دانشمندان بر این باورند این وسیله بسیار پیچیده و پیشرفته بوده و در واقع پیشرفته‌ترین وسیله ساخت دست بشر (نسبت به زمان ساخت آن) است.

 

6- چکش لندن

اشیای باستانی و قدیمی مرموز و ترسناک

در اواسط سال‌های 1930 میلادی، مردی به همراه همسرش در حال قدم زدن بودند. آنها در راه یک شی باستانی عجیب را دیدند که سر از خاک بیرون آورده بود. باستان‌شناسان قدمت این چکش را بیش از 400 میلیون سال تخمین زده‌اند؛ خیلی قبل‌تر از زمانی که بشر به استفاده از این وسیله روی آورد!

 

5- لیست پادشاهان سومری

اشیای باستانی و قدیمی مرموز و ترسناک

در قرن بیستم میلادی، کتیبه‌ای سنگی توسط باستان‌شناسان کشف شد. این لیست حاوی اسامی همه پادشاهان سومری در عراق امروزی بود.  اسامی آنها، مدت زمان و حوزه حکمرانی آنها در این کتیبه نوشته شده ست. نکته عجیب در این لیست، نوشتن اسامی حکمرانان افسانه‌ای با مدت زمان حکومت چندهزار ساله است! چرا این حکمرانان افسانه‌ای در این لیست آورده شده‌اند؟! هنوز کسی نمی‌داند!

 

4- کفن تورین

اشیای باستانی و قدیمی مرموز و ترسناک

این کفن، شاید مشهورترین کشف پارچه‌ای در طول تاریخ است. این کفن، چهره مردی را به تصویر کشیده است. با توجه به وجود زخم‌هایی در بدن این شخص، کارشناسان معتقدند تصویر کشیده شده بر روی کفن، چهره عیسی مسیح است. البته برخی نیز بر این باورند این پارچه مربوط به قرون وسطی بوده و ربطی به عیسی مسیح ندارد.

 

3- پنجه موآ در کوه اوون

اشیای باستانی و قدیمی مرموز و ترسناک

شاید یکی از حیرت‌آورترین اشایای کشف شده در این لیست، همین شی باشد. این پنجه به نظر می‌رسد پنجه یک دایناسور بوده یا به عقیده برخی، دست یک شیطان باشد! اما تحقیقات کارشناسان نشان می‌دهد این پنجه، پنجه یک موآ بوده که نسل آن در سال 1500 میلادی منقرض شده است.

 

2- دوازده وجهی رومی

اشیای باستانی و قدیمی مرموز و ترسناک

این اشیای دوازده وجهی و توخالی از سنگ و برنز ساخته شده‌اند. قدمت این دست‌سازه‌ها به قرون دوم و سوم میلادی بازمی‌گردد و تاکنون تعداد زیادی از آنها در اروپا کشف شده است. با این حال، هنوز کسی نحوه استفاده از آنها را نفهمیده است. برخی بر این عقیده‌اند که این وسایل نوعی تاس و یا ابزار نقشه‌برداری بودند، اما هنوز کسی این ادعا را اثبات نکرده است.

 

1- دست نوشته های ووینیچ

اشیای باستانی و قدیمی مرموز و ترسناک

کتاب‌های ناشناخته و مرموز زیادی در تاریخ بشریت کشف شده‌اند اما هیچ‌کدام مثل این نبودند. کارشناسان معتقدند این کتاب در سال‌های 1400 میلادی در جنوب ایتالیا نوشته شده اما هنوز محتوای آن ناشناخته و نامفهوم باقی مانده است. این کتاب با الفبایی عجیب و از راست به چپ نوشته شده

 

و در برخی صفحات آن، نقاشی‌ها و نمودارهایی دیده می‌شود. تاکنون صدها باستان‌شناس و کارشناسان خبره سعی کرده‌اند نوشته‌های موجود در این شی باستانی عجیب را کشف کنند، اما همه تلاش‌های آنها بی‌نتیجه مانده است.

 

گجت نیوز