پارس ناز پورتال

اشتهای خود را این گونه تحت کنترل داشته باشید

مجموعه : رژیم و تغذیه
اشتهای خود را این گونه تحت کنترل داشته باشید

اشتهای خود را این گونه تحت کنترل داشته باشید 

اشتهای بسیار زیاد یا کم می توانند باعث آسیب رساندن به سلامت انسان شوند. پس کنترل اشتها برای غذا خورد کار مهمی است. اگر سعی دارید وزن کم کنید، گرسنگی می تواند بلای جانتان باشد.چگونه انتظار دارید یک سبک زندگی سالم داشته باشید، وقتی دائما هوس هله هوله می کنید؟ گرسنگی، روش بدن ما برای گفتن آن است

 

که زمان غذا خوردن می باشد اما این احتمال وجود دارد که شما آن سیگنال را بد تعبیر کنید و کارهایی انجام دهید که فقط شما را گرسنه تر خواهند کرد. برخی از کارهایی که باید برای دستیابی به حس سیری بیشتر در طول روز انجام دهید را بیان می کنیم:

 

در طول روز احساس گرسنگی می کنید؟

مقدار زیادی آب بنوشید

آیا شما مقدار آب توصیه شده روزانه تان را مصرف می کنید؟ اگر نه، احتمال زیادی دارد که شما دچار کم آبی باشید، حتی اگر متوجه اثرات ظریف آن نشوید. کم آبی خفیف باعث خستگی، ضعف و گرسنگی می شود. بنابراین وقتی در تمام طول روز احساس گرسنگی می کنید، ممکن است آن فقط بدن تان باشد که علامت می فرستد به آب نیاز دارد. عادت کنید که در طول روز جرعه جرعه آب بنوشید حتی وقتی تشنه نیستید.

 

میان وعده های کم کالری بخورید

گاهی اوقات شما برای مهار کردن آن دردهای گرسنگی، فقط به کمی میان وعده نیاز دارید. اگر قصد دارید میان وعده بخورید، باید یک میان وعده خوب انتخاب کنید. به جای رفتن به سراغ دستگاه فروش خودکار و گرفتن یک بسته هله هوله فرآوری شده و پرکالری که شما را سیر نمی کند، مواد غذایی کامل را انتخاب کنید.

 

یک سیب، مقداری کرفس یا چند انگور بخورید. در حالی که ممکن است آن احساس رضایت فوری که از خوردن یک چیپس سیب زمینی تجربه می کنید را دریافت نکنید اما کربوهیدرات های خوب در این مواد غذایی کامل به شما حس سیری بادوام تری می دهند.

 

رژیم غذایی تان را تغییر دهید

اگر میان وعده ها از گرسنگی تان نکاستند و شما همچنان احساس دل ضعفه می کنید، ممکن است لازم باشد یک قدم به عقب بروید و نگاهی به رژیم غذایی کلی تان بیندازید. آیا غذاهایی می خورید که شما را سیر نگه می دارند یا وقت هایی که لزومی ندارد، غذاهای سریع تر و راحت تر می خورید؟ مانند میان وعده هایتان،

 

به جای تکیه کردن بر وعده های غذایی آسان تر که ممکن است در دراز مدت چندان سیرکننده نباشند، به وعده های غذایی که از مواد غذایی کامل و واقعی تشکیل شده اند، پایبند باشید.

 

فعال شوید

این فقط مواد غذایی که می خورید نیست که شما را سیر یا گرسنه نگه می دارد. سلامت، یک معادله کامل بدن است و همچنین باید در نظر داشته باشید که سبک زندگی تان چقدر فعال است. در حالی که یک سبک زندگی فعال تر ممکن است به متابولیسم بالاتر (یعنی اشتهای بیشتر) منجر شود، اما شما کالری نیز خواهید سوزاند

 

یعنی می توانید از عهده خوردن بیشتر در هر روز برآیید. به علاوه هر چه زمان بیشتری فعال باشید، زمان کمتری را صرف فکر کردن به این می کنید که آیا باید بلند شوید و به سراغ خوردن میان وعده بروید یا نه!

 

خودتان را مشغول نگه دارید

اغلب اوقات، ما تنها به خاطر بی حوصلگی غذا می خوریم. ذهن مان به ما حقه می زند و ما تصمیم می گیریم که با تجربه کردن یک طعم جالب، یکنواختی را از بین ببریم. هنگامی که گرسنگی به سراغتان می آید، بهتر است از خودتان بپرسید که آیا گرسنه هستید یا فقط بی حوصله اید! یا با مشغول نگه داشتن خودتان، بی خیال پرسیدن این سوال از خودتان شوید، اگر کارتان شما را بی حوصله کرده، یک بازی ترتیب دهید و ببینید که چه تعدادی کار را می توانید تمام کنید.

 

 به گزارش پارس ناز اگر در هنگام هوس کردن هله هوله ها در خانه هستید، از این فرصت برای تمیز کردن اتاق خواب تان استفاده کنید. هر چند شاید لازم باشد از آشپزخانه اجتناب کنید!