پارس ناز پورتال

اسلحه لیزری در جت های آمریکا به واقعیت پیوست

اسلحه لیزری در جت های آمریکا به واقعیت پیوست

اسلحه لیزری در جت های آمریکا به واقعیت پیوست 

استفاده از اسلحه هاي لیزری همیشه در فیلم ها مشاهده شده اسـت اما اکنون ارتش امریکا جت هاي جنگنده خود رابه لیزر مجهز کرده اسـت. یک شرکت فناوری دفاعی آمریکایی بنام «نورثروپ گرومن» «Northrop Grumman» از برنامه‌هاي جدید خود رونمایی کرد. بر اساس اعلام این شرکت یک سلاح دفاعی جدید بـه شکل اسلحه لیزری بر روی جنگنده‌های آینده‌ي ارتش کشور آمریکا نصب خواهد شد.

 

اخیرا شرکت فناوری دفاعی «نورثروپ گرومن» با آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکاقراردادی را منعقد کرده اسـت کـه مطابق آن یک سیستم نظارت پرتوی لیزر طراحی و ساخته خواهد شد. این سیستم تحت برنامه‌ي «نمایش فناوری پیشرفته» «Advanced Technology Demonstration Program» تولید می شود.

 

سیستم پرتوی لیزری در بدنه‌ي نمونه‌ي مشابه کـه توسط شرکت لاکهید مارتین «Lockheed Martin» توسعه یافته، قرار داده خواهد شد و اندازه‌ي آن نیز بـه قدر کافی برای قرار گرفتن بر روی یک هواپیمای جنگنده، کوچک اسـت. هم چنین هدف‌هاي احتمالی این سیستم می تواند موشک‌ها، پهپادها و هواپیماهای جنگی باشد.

 

اسلحه لیزری شرکت «نورثروپ گرومن»، دستگاه متمرکزی اسـت کـه هدف را شناسایی و پیگیری کرده و با توجه بـه شرایط آب و هوایی و مسیر پرتو لیزر، کانون تمرکز خودرا برای مقابله با هر گونه اختلال بـه منظور حمله تاثیر گذار تغییر میدهد.

 

اسلحه لیزری برای جنگنده‌ها درسال 2019 آماده خواهد شد

اسلحه لیزری با منبع نیرو و سیستم‌هاي خنک‌کننده سلاح ترکیب شده و آماده‌سازی سلاح نهایی برای سال 2019 برنامه‌ریزی شده اسـت. این سیستم دفاعی با استفاده از یک سلاح تاکتیکی فراصوت بعنوان پلتفرم تست هوایی، مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.