پارس ناز پورتال

استفاده های نمک برای زیبایی و سلامت

استفاده های نمک برای زیبایی و سلامت

استفاده های نمک برای زیبایی و سلامت

نمک ماده ای است که در همه خانه ها یافت می شود اما هرکسی از کاربردهای بی نظیر آن مطلع نیست. نمک برای زیبایی ما می تواند یک معجزه باشد. این ماده اسرارآمیز به شما کمک می‌کند پوستی صاف تر، دندان‌هایی روشن تر و ناخن‌هایی با ظاهر سالم تر داشته باشید. بدن ما حاوی مواد معدنی و مواد مغذی با غلظتی مشابه آب دریا است،

 

بنابراین جای تعجب ندارد که نمک دریا، یک دوست طبیعی برای متعادل کردن، محافظت و ترمیم بدن و پوست ما باشد.یکی از تفاوت های عمده بین نمک دریا و نمک معمولی، محتوای مواد معدنی آنها است: نمک دریا مملو از مواد معدنی از جمله منیزیم، کلسیم، سدیم و پتاسیم است

 

که همه آنها نقشی کلیدی در سلامت، عملکرد و ارتباط سلولی پوست ما ایفا می کنند. هنگامی‌که تعادل مواد معدنی پوست شما بهم بخورد، علائمی مانند خشکی، تیرگی، سوزش و لک بروز می کنند، بخصوص زمانی که آب و هوا سردتر و خشک است. وارد کردن نمک دریا به روال زیبایی‌تان می تواند

 

به متعادل کردن و بهبود هیدراتاسیون، تقویت سد محافظ پوست و قوی کردن سیگنال‌های ارتباطی سلول به سلول کمک می‌کند که با افزایش سن کند می شوند.

 

ماسک متعادل کننده

عسل و نمک،هر دو دارای خواص ضد التهابی برای تسکین پوست و التیام جوش و سوزش پوست هستند. این دو ماده همچنین به متعادل کردن تولید چربی و حفظ هیدراتاسیون در لایه هایی از پوست که بیشتر از همه مورد نیاز است، کمک می کنند. این روش را امتحان کنید ۲ قاشق چایخوری نمک دریا (ترجیحا دانه ریز باشد)

 

را با ۴ قاشق چایخوری عسل خام مخلوط کنید تا خمیری بدست آید که بتوان آن را به راحتی روی پوست پخش کرد.این ترکیب را به طور یکنواخت روی پوست خشک و تمیز پخش کنید. از زدن این ماسک به ناحیه دور چشم اجتناب کنید.

 

اجازه دهید این ماسک به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند. قبل از آبکشی، لیف حمام را در آب بسیار گرم خیس کنید و به آرامی آن را فشار دهید. لیف گرم شده را به مدت ۳۰ ثانیه روی صورتتان بگذارید. زمان شستن صورتتان با آب ولرم، انگشت‌ها را بصورت دایره‌ای روی پوست حرکت دهید تا یک لایه‌برداری ملایم انجام شود. بعد از این کار روال مراقبت از پوست معمولتان را انجام دهید.

 

تونر صورت کاهش دهنده چربی

نمک به پاک کردن عمیق منافذ، متعادل کردن تولید چربی و از بین بردن باکتری‌هایی که می توانند باعث تحریک پوست و ایجادجوش و آکنه بشوند، کمک می کند. این روش را امتحان کنید. ۱ قاشق چایخوری نمک دریا را با ۱۲۰ میلی لیتر آب گرم در یک بطری اسپری کوچک،

 

مخلوط کنید تا نمک به خوبی حل شود.این ترکیب را روی پوست خشک و تمیز اسپری کنید، در اطراف چشم اسپری نشود.روزی یک یا ۲ بار از آن استفاده نمایید.

 

اسکراب نرم کننده بدن

نمک یک لایه‌بردار طبیعی و ملایم است که سلول‌های مرده پوست را از آن جدا می‌کند. همچنین دارای مواد معدنی برای نرم کردن پوست و بازگرداندن هیدراتاسیون است. این روش را امتحان کنید. ۴/۱ فنجان نمک را با ۲/۱ فنجان روغن زیتون یا روغن نارگیل نرم شده، مخلوط کنید تا خمیری غلیظ به دست آید.

 

در صورت تمایل ۱۰ قطره از روغن معطر گیاهی مورد علاقه تان را نیز به آن اضافه کنید. این ترکیب را در حمام به وسیله لیفی نخی، لیف گیاهی یا با کف دست‌ها روی پوستتان بمالید و با ملایمت پوستتان را با حرکتی دایره ای شکل مالش دهید.

 

اسکراب شاداب کننده

نمک یک لایه بردار نرم کننده پوست است که پوست را به حالت اولیه‌اش بر می گرداند. آلوئه‌ورا به پوست آبرسانی می‌کند، آن را التیام می بخشد و به تجدید سلول‌های پوست کمک می‌کند. اسطوخودوس نیز یک ضدعفونی کننده طبیعی است که گردش خون را افزایش می‌دهد.

 

این روش را امتحان کنید. ۲/۱ فنجان نمک، ۴/۱ فنجان آب یا ژل خالص آلوئه‌ورا، ۴/۱ فنجان روغن (به انتخاب خودتان) ، ۱ قاشق غذاخوری گل‌های خشک‌شده اسطوخودوس و ۱۰ قطره اسانس اسطوخودوس را با هم مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده باید یک خمیر غلیظ تشکیل دهد. اگر این خمیر بیش از حد خشک است،

 

چند قطره دیگر روغن به آن اضافه کنید. این خمیر را در حمام بوسیله یک لیف نخی، لیف گیاهی یا با کف دست‌هایتان روی پوست بمالید و با ملایمت پوستتان را با حرکتی دایره ای شکل مالش دهید.

 

حمام آرامش بخش با نمک

نمک کثیفی، آلودگی و سموم را جذب کرده و منافذ پوست شما را عمیقا پاک می‌کند. محتوای مواد معدنی نمک به بازگرداندن سد محافظ پوست کمک کرده و به پوست کمک می کند که هیدراتاسیون یا فرآیند آبرسانی را حفظ کند. ممکن است متوجه شوید که پوستتان بعد از یک حمام نمک طولانی و خوب،

 

چروک یا جمع نخواهد شد این مساله گواه آن است که حمام نمک به پوست شما کمک می کند رطوبتش را حفظ نماید.منیزیم موجود در نمک دریا نیز ممکن است به کاهش احتباس آب در پوست کمک کند. این روش را امتحان کنید. ۳/۱ فنجان نمک را به یک وان پر از آب گرم اضافه کنید و به هم بزنید تا نمک حل شود. به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در وان غوطه‌ور شوید.

 

درمان ضدشوره

نمک به شل کردن و از بین بردن پوسته های موجود کمک می کند و در عین حال با تحریک گردش خون پوست سر را سالم نگه می‌دارد.این ماده چربی و رطوبت اضافی پوست را نیز جذب می کند به این ترتیب، از رشد قارچ جلوگیری کرده و شوره سر را مهار می کند. این روش را امتحان کنید.

 

موهای خود را به قسمت‌های مختلف تقسیم کنید و ۱ تا ۲ قاشق چایخوری نمک روی پوست سرتان بپاشید. با استفاده از انگشتان خیس، پوست سرتان را بطور کامل و با ملایمت بمدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ دهید. (اگر از کسی بخواهید که این کار را برایتان انجام دهد ماساژی بسیار آرامش بخش خواهد بود.) بعد از این کار موهایتان را با محصولات مورد علاقه تان بشویید و حالت دهید.نتایج فورا قابل مشاهده خواهند بود.

 

سفید کننده دندان

نمک و جوش شیرین، هر دو ساینده های ملایمی هستند که به از بین بردن لکه ها و روشن کردن دندانها کمک خواهند کرد. نمک همچنین حاوی منبعی طبیعی از فلوراید است و این مزیت دیگری برای دندان‌ها و لثه‌های شماست.

 

این روش را امتحان کنید. ۱ قاشق چایخوری نمک و ۲ قاشق چایخوری جوش شیرین را با هم مخلوط کنید.یک مسواک مرطوب را داخل این مخلوط بزنید و دندانها را مثل همیشه مسواک بزنید. اگر طعم آن بیش از حد طعم تند و زننده است، قبل از زدن مسواک در این مخلوط مقداری خمیر دندان روی آن قرار دهید.

 

دهان‌شویه طبیعی

نمک مثل یک ضدعفونی کننده برای از بین بردن باکتریهایی ایجاد کننده بوی بد دهان و التهاب لثه عمل می کند. این روش را امتحان کنید. ۲/۱ قاشق چایخوری نمک را با ۲/۱ قاشق چایخوری جوش شیرین و ۴/۱ فنجان آب با هم مخلوط کنید تا زمانیکه نمک کاملا حل شود.این محلول را در داخل دهانتان و بین دندانها بچرخانید. این مخلوط را تف کرده و سپس دهانتان را آبکشی کنید.

 

درمان روشن کننده ناخن

نمک کوتیکول‌ها و پوست را نرم کرده و ناخن‌ها را تقویت می‌کند.جوش شیرین و لیمو، زردی و لک ناخن را کاهش داده و به ناخن‌ها ظاهری روشن تر و سالم تر می‌بخشند. این روش را امتحان کنید. ۱ قاشق چایخوری نمک، ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین،

 

۱ قاشق چایخوری آب لیمو و نصف فنجان آب گرم را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید.ناخنها را به مدت ۱۰ دقیقه داخل این محلول قرار دهید، سپس با یک مسواک نرم، مالش دهید.دستها را آبکشی کرده و مرطوب نمایید.