پارس ناز پورتال

استفاده از سقف شیروانی برای انرژی خورشیدی

استفاده از سقف شیروانی برای انرژی خورشیدی

استفاده از سقف شیروانی برای انرژی خورشیدی 

از سقف خانه ها برای تولید انرژی می توان استفاده های بسیاری کرد به گونه ای که برای هر خانه انرژی کامل تامین گردد. الون ماسک مدیر عامل شرکت تسلا که در زمینه تولید خودروها و باتری های برقی فعال است با طراحی سقف های شیروانی خورشیدی دامنه فعالیت خود را گسترش داده است.

 

تسلا بعد از خرید شرکت سولار سیتی به فناوری جدیدی دست یافته که از طریق آن می توان صفحات خورشیدی را در قالب سقف پشت بام های شیروانی طراحی کرد و بر روی منازل نصب کرد.به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، الون ماسک مدیر عامل تسلا مدعی است در آینده از این اختراع جدید

 

به خوبی استقبال می شود و بسیاری از افراد ترجیح خواهند داد به جای سقف های شیروانی عادی از این سقف ها استفاده کنند تا هم انرژی مورد نیاز در خانه ها را تامین کنند و هم در مصرف برق عادی صرفه جویی نمایند.برخی کارشناسان هم نصب سقف های خورشیدی به جای پشت بام های سنتی

 

را تحولی اساسی در زمینه استفاده از خورشید برای تامین برق می دانند. صفحات خورشیدی یاد شده از بافت شیشه ای خاصی ساخته شده که نور خورشید را به برق مورد نیاز برای تامین روشنایی خانه و همین طور خودروهای الکرتیکی مبدل می کند.

 

الون ماسک مدعی است هزینه تامین برق از این طریق یک بیستم هزینه تامین برق به روش های سنتی است و تنوع صفحات خورشیدی یاد شده نیز نظر کاربران را تامین می کند.