پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

نجات معجزه آسای مرد زنده به گور + عکس نجات معجزه آسای مرد زنده به گور + عکس اختراع جالب و بسیار خنده دار از نوع ژاپنی (عکس) اختراع جالب و بسیار خنده دار از نوع ژاپنی (عکس) از موج سواری سگی تا سوتی دیوید بکهام + عکس از موج سواری سگی تا سوتی دیوید بکهام + عکس ایده جالب داماد خلاق برای خواستگاری از نوع ماشین کاری ایده جالب داماد خلاق برای خواستگاری از نوع ماشین کاری ازدواج جالب و عاشقانه مرد خرچنگی و زن ریشو +عکس ازدواج جالب و عاشقانه مرد خرچنگی و زن ریشو +عکس دختری که بدون هیچ گونه عمل زیبایی شبیه عروسک است + عکس دختری که بدون هیچ گونه عمل زیبایی شبیه عروسک است + عکس به مزایده گذاشتن گران ترین الماس جهان به مزایده گذاشتن گران ترین الماس جهان عجیب ترین مادر جهان به همراه 3 دخترش +(عکس) عجیب ترین مادر جهان به همراه 3 دخترش +(عکس) این مرد پس از 4 سال متوجه شد میلیونر شده است +عکس این مرد پس از 4 سال متوجه شد میلیونر شده است +عکس خواستگاری جالب در نوک قله و بدشانسی عظیم خواستگاری جالب در نوک قله و بدشانسی عظیم عکس سلفی یک فضانورد در حال پیاده روی در فضا عکس سلفی یک فضانورد در حال پیاده روی در فضا نوزادی به ارزش 650 میلیون! +عکس نوزادی به ارزش 650 میلیون! +عکس آشنایی با خانه 25 میلیون دلاری در دل جنگل آشنایی با خانه 25 میلیون دلاری در دل جنگل چشمان این زن با بقیه انسان ها تفاوت دارد چشمان این زن با بقیه انسان ها تفاوت دارد این مرد باهوش ترین پلیس دنیا است این مرد باهوش ترین پلیس دنیا است خوشگل ترین دختر اینستاگرام با چشمان رنگی جذاب + عکس خوشگل ترین دختر اینستاگرام با چشمان رنگی جذاب + عکس نینجا از جنس  و نوع حیوان (عکس) نینجا از جنس و نوع حیوان (عکس) مدل زن 27 ساله چهره اش را شبیه آنجلینا جولی کرد مدل زن 27 ساله چهره اش را شبیه آنجلینا جولی کرد درختی اسرار آمیز که دانشمندان را به فکر فرو برد! +عکس درختی اسرار آمیز که دانشمندان را به فکر فرو برد! +عکس دختری که همراه سه برادر خود رکورد عجیبی زد + عکس دختری که همراه سه برادر خود رکورد عجیبی زد + عکس

استرس با بدن ما چکار می کند؟

استرس با بدن ما چکار می کند؟

استرس با بدن ما چکار می کند؟ 

استرس حالت عجیبی است که انسان ها در مواقعی به آن دچار می شوند . اما استرس چه تاثیری روی ما دارد؟ بیشتر افراد در وجود خودشان نسبت به تاثیر متقابل جسم و روان بر یکدیگر آگاهی دارند و می‌دانند اختلال در هر یک از این دو، به مرور، بر دیگری تاثیر خواهد گذاشت.

 

امروزه در حوزه روان‌شناسی برای بررسی ارتباط مسایل جسمی و روانی 2 رویکرد کلی وجود دارد؛کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن در مقابله با بیماری‌ها و افزایش التهاب در نواحی مختلف بدن است که باعث بیماری‌های مزمن می‌شود.

 

با شدت یافتن استرس یا مزمن شدن آن، به‌تدریج بیماری‌های روان _ تنی ایجاد می‌شود و با توجه به ویژگی‌های شخصیتی فردمیزان ابتلا به بیماری‌های جسمی افزایش می‌یابد.

 

مشکل اینجاست که اغلب این افراد نمی‌پذیرند مشکلات آنها جسمانی نیست و وقتی پس از آزمایشات گوناگون و بررسی‌های فراوان که هیچ مشکل جسمانی‌ای را تایید نمی‌کند به روان‌شناس ارجاع داده می‌شوند، با بی‌میلی مراجعه می‌کنندزیرا مشکلشان را به‌طور کامل جسمانی تلقی می‌کنند و معتقدند به اشتباه برای درمان روان‌شناختی ارجاع داده شده‌اند.

 

متاسفانه این باورها کار را برای درمانگر سخت و دشوار می‌کند، به‌خصوص در مواردی که بیمار تنها به قصد متقاعد کردن پزشکش به اینکه مشکل صرفا جسمانی است

 

و ارزیابی پزشکی بیشتری نیاز دارد، به روان‌شناس مراجعه می‌کند و دنبال تایید این اعتقاد توسط او است.پس نکته مهمی که وجود دارد این است که معمولا بیماران دارای شکایات جسمی، زمانی به اقدامات روان‌شناختی روی می‌آورند که از همه جا رانده شده‌اند و به‌عنوان «آخرین چاره» نزد روان‌شناسان فرستاده می‌شوند.

استرس با بدن ما چکار می کند؟این نحوه ارجاع پیامدهای مهمی در تمایل مراجع برای پذیرش درمان روان‌شناختی دارد.برخی مراجعان می‌گویند: «پزشک من فکر می‌کند مشکلات من خیالی و ساختگی است»

 

یا می‌گویند «او فکر می‌کند من دیوانه‌ام!» پس بسیار مهم است که درمانگر نگرش بیمار را درباره مراجعه بداند تا بتوانداین قبیل نگرانی‌ها را که در برقراری رابطه درمانی مشکل‌ساز خواهند بود، بشناسد و برطرف کند تا بیمار را به مشارکت در درمان تشویق کند.

 

صول مدیریت استرس درست است که سطح بهینه‌ای از استرس برای عملکرد بهتر لازم است اما رابطه استرس و عملکرد، خطی و مستقیم نیست.

 

یعنی استرس بسیار کم مانند استرس بسیار زیاد می‌تواند باعث کاهش عملکرد فرد شود زیرا استرس خیلی پایین باعث حالت کسالت و رخوت بدنی و مغزی می‌شود و استرس بالا تمرکز را مختل می‌کند، بنابراین همیشه باید راهکارهایی داشته باشیم که استرس را در سطح متوسطیکه باعث هوشیاری و تمرکز می‌شود، انگیزه ایجاد می‌کند و عملکرد را بهبود می‌بخشد، نگه داریم.

 

برخی از راهکارها برای نگه داشتن استرس در سطح متوسط:افکار و احساسات خود را ثبت کنید:این کار چند فایده دارد؛اول اینکه از زمان و مکانی که مضطرب می‌شوید آگاهی دقیقی پیدا می‌کنید.دوم اینکه بر اساس آنچه که هنگام اضطراب انجام داده‌اید، می‌توانید مهارت‌های مقابله‌ای مفید و اثربخش را از مهارت‌های مقابله‌ای غیرموثر تشخیص دهید.

 

سوم اینکه وقتی از پیشرفت‌های خود یادداشت برمی دارید، می‌توانید از موفقیت‌هایتان لذت ببرید. از موقعیت‌های تنش‌زا و اضطراب‌برانگیز دوری نکنید:دوری از موقعیت‌های اضطراب‌برانگیز در کوتاه‌مدت اضطراب را کاهش می‌دهد، ولی مشکل را کاملا برطرف نمی‌کند بنابراین در طولانی‌مدت باعث مشکلات بیشتری می‌شود.

 

به بیان دیگر، دوری و اجتناب باعث تسکین موقت می‌شود و روش وسوسه‌انگیزی برای مقابله با اضطراب است.

استرس با بدن ما چکار می کند؟با شیوه‌ای مثبت با موقعیت‌های اضطراب‌انگیز رویارو شوید:اگر می‌خواهید موفق باشید، طوری عمل کنید که انگار موفق هستید و موفق خواهید شد.بر اوضاع مسلط باشید و مهارت‌ کسب کنید:توانتان را برای کسب و توسعه مهارت‌های خود صرف کنید. از تجربیات خود درس بگیرید و مشکلات را به تجارب آموزنده تبدیل کنید.

 

آماده تلاش و تمرین باشید:اگر همه چیز در زندگی آسان بود، خوب ولی خسته‌کننده می‌شد. اگر میل دارید به طرز موثری با اضطراب مقابله کنید باید روی آن کار کنید.

 

عمیق نفس بکشید:هنگام بروز استرس، به طور درست و عمیق نفس بکشید یعنی با یک شماره هوا را به ریه‌ها وارد کنید،تا 4 شماره هوا را در ریه‌ها نگه دارید و با 2 شماره هوا را از ریه‌ها بیرون بفرستید. این نوع تنفس مخصوصا در هوای آزاد و تمیز، آرامش‌بخش است. از روش‌های آرامش‌بخش دیگر می‌توان یوگا، مراقبه، هیپنوتیزم و ماساژ را نام برد.

 

ورزش کنید:ورزش باعث کاهش تنش فیزیولوژیک، افزایش کارایی اکسیژن،کاهش اضطراب و بهبود سریع‌تر عوارض استرس می‌شود.اضطراب و استرس باعث بروز تغییراتی در DNA ما خواهند شد!شاید باور نکنید اما واقعیت دارد و پژوهش‌های بسیاری نشان داده‌اند که رفتارهای ناسالم ما از طریق همین تغییرات ژنتیکی در نسل‌های بعدی تاثیرات منفی برجا خواهند گذاشت.

 

استرس مادران و پدران می‌تواند باعث ایجاد تغییرات ژنتیکی شود و این تغییرات به جنین منتقل خواهد شد. پس اگر والد مضطربی هستید بدانید شیوه زندگی ناسالم شما، باعث ایجاد تغییر در DNA نسل بعدی و فرزندانتان خواهد شد، بنابراین پیش از اقدام به باردار شدن، حتما برای درمان اضطراب خود اقدام کنید و شیوه زندگی ناسالم خود را تغییر دهید.

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ