پارس ناز پورتال

ازدواج و همه فواید آن برای شما

ازدواج و همه فواید آن برای شما

ازدواج و همه فواید آن برای شما 

ازدواج کردن می تواند تاثیر زیادی در زندگی شما داشته باشد,تاثیرات زیاد روحی روانی و همچنین تاثیرات جسمی. افراد متاهل از سلامت جسمی و ذهنی بهتری نسبت به مجردها برخوردارند. گرچه برخی از مردم تنهایی را برگزیده و تن به ازدواج نمی دهند اما به اعتقاد روانشناسان ازدواج فواید بسیاری دارد که در این مطلب به مختصری از آنها پرداخته شده است.

ازدواج و همه فواید آن برای شما1- فواید مالی

وقتی فردی ازدواج می کند، نه تنها سعی می کند درآمد بیشتری کسب کند بلکه در خرج کردن هم محتاطانه عمل کرده و بیشتر پس انداز می کند. اگر زن و شوهر، هر دو شاغل باشند این یعنی دو منبع درآمد و امنیت مالی بیشتر. همچنین ثبات مالی بیشتری در کنار هم خواهندداشت.

 

ازدواج احساس مسئولیت مالی را در افراد بالا می برد و به همین دلیل این است که افراد متاهل به ویژه آقایان در محیط کارشان احساس مسئولیت بیشتری از خود نشان می دهند. اگر فکر می کنید ازدواج بار مالی اضافی به دوش تان می گذارد زمانش رسیده که تغییر عقیده دهید.
ازدواج و همه فواید آن برای شما2- زندگی مشترک

مجرد بودن به زیبایی که به نظر می رسد نیست. گاهی اوقات در زندگی شما احساس می کنید که دل تان می خواهد دوست تان داشته باشند و به شما توجه نشان دهند. دوست دارید با کسی لحظات اندوه و یا شادتان را شریک باشید.

 

می خواهید به کسی از موفقیت ها و یا شکست هایتان بگویید. کسی که همراه شما باشد و درک تان کند. ازدواج، در صورت انتخاب صحیح، کمک می کند که شما چنین فردی را همیشه کنار خود داشته باشید.

 

3- سلامت ذهنی

افراد مجرد سختی بار مشکلات زندگی را بیش از افراد متاهل حس می کنند. درحالی که متاهلان می توانند از حمایت عاطفی و تسلی همراه زندگی شان برخوردار شوند.بنابراین وقتی با موانع مختلف مواجه می شوند کمتر دچار اضطراب و نگرانی می شوند و از سلامت احساسی بیشتری برخوردار هستند.

 

وقتی افراد ازدواج می کنند ذهن شان قوی تر شده و در وضعیت باثبات و مناسبی قرار می گیرند.
ازدواج و همه فواید آن برای شما4- همراه تا پیری

مجردها باید از خود بپرسند وقتی موهایشان سفید و صورت شان پر از چین و چروک شد باز هم تنهایی به دردشان خواهدخورد؟ هرچه سن بالا می رود نیاز به داشتن یک همراه دلسوز بیشتر حس می شود. داشتن چنین فردی کنار خود موجب می شود که از تنهایی و یا مرگ نهراسید.

 

با خود می توانید بگویید که همسرتان می تواند تمام تنهایی هایتان را پر کند و اجازه دلتنگی به شما ندهد. درک این موضوع در سن جوانی بسیار سخت است اما هرچه مسن تر شوید بیشتر به آن پی خواهید برد.
ازدواج و همه فواید آن برای شما5- کودکان

بیشتر اوقات مردم احساس می کنند داشتن بچه به زندگی آنها معنا می دهد. در حقیقت بدون داشتن خانواده زندگی چندان لطفی نخواهدداشت و ازدواج بنیان یک خانواده است.

 

ازدواج کمک می کند که علاوه بر داشتن خانواده ای مستحکم صاحب فرزند شوید و نسل تان حفظ شود. پدر یا مادرشدن جنبه ای از بزرگسالی است که هرکس دوست دارد آن را تجربه کند و ازدواج محیطی باثبات برای این منظور فراهم می کند.

 

همچنین کارهایی که کودکان در خردسالی شان انجام می دهند لذت و شادی را به قلب والدین شان می آورد. هیچ چیز شیرین و زیباتر از عشق بدون شرطی نیست که والدین نسبت به فرزندان شان دارند. و وقتی کودکان نیز به والدین خود محبت نشان می دهند قلب شان را بیش از پیش گرم می کنند.
ازدواج و همه فواید آن برای شما6- تعهد

به وسیله ازدواج می توانید عشق تان را به کسی که دوست دارید ثابت کنید. چرا که با ازدواج به او تعهد می دهید که در تمام امور زندگی (چه خوب و چه بد) کنارش خواهید بود.

 

ازدواج بزرگترین تعهدی است که می توانید به کسی که دوست دارید بدهید. دادن چنین تعهدی زندگی تان را به طور کامل عوض خواهدکرد و رابطه تان با کسی که دوستش دارید شکل جدی تری به خود گرفته و با هدف می شود.

 

7- زندگی شاد

متاهل ها معمولا شادتر از مجردها هستند. آنها احساسات مثبتی را تجربه می کنند و نسبت به زندگی شان احساس رضایت عمیقی دارند و همین موجب می شود که شادتر از دیگران باشند. ازدواج ثبات بیشتری به زندگی زن و مرد می دهد تا آنجا که موجب می شود هر دو به موفقیت های بیشتری دست پیدا کرده و شاید بیشتری تجربه کنند. به عبارت دیگر ازدواج، دروازه قصر شادمانی هاست!

 

8- زندگی سالم

ازدواج باعث می شود که افراد در امور جنسی سالم تر و ایمن تر باشند و کمتر به اشتباه بیافتند.
ازدواج و همه فواید آن برای شما9- عشق واقعی

ازدواج در نهایت موجب می شود دو نفر که همدیگر را دوست دارند، عشق واقعی را بهتر درک کنند. آنها با ازدواج به یکدیگر می گویند که نمی خواهند لحظه ای از هم د ور باشند و این احساس مشترک و زیبا پیوند میان شان را محکم تر می کند.

 

در حقیقت افراد متاهل بیشتر امکان دارد که نسبت به یکدیگر فداکاری کرده و برای رفاه هم تلاش کنند. آنها می توانند لحظه به لحظه زندگی شان، از عشق و علاقه ای که به یکدیگر ابراز می کنند لذت ببرند.