پارس ناز پورتال

ارتباط عدم اعتماد به نفس والدین و ورزش کودکان

ارتباط عدم اعتماد به نفس والدین و ورزش کودکان

ارتباط عدم اعتماد به نفس والدین و ورزش کودکان 

اگر والدین اعتماد به نفس کافی را نداشته باشند مطمئنا روی کودک نیز آثار بدی را خواهیم دید. بین عدم اعتماد به نفس و ورزش کردن در کودکان نیز رابطه مستقیم وجود دارد. بررسی‌های انجام شده توسط محققان کانادایی نشان داده است که تنها آگاهی والدین نیست که می‌تواند بر میزان ورزش کردن فرزندان آنها تاثیر داشته باشد،‌ بلکه اعتماد به نفس آنها نیز بر این مساله تاثیرگذار است.

 

بررسی‌ها نشان داده است که 88 درصد والدین تصور می‌کنند که فرزندان آنها فعالیت کافی دارند، اما تنها هفت درصد کودکان به اندازه کافی ورزش می‌کنند.به نظر می‌رسد که آگاهی کافی به این افراد داده شده اما با این حال باید تغییرات رفتاری در آنها صورت بگیرد.

 

در این مطالعات 70 پدر و مادر مورد بررسی قرار گرفتند که فرزندان آنها بین 5 تا 17 سال سن داشتند. بررسی‌ها نشان داد که والدین اعتماد به نفس کافی برای تشویق فرزندان خود به ورزش را ندارند.کمپین خاصی برای افزایش سطح آگاهی والدین کانادایی تشکیل شده است. این کمپین والدین را تشویق می‌کند تا حداقل فرزندان خود را به 60 ‌دقیقه ورزش با شدت متوسط تا شدید تشویق کنند.

 

طبق گزارش آژانس سلامت عمومی کانادا، کمبود ورزش یکی از دلایلی است که باعث شده بیش از 20 درصد کودکان کانادایی اضافه وزن داشته باشند.اضافه وزن باعث افزایش احتمال ابتلا به دیابت و فشار خون در کودکان می‌شود.