پارس ناز پورتال

ارائه راهکار تازه نگه داشتن توت فرنگی

ارائه راهکار تازه نگه داشتن توت فرنگی

ارائه راهکار تازه نگه داشتن توت فرنگی 

شما می توانید برای تازه نگه داشتن توت فرنگی نکته های زیر را مد نظر داشته باشید تا همیشه میوه های تازه داشته باشید. توت فرنگی تازه در طول تابستان همه جا پیدا میشه بنابراین دلتون می خواد چند کیلو توت فرنگی بخرید تا ی دل سیر توت فرنگی تازه بخورید. اما ممکنه بعد از چند روز این میوه ها تیره و خراب بشن.

 

برای این که بتونید توت فرنگی ها رو تا جایی که می تونید برای یه مدت طولانی تازه نگه دارید چند روش به شما پیشنهاد می کنم که در این مطلب آوردم. پس صبورانه مطلب رو بخونید تا ببینید که توت فرنگی ها رو خیلی تازه تر از این ها می شه نگه داری کرد.

 

نکته: هر کدام از این روش ها ۳۰ ثانیه طول می کشه و تمام توت فرنگی ها با دستمال کاغذی خشک می شن. برای هر کدام از روش ها باید داخل ظرف توت فرنگی ها یک عدد دستمال کاغذی قرار بدید تا رطوبت و آب اضافی توت فرنگی ها رو بگیره و درب ظرف رو نصفه نیمه ببندید تا هوا داخلش جریان داشته باشه. توت فرنگی ها یک هفته داخل جا میوه ای یخچال می مونن.

 

روش ۱: شستن در آب سرد

ارائه راهکار تازه نگه داشتن توت فرنگی

این روش یک روش کاملا ساده و سنتی هست. تصویری که می بینید نرم ترین توت فرنگی ها بودند که تا آخر هفته به این شکل بد درآمده اند.

ارائه راهکار تازه نگه داشتن توت فرنگی

توت فرنگی ها رو در مخلوط آب و سرکه (یک سوم مخلوط سرکه و بقیه آب) بریزید. با این روش توت فرنگی ها برای یک هفته بدون هیچ پلاسیدگی تازه و خوش رنگ باقی می مانند.

 

روش ۳: شستن در آب گرم

ارائه راهکار تازه نگه داشتن توت فرنگی

 به گزارش پارس ناز این توت فرنگی ها بعد از یک هفته شکل خودشون رو از دست ندادن. البته فقط کمی نرم شدن که من با خوردنشون یا به کار بردنشون در دسرها هیچ مشکلی ندارم.

 

روش ۴: شستن در آب جوش

ارائه راهکار تازه نگه داشتن توت فرنگی

در این روش توت فرنگی ها در آب ۱۲۰ درجه قرار داده میشن. همینطور که در تصویر می بینید توت فرنگی ها بعد از یک هفته موندن در یخچال هنوز هم سالم هستن. البته کمی نرم شدن ولی مهم سالم بودن اون هاست.

 

بعد از یک هفته هیچ کدام از این توت فرنگی کپک زده نشدن. پس نتیجه می گیریم تمام این روش ها خاصیت باکتری کش دارند و یکی از این روش ها توت فرنگی ها رو تازه تر نگه داشته آن هم روش سرکه و آب است. البته دلیلش واضحه و اون هم اسیدی بودن این مواد هست.

 

اکنون که می دونید چجوری باید توت فرنگی ها رو تازه نگه دارید با خیال راحت می تونید مقدار زیادی خریداری کنید و به خونه ببرید. اگر شما هم هر کدام از این روش ها رو امتحان کردید و تاثیرش رو دیدید در قسمت دیدگاه به ما بگید یا اگر روش دیگه ای هست که تجربه کردید ذکر کنید.

 

سایت بدونیم