پارس ناز پورتال

اختراعات نیکولا تسلا که باعث ترس جهان شد

اختراعات نیکولا تسلا که باعث ترس جهان شد

اختراعات نیکولا تسلا که باعث ترس جهان شد 

نیکولا تسلا مرد بزرگ اختراعات در تاریخ همیشه به پروژه های بسیار بزرگ که دنیا را تغییر می دادند فکر می کرد و بسیاری از تکنولوژی های روز را مدیون تسلا هستیم. اکثر اختراعات بزرگ اساسا جامعه‌ای که در آن رخ داده‌اند را تغییر می‌دهد. از آن جایی که افرادی که در قسمت بالایی ساختار جامعه‌ قرار گرفته‌اند با تثبیت وضعیت فعلی قدرت و ثروت بیشتری به دست می‌آورند،

 

فناوری‌های انقلابی که به حال همه‌ی جهانیان مفید بوده اما در عین حال تهدیدی برای موجودیت آنهاست را متوقف کرده و نهایتا از دور خارج می‌کنند. نابغه علوم مهندسی، نیکلا تسلا هم از این قاعده مستثنی نبود. در ادامه بعضی از فناوری‌های ابتکاری تسلا که ”آنها“ نمی‌خواهید شما چیزی درباره‌ی آنها بدانید را با هم بررسی خواهیم کرد.

 

اشعه‌ی مرگ
نیکلا تسلا در سال ۱۹۳۰ ادعا می‌کرد که یک ”اشعه مرگ“ اختراع کرده و از آن با نام Teleforce یاد می‌کرد. این ابزار قادر به تولید اشعه‌ی قدرتمند از انرژی بود که برای انهدام هواپیماهای جنگی دشمنان، نظامیان خارجی، یا هر چیز دیگری می‌شد از آن استفاده کرد.

 

البته ”اشعه‌ی مرگ“ هرگز به تولید نهایی نرسید چون تسلا معتقد بود که با به کارگیری آن انهدام و محو کردن کشورها از روی کره‌ی خاکی بیش از پیش آسان می‌شد. تسلا این طور می‌گفت که یک دولت با استفاده از این ابزار قادر به انهدام هر چیزی در محدوده‌ی ۲۲ کیلومتری خود خواهد بود… [و] دیوار قدرت مستحکمی ایجاد خواهد کرد که هر کشوری،

 

کوچک یا بزرگ را علیه همه‌ی ارتش‌ها، هواپیماها و دیگر نیروهای نظامی غیرقابل نفوذ خواهد کرد.“ وی گفته بود که تلاش‌هایی برای سرقت این اختراع انجام شده است. چندین ناشناس وارد اتاق کار او شده و برگه‌های تحقیقاتی وی را بررسی کرده‌اند اما سارقان یا جاسوسان مورد نظر دست خالی برگشته‌‌اند.

 

نوسان ساز تسلا
در سال ۱۸۹۸تسلا ادعا کرد که موفق به ساخت نوسانساز کوچکی شده که بعد از اتصال به دفتر کار و راه‌اندازی، تقریبا تمام ساختمان و اطراف آن را به لرزه درآورده است. به عبارت دیگر، با استفاده از این ابزار امکان شبیه‌سازی زلزله میسر می‌شد. با توجه به خطرات احتمالی که ساخت چنین ابزاری می‌توانست ایجاد کند، تسلا سریعا یک چکش گرفته و شروع به تخریب آن کرده

 

و به کارمندانش هم سفارش می‌کند در صورتی که از وجود چنین چیزی از آنها سوال شد، ادعای بی‌اطلاعی کنند. بعضی از نظریه‌پردازان معتقدند دولت امریکا همچنان از تحقیقات تسلا در مکان‌هایی مثل تاسیسات هارپ (HAARP) استفاده می‌کند.

 

سیستم برق رایگان
تسلا با دریافت کمک مالی از سوی شرکت JP Morgan در سال ۱۹۰۲-۱۹۰۱ اقدام به طراحی و ساخت ابزاری به نام برج Wardenclyffe در نیویورک کرد، یک ایستگاه انتقال بی‌سیم غول‌پیکر. مورگان فکر می‌کرد برج Wardenclyffe امکان ارتباطات بی‌سیم را در سراسر جهان فراهم خواهد کرد اما تسلا برنامه‌های دیگری برای آن در سر داشت.

 

تسلا با استفاده از نظریات خود مبنی بر استفاده از زمین برای ارسال سیگنال‌ها، قصد داشت با استفاده از این برج اقدام به ارسال پیام‌، تماس‌های صوتی و حتی ارسال عکس‌های رادیویی از دریای آتلانتیک به انگلستان و به کشتی‌های دریایی کند. اگر این پروژه موفق می‌شد، هر کسی می‌توانست با فرو کردن یک میله در زمین، به الکتریسیته دسترسی داشته باشد.

 

 به گزارش پارس ناز متاسفانه، رایگان شدن برق سود سرشار شرکت‌های تامین نیرو را از بین می‌برد. و ضمنا وجود چنین سیستمی می‌توانست وضعیت قدرت‌های جهانی را به خطر بیاندازد چرا که به طور کلی صنعت انرژی را متحول می‌کرد. تصور کنید اگر جامعه نیازی به سوخت‌های فسیلی نداشت، دنیا چه شکلی پیدا می‌کرد؟

 

آیا قدرت‌های بزرگ جهانی همچنان امکان کنترل کشورها را داشتند؟مورگان از تامین مالی تغییرات مورد نظر تسلا امتناع کرد. این پروژه در سال ۱۹۰۶ به حال خود رها و هرگز عملیاتی نشد.

 

بشقاب پرنده
در سال ۱۹۱۱ نیکلا تسلا به روزنامه New York Herald گفت که در حال کار روی یک ”ماشین پرنده“ ضد جاذبه است. اظهارات تسلا:”ماشین پرنده‌ی من نه بال دارد و نه ملخ. شاید با دیدن آن روی سطح زمین هرگز تصور نکنید که این یک دستگاه پرنده است. با این وجود این ماشین با امنیت کامل قادر به حرکت در تمام مسیرهای هوایی است

 

و با بالاترین سرعت ممکن است؛ شرایط بد آب‌وهوایی اثر منفی روی آن نداشته و چاله‌های هوایی یا جریان‌های هوایی مکنده هم مشکلی برای آن ایجاد نخواهند کرد. این دستگاه در صورت تشخیص وجود چنین جریان‌های هوایی نامناسبی قادر به ارتفاع‌گیری بوده و بالاتر از سطح آنها پرواز خواهد کرد. این دستگاه حتی در صورت وزش باد شدید قادر است

 

برای مدتی طولانی به صورت ثابت در آسمان بماند. مکانیزم قدرت پرواز دستگاه من از قوانین حاکم بر پرواز پرندگان پیروی نکرده، بلکه یک حرکت مکانیکی ساده است.“بشقاب پرنده‌ی تسلا با سیستم رایگان انرژی کار می‌کرد، آن هم در زمانی که صنعت هوافضا و صنعت خودرو وابسته به نفت بود. این اختراع هم دچار سرنوشتی مشابه سیستم انرژی رایگان شد.

 

بالون‌های هوایی پیشرفته
تسلا طرح پیشنهادی جالبی در زمینه‌ی جابجایی مسافران داشت: بالون‌های هوایی برقی، با فاصله ۱۲ کیلومتری از سطح زمین، تنها در طی ۳ ساعت قادر به انتقال مسافران از نیویورک به لندن خواهند بود. وی حتی فکر می‌کرد امکان تامین انرژی بالون‌های از اتمسفر وجود دارد، و به همین خاطر بالون‌ها برای تامین انرژی هرگز نیازمند توقف نخواهند بود.

 

بالون‌های هوایی بدون سرنشین می‌توانستند مسافران را به مقصدهای از پیش تعیین شده منتقل کرده یا از آنها برای حملات جنگی از راه دور استفاده کرد. متاسفانه هیچ کسی اعتباری برای این پروژه قائل نشد. هر چند امروزه شاهد پرواز پهپادهای بدون سرنشینی هستیم که عملیات‌های بمباران هوایی را انجام داده، هواپیمایی با سرعت مافوق صوت ساخته شده که سرعت فوق‌العاده بالایی داشته و فضاپیماهای که می‌توانند بالاتر از جو زمین به دور آن بچرخند.

 

بسیاری از مردم همواره از FBI به عنوان مظنون اصلی سرقت تمام کارها، پروژه‌های تحقیقاتی و اختراعات تسلا یاد می‌کردند.درستی این شایعه با درخواست‌های اخیر قانون آزادی اطلاعات که FBI را تحت فشار قرار داده بود، ثابت شد.