پارس ناز پورتال

این اختراعات ساده صاحبان خود را پولدار کردند

این اختراعات ساده صاحبان خود را پولدار کردند

این اختراعات ساده صاحبان خود را پولدار کردند 

برخی از ایده ها و اختراعات هستند که با وجود سادگی اما پرکاربرد هستند و توسط مردم هم از آن ها استقبال می شود. همه ما در زندگی روزمره خود شاهد اختراعات ساده ای هستیم که شاید تا پیش از آن به ذهن هیچ کسی غیر از مخترعین شان نرسیده باشد؛ گجت هایی همانند چسب زخم که باعث میلیونر شدن خالقان خود شده اند.

 

صورتک

هنرمند آمریکایی، «هاروی بال» در سال ۱۹۶۳ میلادی اسمایلی را اختراع کرد. او برای طرح صورتک خندان و زردرنگ خود فقط ۴۵ دلار دریافت کرد. اما دو برادر به نام های برنارد و مورای اسپین با زیرکی تمام، متوجه شدند که در پشت این شکلک های به ظاهر ساده، چه سرمایه عظیمی پنهان است و بنابراین آن را به ثبت رسانده و از این راه ۵۰ میلیون دلار درآمد کسب کردند.

 

اسلینکی رنگین کمانی

این اختراعات ساده صاحبان خود را پولدار کردند

اسلینکی رنگین کمانی یکی از مشهورترین اسباب بازی های دنیاست. مخترع آن، ریچارد جیمز، زمانی ایده ساخت آن به ذهنش رسید که به طور تصادفی یک فنر از دستش روی زمین افتاد. به لطف این رویدادِ ناخواسته، جیمز و خانواده اش حدود ۲۵۰ میلیون دلار درآمد کسب کردند.

 

ولکرو

ولکرو را با نام های «بست قلاب» یا «چسبک» نیز شناخته می شود. مخترع آن، جورج دو مسترال، مهندس برق سوئیسی است. او در یکی از روزهای سال ۱۹۴۰ میلادی در حال بازگشت از شکار بوده که در مزرعه متوجه چسبیدن گل‌ های خشگ گیاه باباآدم به لباس خود می شود. سپس با بررسی آن‌ ها در زیر میکروسکوپ، قلاب‌ های فراوان موجود در آنها و روش چسبندگی شان را کشف می کند.

 

این کشف باعث شد تا وی با الیاف نایلون، ولکرو را اختراع نماید. این بست همچنان در سراسر دنیا استفاده می شود و سالانه یکصد میلیون دلار درآمد خالص برای کمپانی اصلی تولید می کند.

 

نی های شکل دار

این اختراعات ساده صاحبان خود را پولدار کردندیک نفر تصمیم می گیرد تا نی های رنگی و پیچ و تاب دار تولید کرده و به واسطه آنها، کودکان را به نوشیدن شیر و آب میوه تشویق نماید. نتیجه این ایده، تولید نی های شکل دار کنونی شده که در سراسر دنیا از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

 

بالشت عروسکی

جنیفر تلفر وقتی متوجه شد که فرزندش دوست دارد عروسک های تپل و پشمالوی خود را زیر سرش گذاشته و از آنها به عنوان بالشت استفاده کند، متوجه شد که می تواند با ثبت این طرح، درآمد هنگفتی برای خود رقم بزند. تولیدات وی شامل انواع بالشت های نرم به شکل حیوانات بودند که در حال حاضر بسیار مورد علاقه کودکان است.

 

صفحه اصلی وب سایتی با یک میلیون پیکسل سفید

«الکس تیو» از یک ایده ناب و ساده، یک میلیون دلار درآمد کسب نمود. این دانشجوی ۲۱ ساله به دنبال راهی بود تا هزینه های تحصیل خود را تامین کند.پیرو همین جست و جوها تصمیم گرفت تا بخش هایی از وب سایت خود را برای قرار دادن آگهی تبلیغاتی به فروش برساند.

 

او هر پیکسل را فقط به قیمت یک دلار می فروخت. این ایده مورد توجه تُجار و کمپانی های بزرگی که مشتاق تبلیغات به ارزان ترین راه ممکن بودند، قرار گرفت.

 

Beanie Babies

این اختراعات ساده صاحبان خود را پولدار کردند

خرس های عروسکی مخملی سالیان سال مورد توجه کودکان قرار داشتند و به عنوان عروسک محبوب آنها شناخته می شدند. اما کمپانی Ty Warner تصمیم گرفت تا عروسک های جدیدی را روانه بازار کند، نمونه هایی که با پلاستیک و الیاف پر شده و بسیار نرم و انعطاف پذیر بودند.

 

از آنجا که این عروسک ها فقط توسط مجموعه دارها خریداری می شد، کمپانی وارنر با تولید آنها توانست میلیون ها دلار پول به دست آورد.

 

پتو با آستین

ایده پتوهای Snuggie بسیار ساده و ابتدایی است اما «اسکات بولین» با اختراع این پتو توانست در همان سال اول بیش از ۲۰ میلیون دست از آن را به فروش رسانده و درآمد زیادی راروانه حساب های بانکی خود نماید.

 

هولا هوپ

فردی که این حلقه های پلاستیکی را اختراع کرده، ایده آن را از بازی کودکان کسب کرده است. وی یک روز می بینید که چند کودک نوارهایی از بامبو را دور کمر خو چرخانده و با آن سرگرم و شاد هستند. بنابراین تصمیم می گیرد تا پلاستیک را جایگزین بامبو کرده و به طور ناگهانی پولدار شود.

 

بطری های سر و ته
این اختراعات ساده صاحبان خود را پولدار کردنداین شیشه ها نخستین بار در سال ۱۹۹۱ میلادی اختراع شدند. «پائول براون»، مخترع این طرح می توانست آنها را به تولیدکننده شامپو بفروشد، اما کمپانی های ناسا و Heinz از آن برای محصولات خود استفاده کردند. این اختراع به سرعت محبوب شد به طوری که براون در سال ۱۹۹۵ میلادی کارخانه و ثبت اختراع خود را با قیمت ۱۴ میلیون دلار فروخت و میلیونر شد.

 

چسب زخم

چسب زخم را یک محقق در سال ۱۹۲۰ میلادی اختراع کرده است. هنگامی که وی در حال انجام تحقیقات برای کمپانی Johnson & Johnson بوده، متوجه می شود که همسرش در حال تهیه غذا، دست خود را بریده است و این مساله موجب اختراع چسب زخم می شود.

 

Crocs

دمپائی های پلاستیکی ای که در تصویر می بینید یکی از ساده ترین اختراعاتی است که میلیون ها دلار پول را روانه جیب های مخترع خود کرده اند. با اینکه دوران این دمپائی ها کوتاه بود اما به سرعت مورد توجه مردم قرار گرفته و در موقعیت های مختلف از آن استفاده می کردند.

 

برگه های یادداشت چسبی

این اختراعات ساده صاحبان خود را پولدار کردند

این برگه های کاغذ با اینکه ایده ساده در پشتشان نهفته بود اما از آنجا که بسیار کاربردی بوده و برای اهداف گوناگونی مورداستفاده قرار می گیرند، موجب ثروتمند شدن مخترع خود شدند.«اسپنسر سیلور» نوع جدیدی از برچسب ها را که چسب کمتری داشته و به راحتی به هر سطحی چسبیده و از آن جدا می شدند را اختراع کرده و یک میلیارد دلار سرمایه از این طرح خود کسب کرد.