پارس ناز پورتال

اخبار دنیای تکنولوژی در سال 2017

اخبار دنیای تکنولوژی در سال 2017

اخبار دنیای تکنولوژی در سال 2017

دنیای تکنولوژی در سال 2017 منتظر آخرین محصولاتی است که قرار شده به بازار عرضه شوند و در اختیار مردم قرار گیرند. سال 2016 دست‌کم تقویم دنیای تکنولوژی، تقریبا رو به پایان است و اغلب محصولات اصلی و مهم این عرصه حالا برای روزهای تعطیلات سال نو میلادی به بازار عرضه شده و در دسترس هستند.

 

این در حالی است که تقویم 2017 به تدریج باز می‌شود و به این ترتیب باید منتظر ورود محصولات جدید هم باشیم.با این اوصاف مجله بیزینس اینسایدر به بررسی و معرفی مهم‌ترین گجت‌هایی که سال آینده میلادی روانه بازار می‌شوند، پرداخته است. این فهرست شاید کامل نباشد، اما در واقع شامل گجت‌هایی است که انتظار می‌رود در سال آینده میلادی در بازار ببینیم.

 

سامسونگ Galaxy S8
اخبار دنیای تکنولوژی در سال 2017اولین فرصت سامسونگ برای بهبود جایگاه خود بعد از شکست گلکسی نوت 7، احتمالا می‌تواند با معرفی یک موبایل پرچمدار ایجاد شود.با این اوصاف انتظار می‌رود گلکسی S8 در بهار سال آینده روانه بازار شود. در حالی که هنوز چیز زیادی از این گوشی جدید نمی‌دانیم،

 

اما سامسونگ اعلام کرده است که این گوشی مجهز به یک دستیار دیجیتال به نام Viv است؛ نام استارت‌آپ فعال در زمینه هوش مصنوعی که سامسونگ اوایل امسال آن را خرید. جالب است بدانید که این استارت‌آپ را همان افرادی که Siri اپل را ساختند، تاسیس و راه‌اندازی کردند.

 

گوشی با نمایشگر تاشو از سامسونگ
اخبار دنیای تکنولوژی در سال 2017علاوه بر گوشی گلکسی S8، بسیاری انتظار دارند که سامسونگ بالاخره و بعد از چند سال کار مداوم، گوشی مجهز به نمایشگر تاشو خود را برای اولین بار معرفی کند. جالب است بدانید که سامسونگ اخیرا به خاطر یک پتنت یا حق ثبت اختراع مربوط به این دستگاه، جریمه شده است.

 

گلکسی نوت 8
اخبار دنیای تکنولوژی در سال 2017با وجود اتفاقاتی که امسال برای گلکسی نوت 7 افتاد و شکست‌های پی‌در‌پی سامسونگ در این زمینه، آینده گوشی‌های سری نوت سامسونگ در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با این حال گزارش‌های پراکنده‌ای وجود دارد که سامسونگ ممکن است گوشی‌های سری نوت را در سال 2017 برای همیشه کنار بگذارد. اما اگر این اتفاق نیفتد، انتظار می‌رود گلکسی نوت 8 در پاییز سال آینده روانه بازار شود.

 

آی‌پدهای جدید
اخبار دنیای تکنولوژی در سال 2017بر اساس گزارش منتشر شده در بلومبرگ، انتظار می‌رود اپل آی‌پدهای خود را در بهار آینده به‌روز کند. مدل‌های جدید آی‌پد بیشتر روی سری پرو متمرکز هستند و به همین دلیل احتمالا شاهد پیشرفت‌هایی در قلم استایلوس و اندازه صفحه نمایش آنها خواهیم بود.

 

iMac جدید
اخبار دنیای تکنولوژی در سال 2017در حالی که آی‌مک جدید با نمایشگر وضوح بالا در سال‌های اخیر روانه بازار شده است، اما زمان زیادی از وقتی که اپل به‌روزرسانی مهمی در این کامپیوترها ایجاد کرد، می‌گذرد.بلومبرگ گزارش داده است که به نظر می‌رسد اپل یک پورت جدید USB-C را به آی‌مک‌های جدید اضافه می‌کند

 

که احتمالا با اضافه شدن این پورت به دیگر کامپیوترهای این شرکت هماهنگ است. با این همه هنوز اطلاعاتی درباره زمان دقیق عرضه آی‌مک‌های جدید منتشر نشده است.

 

iPhone 8
اخبار دنیای تکنولوژی در سال 2017بر اساس گزارش‌ها و شایعات مختلف انتظار می‌رود آی‌فون بعدی قرار است یک به‌روزرسانی جدی و مهم در این محصول را داشته باشد. گفته می‌شود که آی‌فون 8 طراحی تمام شیشه‌ای داشته باشد و از یک نمایشگر ارگانیک LED برای کیفیت تصویر بهتر بهره ببرد. آی‌فون بعدی احتمالا کلید خانه یا هوم ندارد و اندازه نمایشگر آن جدید است.

 

این در حالی است که بعضی کارشناسان بازار پیش‌بینی کرده‌اند که آی‌فون بعدی از قابلیت واقعیت افزوده هم بهره می‌برد. سال 2017 دهمین تولد گوشی آی‌فون است، بنابراین انتظار می‌رود اپل آی‌فون بعدی را با یک شگفتی به بازار عرضه کند.

 

به‌روزرسانی گوشی پیکسل گوگل
اخبار دنیای تکنولوژی در سال 2017گوگل با عرضه اولین گوشی خود یعنی پیکسل به بازار، جنجال بزرگی در بازار گوشی‌های موبایل ایجاد کرده است. اگرچه هنوز گزارشی درباره اینکه گوگل تصمیم دارد مدل جدید این گوشی را در سال آینده عرضه کند، وجود ندارد. هر چه باشد بلندپروازی این شرکت در حوزه سخت‌افزار تازه آغاز شده است. به نظر می‌رسد حالت منطقی‌تر این باشد که یک گوشی پیکسل جدید در پاییز سال 2017 به بازار عرضه شود.

 

لپ‌تاپ جدید گوگل با نسخه ویژه‌ای از اندروید
اخبار دنیای تکنولوژی در سال 2017قرار است گوگل تغییرات اساسی در سیستم عامل کروم و اندروید ایجاد کند تا اینها بتوانند روی دستگاه‌ها و ابزارهای بیشتری کار کنند. شایعاتی وجود دارند که نشان می‌دهند سیستم عاملی که با نام «آندرومدا»(Andromeda) شناخته می‌شود، قرار است در لپ‌تاپ‌های جدید ساخت گوگل به‌کار برده شود.

 

این کامپیوترها که در پاییز 2017 معرفی می‌شوند، در واقع دیدگاه گوگل برای آینده کروم‌بوک‌ها هستند. گفته می‌شود که این لپ‌تاپ‌ها هم به‌عنوان تبلت و هم یک لپ‌تاپ قدیمی پرقدرت مورد استفاده قرار بگیرند.

 

ساعت هوشمند ساخت گوگل
اخبار دنیای تکنولوژی در سال 2017گوگل به‌روزرسانی بزرگ خود برای ساعت‌های مبتنی بر اندروید ویر را تا سال 2017 به تعویق انداخته است و انتظار می‌رود که این شرکت در آستانه معرفی ساعت هوشمند خودش باشد. ساعت‌های هوشمند دایره‌ای و گرد فرصت گوگل برای اعمال سلیقه‌اش در حوزه کامپیوترهای پوشیدنی خواهد بود؛ دسته محصولی که تا حالا تحت حاکمیت شرکت‌های دیگر قرار داشته است.

 

نسخه جدید سرفیس پرو مایکروسافت
اخبار دنیای تکنولوژی در سال 2017در سال 2016 سرفیس پرو جدید نداشتیم و این اولین سال تقویمی است که از زمان عرضه اولین سرفیس پرو، مدل جدیدی در آن عرضه نشده است. با این اوصاف منطقی به نظر می‌رسد که مایکروسافت مدل جدید سرفیس پرو را در سال 2017 روانه بازار کند.

 

سرفیس‌بوک 2 مایکروسافت
اخبار دنیای تکنولوژی در سال 2017اولین لپ‌تاپ مایکروسافت تاکنون سرفیس‌بوک بوده است که باید در سال 2017 یک به‌روزرسانی داشته باشد. این کامپیوتر جدید کمی سریع‌تر و قدرتمندتر خواهد بود و امکانات بهتری در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

 

هدست‌های واقعیت مجازی جدید مبتنی بر ویندوز 10
اخبار دنیای تکنولوژی در سال 2017در اوایل سال آینده میلادی یک به‌روزرسانی جدید و رایگان برای ویندوز 10 ارائه می‌شود که بر اساس آن کاربران امکان استفاده از یک هدست واقعیت مجازی با کامپیوترهای شخصی خود را خواهند داشت. این هدست که با قیمت پایه 299 دلار به بازار عرضه خواهد شد، با کامپیوترهای تولیدی شرکت‌های مختلفی

 

مانند Dell، Asus و Lenovo سازگاری خواهد داشت. نکته جالب توجه این است که هدست واقعیت مجازی مایکروسافت بسیار ارزان‌تر از هدست‌های رقیب مانند Oculus Rift است که با قیمت پایه 599 دلار عرضه می‌شوند.

 

طراحی جدید محصولات Fitbit
اخبار دنیای تکنولوژی در سال 2017شرکت فیت‌بیت هر سال دستبندهای تناسب اندام جدیدی را به بازار عرضه می‌کند، اما سال 2017 می‌تواند شاهد اتفاق جدیدی در این حوزه باشد. این شرکت اخیرا اعلام کرده است که در حال تحقیق و بررسی طراحی ظاهری جدیدی برای محصولاتش است. اما هنوز مشخص نیست که این تغییر چگونه است.

 

Nintendo Switch
اخبار دنیای تکنولوژی در سال 2017ماه مارس سال 2017 ماه مهمی برای طرفداران نینتندو خواهد بود. در این ماه قرار است شرکت قدیمی و بزرگ سازنده بازی‌های ویدئویی و کنسول‌های بازی، کنسول بازی جدیدش را با نام Nintendo Switch معرفی کند. این کنسول بازی با تلویزیون‌ها کار می‌کند و می‌تواند به‌عنوان یک سیستم قابل حمل هم استفاده شود.

 

نینتندو اعلام کرده است که Switch در یک ویدئوی سه دقیقه‌ای در پاییز سال آینده میلادی رونمایی می‌شود، اما جزئیات بیشتر درباره قیمت و زمان عرضه آن در ماه ژانویه سال 2017 منتشر خواهد شد.

 

Xbox Project Scorpio
اخبار دنیای تکنولوژی در سال 2017مایکروسافت هم قرار است تغییر مهمی در کنسول بازی Xbox ایجاد کند. این شرکت در حال کار روی کنسول Project Scorpio است که نسخه قدرتمندتری از Xbox است و برای کار با تلویزیون‌های 4K طراحی شده است. این کنسول بازی با هدست‌های واقعیت مجازی هم سازگار بوده و انتظار می‌رود در پاییز سال آینده میلادی معرفی شود.

 

وب‌سایت آی تی ایران