پارس ناز پورتال

احکام رابطه جنسی برای جوانان مجرد چیست؟

مجموعه : مذهبی
احکام رابطه جنسی برای جوانان مجرد چیست؟

احکام رابطه جنسی برای جوانان مجرد چیست؟ 

برخی اوقات جوانان غریزه جنسی بسیار بالا دارند اما راه ازدواج برای آن ها فراهم نیست و فعلا نمی توانند از راه ارتباط با همسر خود را راض کنند. جوانان و غریزه جنسی: برخی از جوانان چنین می‏پندارند که از یک طرف، ازدواج و از طرف دیگر، مهار نفس ممکن نیست. این در واقع، نوعی تلقین به محال است؛

 

زیرا عدم امکان ازدواج و عدم توانایی بر مهار نفس، معنایی ندارد، جز «عدم راه حل قطعی». هر دو مقدمه غلط است؛ یعنی، نه امکان ازدواج به کلی منتفی است و نه امکان کنترل نفس؛ هر چند ممکن است هر دو بسیار سخت و دشوار باشند . توصیه نخست در چنین شرایطی، این است که شخص به هر شکل ممکن با توکل به خدا، برای ازدواج اقدام کند و از مشکلات آن نهراسد؛ زیرا مشکلات نیز بخشی از زندگی است

 

و باید برای رویارویی با آنها آماده شد. برای اینکه مشکلات اقتصادی به یکباره هجوم نیاورد، بهترین راه این است که انسان، فرد مناسب و سازگار با شرایط خود را برای زندگی مشترک برگزیند؛ اما مراسم عروسی را تا دو سه سال به تأخیر اندازد. این برنامه چند خاصیت دارد: ۱٫ شخص می‏تواند در حد نسبتاً محدودی،

 

به تأمین غریزه جنسی خود بپردازد. ۲٫ از مزایای شیرین دوران نامزدی ـ که دلپذیرترین دوران زندگی است ـ بهره‏مند می‏شود. ۳٫ با برخورد با مشکلات، به تدریج پختگی و توانایی لازم را برای حل آنها پیدا می‏کند. ۴٫ با دست و پا کردن کاری در کنار تحصیل، کم‏کم بر مشکلات اقتصادی غلبه می‏کند و برای تشکیل خانواده، آماده می‏شود.

 

توصیه دیگر، این است که تا پیش از حل مشکل تأمین جنسی، هرگز خود را دست‏کم نگیرد و در برابر خواهش‏های نفس، احساس ناتوانی نکند. غریزه جنسی ـ آن هم در دوران جوانی ـ بسیار نیرومند و شکننده است؛ اما اراده و ایمان، قدرتی برتر از آن دارد و می‏تواند آن را رام و مسخر خود سازد.

 

چنین چیزی ابتدا بسیار مشکل می‏نماید، اما شدنی است. برای رسیدن به این مقصود، راه‏های متعددی وجود دارد. رهنمودهای زیر می‏تواند شخص را در این باره یاری رساند: ۱٫ از تنهایی دوری کنید و بکوشید کمتر در تنهایی به سر برید. ۲٫ در مراسم دینی ـ همچون نماز جماعت و دعای کمیل ـ بیشتر شرکت کنید.

 

قرآن می‏فرماید: «A} إِنَّ الصَّلاهَ تَنْهى‏ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَرِ{A ؛ V}عنکبوت(۲۹)، آیه ۴۵ {V نماز، از گناه و بدی باز می‏دارد». به ویژه اگر آن را با حضور قلب بخوانید. ۳٫ سعی کنید با افراد مذهبی و متدیّن، روابط برقرار کنید و با آنان بیش‏تر معاشرت کنید. ۴٫ همواره خود را در فعالیت نگه‏دارید و از بی‏کاری بپرهیزید.

 

۵٫ با برنامه‏ای منظم و تدریجی، کتاب‏های درباره معاد را مطالعه کنید (مثلاً روزی ۱۰ صفحه). البته همه این نکات، وظیفه دولت اسلامی را در فراهم کردن تسهیلات و امکانات ازدواج و کمک به مهار و تربیت غریزه جنسی، نه تنها کاهش نمی‏دهد؛ بلکه تشدید هم می‏کند.