پارس ناز پورتال

اتفاقات و ماجراهای عجیب علمی در جهان باورنکردنی

اتفاقات و ماجراهای عجیب علمی در جهان باورنکردنی

اتفاقات و ماجراهای عجیب علمی در جهان باورنکردنی

در نقاط مختلف دنیا همیشه اتفاقاتی رخ می دهد یا چیزهایی مشاهده می شود که با قانون معمول دنیا جور نیست. «عجیب تر از علم، فراتر از واقعیت»، عنوان مطلب جدیدی  است که سعی دارد به روزترین و عجیب ترین رخداد های طبیعی و غیر طبیعی، دستاوردهای شگفت انگیزِ دنیای علم،

 

کشفیات عجیب در سرتاسر دنیا و همچنین عجایب خلقت را بررسی کند و با توضیحاتی علمی و دقیق آن را خدمتتان تقدیم کند. پس اگر می‌خواهید از این قطار عجیب و پرهیجان عقب نمانید، با این مطالب همراه باشید.

 

******

الا هارپر؛ دختر شُتُری

الا هارپر در سال ۱۸۷۰ احتمالاً در آمریکا متولد شد. مشخصه‌ای که او را از دیگران متمایز می‌کرد، ساختار زانوهای او بود. زانوهای الا برخلاف دیگران به عقب خم می‌شد. وی به دلیل ساختار زانوهایش مجبور بود چهار دست و پا حرکت کند و به همین دلیل به او دختر شتری می‌گفتند.

 

الا به دلیل مشکلات مالی مجبور به پیوستن به سیرک‌های مختلف شد، اما پس از مدتی با مهیا کردن هزینه لازم، از کار در سیرک‌ها کنار کشید و به تحصیل پرداخت.

اتفاقات و ماجراهای عجیب علمی در جهان باورنکردنیزوجِ حیرت انگیز، از نوع حشره!

این حشره از خانواده Phengodidae است و نوع ماده آن ها میتوانند در شب بدرخشد. نوع نر نمیتواند بدرخشد ولی بجای آن دارای شاخک های بسیار بزرگی است که گاهی اوقات از خود حشره بزرگ تر است. او از این شاخک ها برای ردیابی فرومون های ساطع شده از حشرات ماده استفاده میکند. این حشره خارق العاده در قاره آمریکا از کانادا تا شیلی زندگی میکند.

اتفاقات و ماجراهای عجیب علمی در جهان باورنکردنیبیماری دردناک دختربچه هندی

انسان های مختلفی در جهان هستند که به بیماری های نادر مبتلا شده اند و هر کدام به نوعی درد می کشند، اما دیدن کودکی که به یک بیماری وحشتناک مبتلا شده است و نمی تواند از زیبایی های زندکی لذت ببرد، واقعا دردناک است.

 

رونا بگوم، دختر بچه هجده ماهه هندی، از یک بیماری بسیار وحشتناک به نام هیدروسفالوس (hydrocephalus) رنج می برد. این بیماری سبب شده است که آب بسیار زیادی به مغز او رفته و در همانجا بماند و سازه استخوانی سر را عوض کند.
اتفاقات و ماجراهای عجیب علمی در جهان باورنکردنیوقتی هیولای خونخوارِ تخیلات، واقعی میشود!

این جانور زشت و ترسناک که می بینید بیشتر شبیه هیولای فیلم های علمی تخیلیه! به تازگی در نیوجرسی پیدا شده و در سایت Reddit به اشتراک گذاشته شده که در ۶ ساعت، بیشتر از ۴۰۰ هزار بازدید داشته. این عکس توسط سازمان حفاظت از محیط زیست نیویورک (DEC) تایید شده که واقعی هست.

 

اما این جانور واقعا چیه؟ طبق گفته این سازمان، این یک زالو ی دریایی یا Sea Lamprey بوده که یک نیزه تیز بدنش رو شکافته و به زندگیش خاتمه داده. زالوهای دریایی از طریق دهان بالشتکی خود و حالت مکنده ای آن خود را به بدن قربانی خود وصل کرده و خون آن را می مکند. بزاق دهان آنها باعث عدم انعقاد خون می شود و به راحتی این ماهی خون آشام خون قربانی خود را می مکد.

اتفاقات و ماجراهای عجیب علمی در جهان باورنکردنیموز قرمزِ هیجان انگیز!

این موز مخلوطی از موز با انواع توت است که کشاورزان با مهارت و هنرمندی آنها را پیوند زده اند. این موز به طور متوسط دارای ۴۰۰ میلی‌گرم پتاسیم و همچنین سرشار از ویتامین C است. این نوع موز معمولا در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کند و تقریبا ۹ ماه طول می کشد تا کاملا رسیده شود.

 

کشورهایی همچون کاستاریکا، مکزیک و برخی کشورهای آفریقایی مانند تانزانیا و زنگبار محل رشد این موز قرمز رنگ هستند.

اتفاقات و ماجراهای عجیب علمی در جهان باورنکردنیمورچه ای با سر عجیب

کاشف این مورچه ها اسکات پاول استادیار دانشگاه جرج واشنکتن است. این مورچه ها در منطقه ساوانا برزیل کشف شده اند. مورچه های لاک پشتی مورچه های انگلی یا جاسوس هستند این مورچه ها که می توانند درون چمن نفوذ کرده و مورچه های دیگر را زیر نظر بگیرند و رفتار و حتی بوی مورچه ها دیگر را تقلید کنند. پاول دو سال زندگی خود را صرف کشف این حشره کرد.

اتفاقات و ماجراهای عجیب علمی در جهان باورنکردنیخانواده ی منحصربه فردِ ترکیه ای

این تصاویر مربوط به پنج عضو (چهارخواهر و یك برادر) یك خانواده تركیه ای می باشد كه از بدو تولد بر روی چهار دست و پا راه میروند! سن این پنج نفر هجده تا سی وچهار سال می باشد. برخی از دانشمندان نارسایی مغزی را دلیل چهاردست و پا راه رفتن این خانواده می دانند.

 

بنابر نظر برخی از محققان این رفتار بیشتر به یك تكامل معكوس می ماند تا یك نارسایی مغزی. آنها امید وارند كه از این طریق بتوانند نكات مبهم تكامل انسانی را دریابند

اتفاقات و ماجراهای عجیب علمی در جهان باورنکردنییزوپود غول پیکر

نمونه‌ای که در تصویر مشاهده می‌کنید جزء بزرگ‌ترین‌های این گونه می‌باشد. اتفاقی که منجر به بزرگ شدن بیش از اندازه این ایزوپود شده پدیده‌ای است که تحت عنوان ژیگانتیسم یا غول‌پیکری دریایی نامیده می‌شود. سخت پوستان دریایی ساکن اعماق و دیگر موجوداتی که تحت تاثیر این پدیده قرار می‌گیرند،

 

مستعد بزرگ شدن و افزایش اندازه گشته به طوری که از این لحاظ با نمونه‌های کوچک‌تر گونه خود که در عمق کم‌تری زندگی می‌کنند، قابل قیاس نمی‌باشند.

اتفاقات و ماجراهای عجیب علمی در جهان باورنکردنی

رسمِ وحشتناکِ سولاوسی

ﺳﺎﮐﻨﺎﻥ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺗﻮﺭﺍﺟﺎ ﺩﺭ ﺟﺰﯾﺮﻩ ﺳﻮﻻ‌ﻭﺳﯽ ﺟﻨﻮﺑﯽ ﺍﻧﺪﻭﻧﺰﯼ ﺩﺭ ﺳﻨﺘﯽ ﻋﺠﯿﺐ ﻫﺮ ﺳﺎﻝ ﻣﺮﺩﮔﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﮔﻮﺭ ﺧﺎﺭﺝ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺿﻤﻦ ﺗﻤﯿﺰ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ﺁﺭﺍﺳﺘﻦ ﺁﻧﻬﺎ، ﻟﺒﺎﺱ ﻫﺎﯼ ﻧﻮ ﺑﺮ ﺗﻨﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﭘﻮﺷﺎﻧﻨﺪ ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻣﯽ ﺑﺮﻧﺪ. ﺩﺭ ﺗﺪﻓﯿﻦ ﻣﻨﻄﻘﻪ «ﺗﻮﺭﺍﺟﺎ» ﺩﺭ ﺍﻧﺪﻭﻧﺰﯼ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﺑﺎ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ،

 

ﺭﻗﺺ ﻭ ﻣﻬﻤﺎﻧﯽ ﺑﺎ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﻣﻬﻤﺎﻥ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﭘﺲ ﻭﺍﺿﺢ ﻭ ﻣﺒﺮﻫﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺮﮒ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺧﺮﺝ ﻭ ﻣﺨﺎﺭﺝ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﻣﯽ‌ﻃﻠﺒﺪ. ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﯿﻦ ﺑﺴﺘﮕﺎﻥ ﻣﺘﻮﻓﯽ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺑﻪ ﺗﻌﻮﯾﻖ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻦ ﺍﯾﻦ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﺟﺒﺎﺭﯼ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﻓﻮﺭﺍ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﺭﺍ ﺑﺠﺎ ﺁﻭﺭﻧﺪ. ﺁﻧﻬﺎ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺟﻨﺎﺯﻩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻗﻨﺪﺍﻕ ﺑﭙﯿﭽﻨﺪ ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﭘﻮﻝ ﭘﺲ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﮐﻨﻨﺪ.

 

ﭘﻮﻝ ﺟﻤﻊ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﺷﺎﯾﺪ ﻫﻔﺘﻪ‌ﻫﺎ، ﻣﺎﻩ‌ﻫﺎ ﯾﺎ ﺣﺘﯽ ﺳﺎﻟﻬﺎ ﺑﻪ ﻃﻮﻝ ﺍﻧﺠﺎﻣﺪ. ﺗﺎ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺎ ﺟﻨﺎﺯﻩ ﻣﺜﻞ ﯾﮏ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎ ﺷﺎﻣﻞ ﺻﺤﺒﺖ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﺎ ﺟﻨﺎﺯﻩ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﻓﻌﺎﻟﯿﺘﻬﺎﯼ ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﻣﺮﺍﺳﻢ ﺗﺪﻓﯿﻦ ﺍﺻﻠﯽ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﻣﯽ‌ﺍﻓﺘﺪ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﻓﺎﻣﯿﻞ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﻨﺪ

 

ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﺴﺪ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺗﺎﺑﻮﺕ ﯾﺎ ﺩﺭ ﻏﺎﺭ ﻣﯽ‌ﮔﺬﺍﺭﻧﺪ ﯾﺎ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺻﺨﺮﻩ ﯾﺎ ﻟﺒﻪ ﭘﺮﺗﮕﺎﻩ ﺍﻭﯾﺰﺍﻥ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ. ﺍﻫﺎﻟﯽ ﺍﯾﻦ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻫﺮ ﺍﺯ ﭼﻨﺪﯼ ﻣﺮﺩﮔﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺗﺎﺑﻮﺕ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺁﻭﺭﻩ ﻭ ﺁﺭﺍﯾﺶ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ.

اتفاقات و ماجراهای عجیب علمی در جهان باورنکردنی

شِن های دوست داشتنیِ ژاپنی!

ﻫﻮﺷﯿﺰﻭﻧﺎ ﻧﻮ ﻫﻮﻣﺎ ﻧﺎﻡ ﺳﺎﺣﻠﯽ ﮐﻮﭼﮏ ﺩﺭ ﺷﻤﺎﻝ ﺟﺰﺍﯾﺮ ﺍﯾﺮﯾﻮﻣﻮﺕ ﺩﺭ ﺍﻭﮐﯿﻨﺎﻭﺍ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ ﮊﺍﭘﻦ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ . ﭼﯿﺰﯼ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺷﺪﻩ ﺍﯾﻦ ﺳﺎﺣﻞ ﺑﻪ ﺷﻬﺮﺕ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺑﺮﺳﺪ ﺷﻦ ﻫﺎﯼ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ . ﺑﺎ ﮐﻤﯽ ﺩﻗﺖ ﺭﻭﯼ ﺷﻦ ﻫﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﺳﺎﺣﻞ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺳﺎﺧﺘﺎﺭ ﺟﺎﻟﺐ ﻭ ﺩﯾﺪﻧﯽ ﺁﻥ ﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﺷﺪ .

 

ﺷﻦ ﻫﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﺳﺎﺣﻞ ﻇﺎﻫﺮﯼ ﺷﺒﯿﻪ ﺑﻪ ﺳﺘﺎﺭﻩ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ به همین ﻋﻠﺖ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺳﺎﺣﻞ ﺷﻦ ﻫﺎﯼ ﺳﺘﺎﺭﻩ ﺍﯼ ﯾﺎ ﺍﺳﺘﺎﺭ ﺳﻨﺪ ﺑﯿﭻ ﻫﻢ ﺷﻬﺮﺕ ﺩﺍﺭﺩ . ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﯾﻦ ﺳﺘﺎﺭﻩ ﻫﺎﯼ ﮐﻮﭼﮏ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺍﺳﮑﻠﺖ ﻫﺎﯼ ﺟﺎﻧﻮﺭﺍﻧﯽ ﺭﯾﺰ ﺟﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ” Baclogypsina sphaerulata ” ﺍﺯ ﺭﺩﻩ ﺭﻭﺯﻥ ﺩﺍﺭﺍﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ ﺍﺳﮑﻠﺖ ﻫﺎﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﺷﻦ ﻫﺎﯼ ﺳﺎﺣﻞ ﺩﻓﻦ ﻣﯿﮕﺮﺩﺩ.

اتفاقات و ماجراهای عجیب علمی در جهان باورنکردنی