پارس ناز پورتال

آیا ورزش شدید باعث زایمان می شود؟

آیا ورزش شدید باعث زایمان می شود؟

آیا ورزش شدید باعث زایمان می شود؟ 

ورزش شدید در خانم های باردار می تواند باعث زایمان شود. این جمله ای است که مردم در جامعه به آن اعتقاد دارند و ما هم از نظر علمی آن را بررسی می کنیم. نتایج انجام شده توسط محققان IOC نشان داده است که ورزش شدید باعث افزایش طول مدت بارداری یا زایمان زودرس نمی‌شود.

 

بررسی‌ها نشان داده است که ورزش تاثیری بر طول مدت بارداری ندارد. نتایج این بررسی‌ها در مجله پزشکی ورزش منتشر شده است. این مطالعات بر روی ورزشکاران حرفه‌ای انجام شده است تا ارتباط ورزش با مدت زمان بارداری مشخص شود.پیش از این، این تصور وجود داشت که ورزش شدید و حرفه‌ای باعث کمتر رسیدن خون به جنین و رشد ناقص او می‌شود و حتی ممکن است باعث زایمان زودرس شود.

 

ورزش شدید ممکن است که ضربان قلب چنین را افزایش دهد اما این مسئله موقت است و ضربان قلب جنین به حالت عادی بازمی‌گردد.به ورزشکاران حرفه‌ای پیشنهاد شده است که در سه ماه ابتدایی بارداری میزان شدت تمرین‌های خود را کم کنند.

 

همچنین بررسی‌ها نشان داده است زنانی که به طور مرتب ورزش می‌کنند زایمان راحت‌تری دارند و احتمال اضافه وزن و کاهش بیش از حد وزن در نوزاد آن‌ها کمتر است. ضمنا زنان ورزشکار کمتر نیاز به سزارین برای زایمان پیدا می‌کنند.

 

منبع: ایسنا