پارس ناز پورتال

آیا ورزش باعث چاقی می شود

آیا ورزش باعث چاقی می شود

آیا ورزش باعث چاقی می شود

آيا ممكن است ورزش کردن موجب افزايش وزن شما شود دكتر تيموتي چرچ در يك مطالعه در سال 2009 بر روي زنان يائسه نشان داده است كه كاهش وزن در زناني كه ورزش مي كردند بسيار كمتر از حد مورد انتظار و ميزان پيش بيني شده در آغاز مطالعه بود.

 

محققان مي گويند كه اين مسئله احتمالا مربوط به تاثير محرك ورزش بر اشتها است. هر چه كالري بيشتري بسوزانيد ميل بيشتري به خوردن پيدا مي كنيد. بنابراين رژيم غذايي متعادل هميشه اولين قدم براي كاهش وزن است.

 

ورزش زماني به كاهش وزن شما كمك مي كند كه به دقت مقدار غذاي دريافتي خود را كنترل كنيد.

 

اگر همزمان با فعاليت بدني اشتهاي شما افزايش يابد و مدام كالري بيشتري دريافت كنيد روند كاهش وزن مناسبي نخواهيد داشت.

 

فراموش نكنيد كه ورزش كالري مي سوزاند و طبيعتا به بدن شما فرم مناسبي مي دهد و اگر رژيم غذايي متعادلي داشته باشيد به خوبي به هدف خود دست مي يابيد.

 

در اينجا يك سوال ديگر هم وجود دارد و آن اينكه آيا عضلاتي كه استفاده نمي شوند به چربي تبديل مي شوند؟

 

در واقع نه ، بافت عضله و بافت چربي دو بافت مجزا هستند. اما اگر يك فرد ورزشكار و عضلاني ناگهان ورزش را متوقف كند و به اندازه قبل غذا بخورد سلولهاي بافت عضلاني او چروكيده شده و سلولهاي بافت چربي متورم و پر تر مي شوند.

 

به دليل كاهش حجم بافت عضلاني در عوض افزايش بافت چربي در آغاز اين فرايند ممكن است ترازو تغييري در وزن نشان ندهد. اما مدتي بعد افزايش وزن قابل مشاهده شده و شكل بدني فرد را به هم خواهد زد.

 

براي اينكه اطمينان حاصل كنيد كه چنين اتفاقي براي شما نمي افتد به ميزان متعادلي غذا بخوريد و با ورزش كردن با شدت و تناوب مناسب ، توازن و تعادل صحيحي در بافتهاي عضلاني و چربي بدنتان برقرار كنيد.