پارس ناز پورتال

آیا واقعا اولین رابطه جنسی برای زنان لذت ندارد؟

مجموعه : حذف شده است
آیا واقعا اولین رابطه جنسی برای زنان لذت ندارد؟

آیا واقعا اولین رابطه جنسی برای زنان لذت ندارد؟ 

در این مطلب به چند سوال و جواب جنسی مفید اشاره می کنیم که دانستن آن ها می تواند بسیار آموزنده باشد. اولین سوال درباره اولین رابطه جنسی زنان است. متاسفانه بسیاری از زوج های جوان به دلیل باورهای نادرست جنسی از رابطه جنسی خود لذت نمی برند.

 

پرسش و پاسخ هایی در مورد رابطه جنسی

پرسش: دکتر عزیز، من اخیراً ازدواج کرده ام و باکرگی ام را از دست داده ام. و اصلاً آنطور که همه برایم تعریف کرده بودند نبود. اول اینکه، آنقدرها هم که فکر میکردم دردناک نبود. حتی باید بگویم که در خیلی از قسمتهای آن اصلاً دردی نداشتم. دوم اینکه، اصلاً هیچ خونی نیامد. این خیلی برایم عجیب بود. سوم اینکه، همیشه به من گفته بودند

 

که خیلی از آن لذت خواهم برد. اما اصلاً اینطور نبود و هیچ لذتی نبردم. نگرانم که این لذت نبردن مسئله ای دائمی باشد و درنتیجه در رابطه ام ایجاد مشکل کند. دوستانم میگویند که دلیلش این است که شوهرم را واقعاً دوست ندارم. درست است اما نمیتوانم باور کنم که این دلیل لذت نبردن من باشد. لطفاً بگویید آیا اینها طبیعی هستند و چطور میتوانم همه چیز را درست کنم.

 

پاسخ: امیدواریم که آندسته از خوانندگان ما که هنوز باکره هستند هم نامه شما را خوانده باشند و از آن درس بگیرند. متاسفانه شما با سه باور نادرست درمورد موضوع باکرگی فریب خورده اید. این باورها به شدت درمیان نوجوانان رواج دارد و آسیبهای زیادی هم به آنها میزند. اجازه بدهید این موضوعات را یکی یکی بررسی کنیم:

 

۱. از دست دادن باکرگی همیشه بسیار دردناک است. این اصلاً درست نیست. تحقیقات نشان داده است که در بسیاری از موارد، فرد هیچ دردی را تجربه نکرده است. بعضی از دخترها احساس درد میکنند اما اگر کاملاً ریلکس باشید این درد کمتر خواهد بود.

 

۲. از دست دادن باکرگی با مقدار زیادی خونریزی همراه است. باز هم این باور اشتباه است. زنان بسیاری، مقدار خونریزی بسیار کمی داشته که در اثر پاره شدن پرده بکارت ایجاد میشود. اما خیلی از دخترها هم اصلاً دچار خونریزی نمیشوند. فقط در موارد بسیار نادر این خونریزی شدید است.

 

۳. از دست دادن باکرگی هم لذت آور و هم ترسناک است. این اصلاً درست نیست. تحقیقات نشان میدهد که در بسیاری از خانمهای جوان، باعث ناامیدی شده است. آنها خیلی لذت نبرده و متعجبند که این همه سروصدا درمورد رابطه جنسی برای چه بوده است.

 

شما هیچ مشکلی ندارید. و نیازی به درست کردن چیزی هم نیست. شما کاملاً طبیعی هستید. همانطور که قبلاً گفتیم، اکثر خانمهای جوان در ابتدای رابطه جنسی چندان از آن لذت نمیبرند. معمولاً چندین سال طول میکشد که یاد بگیرند از آن لذت ببرند. علاوه بر این، تعداد کمی از زنان هستند که وقتی باکرگی خود را از دست میدهند، ارگاسم را تجربه کنند. امیدوارم که با اطلاعاتی که در اختیارتان گذاشتیم، اطمینان پیدا کرده باشید و آن را به دوستانتان هم منتقل کنید.

 

دو نکته نهایی. اول اینکه به نظر میرسد شما با کسی ازدواج کرده اید که علاقهای به او ندارید. این اصلاً خوب نیست.دوم اینکه، امیدوارم دفعه بعدی که خواستید رابطه برقرار کنید، ملاحظات ایمنی را در نظر بگیرید. دقت کنید که خودتان را در معرض خطر بارداری، بیماریهای مقاربتی یا سرطان گردنه رحم که از طریق ویروسی که با رابطه جنسی غیرایمن منتقل میشود، قرار ندهید.

 

پرسش: پسری جوان هستم و دوست دارم درمورد تاثیرات بزرگ کردن آلت تناسلی بدانم.

 

پاسخ: باید این را بدانید که هیچ راه و روشی به استثنای جراحی برای بزرگ کردن آلت تناسلی وجود ندارد. حدس میزنم که درمورد ابزارهایی که تبلیغات آن را در رسانه ها دیده اید و وعده بزرگ کردن آلت جنسیتان را میدهد، صحبت میکنید. در این صورت باید به شما اطمینان بدهم که این روشهای هیچ تاثیری ندارند. پس پولتان را برای آنها هدر ندهید.

 

اما من تصور میکنم که ممکن است منظورتان فعالیتی است که اصطلاحاً جلکینگ (jelqing) خوانده میشود و جوانان زیادی به طور مرتب این کار را انجام میدهند. در این روش فرد با دست آلت تناسلی خود را جلو-عقب کرده تا کشیده شود. اما آیا این کار عوارض جانبی دارد؟ بعضی پزشکان گزارشاتی ارائه داده اند که عنوان میکند

 

جلکینگ میتواند موجب درد و کشیده شدن بیش از اندازه بافتهای آلت تناسلی شود. من چنین عوارضی مشاهده نکرده ام، اما قابل انکار نیست که بعضی مردان دچار مشکلی میشوند که در آن انتهای آلت قطور میشود درحالیکه قسمت نزدیک به بدن باریک میشود و مطمئناً بیشتر آقایون چنین وضعیتی را دوست ندارند.

 

پرسش: بهترین راه درمان عفونت قارچی چیست؟

 

پاسخ: به طور کلی میتوانید برای حدود یک هفته از کرمها و قرصهای واژن استفاده کنید که حاوی دارویی به نام کلوتریمازول است. درصورت امکان همسرتان هم باید از این کرمها استفاده کند.

 

پرسش: من ۱۸ سالم است و لکه های سفید ریزی دور سر آلت تناسلی ام ایجاد شده است. آیا این لکه ها جدی هستند؟ من تابحال رابطه جنسی نداشته ام.

 

پاسخ: توصیه ما این است که نزد پزشک بروید تا معاینه تان کند اما احتمالاً این لکه ها فقط میلیا (milia) هستند. میتوانید اگر دوست داشتید این کلمه را در اینترنت جستجو کنید. تعداد زیادی از جوانان میلیا دارند که برآمدگیهای ریز سفیدرنگی هستند که توسط منافذ بسته ایجاد میشود. این لکه ها معمولاً بی ضرر هستند و نیاز به درمان ندارند.

 

پرسش: من علائم پیش ازقاعدگی وحشتناکی دارم. آیا درمان هورمونی میتواند مفید باشد؟

 

پاسخ:  به گزارش پارس ناز این امکان وجود دارد. طی سالها درمانهای زیادی برای علائم قبل از عادت ماهیانه امتحان شده اند اما تعداد کمی از آنها موثر هستند. اما، یک نسخه درمانی هورمونی خوب میتواند این علائم را کاهش داده و چرخه ماهیانه تان را هم تنظیم میکند.