پارس ناز پورتال

آیا شما هم وقت برای ورزش کردن ندارید؟

آیا شما هم وقت برای ورزش کردن ندارید؟

آیا شما هم وقت برای ورزش کردن ندارید؟ 

این روزها از هر کسی درباره ورزش کردن سوال کنیم می گوید وقت کافی ندارد تا به ورزش و نرمش بپردازد. آیا نداشتن وقت بهانه خوبی برای تخریب سلامتی است؟ افرادی که ورزش نمی‌کنند یا ورزش کردن را برای مدت طولانی متوقف می‌کنند غالبا بهانه مشترکی برای این کار دارند. می‌توان این بهانه ها را کنار گذاشت تا زمانی فعال تری داشت.

 

بهانه‌ هایی که معمولا برای ورزش نکردن وجود دارد به شرح زیرند:

۱. وقت ندارم 

وقت نداشتن بهانه ای است که اکثر افراد می‌گویند. چقدر وقت برای تماشای تلویزیون می گذارید. می توانید در این مدت حرکات قدرتی انجام دهید، می توانید تبلیغات‌ بازرگانی بین برنامه را تماشا نکنید و به جای آن ورزش کنید. درست است که این ورزش کوتاه مدت خواهد بود، اما بهتر از ورزش نکردن است. در صورتی که برای ورزش کردن ارزش قائل باشید خود به خود برای انجام آن زمان پیدا می کنید.

 

۲. خیلی خسته هستم 

ورزش کردن به شما انرژی بیشتری می‌دهد. با انجام ورزش هورمون‌هایی همچون آندروفین در بدن ترشح می‌شوند که حس خوبی ایجاد می‌کنند. ورزش کردن در ساعات صبح می‌تواند انرژی شما را افزایش دهد. در صورتی که صبح‌ها علاقه‌ای به ورزش ندارید در هر ساعتی که راحت‌تر هستید این کار را انجام دهید.

آیا شما هم وقت برای ورزش کردن ندارید؟

ورزش کردن به شما انرژی بیشتری می‌دهد‎

 

۳. نمی‌توانم بچه‌هایم را رها کنم 

با بچه‌هایتان ورزش کنید. هنگامی آنها در حال‌ بازی کردن هستند ورزش کنید. همراه با فرزندانتان دوچرخه‌سواری کنید. هنگامی که هوا خوب نیست با بچه‌هایتان بازی‌های ویدیویی که نیاز به حرکات بدنی دارند انجام دهید. هنگامی که شما آمادگی جسمانی و انرژی بیشتری داشته باشید به خانواده‌ تان بیشتر فایده می رسانید.

 

۴. ورزش خسته کننده است 

ورزشی را پیدا کنید که به آن علاقه دارید. همه نباید یک ورزش خاصی را انجام دهند. می توانید در هنگام انجام ورزش کارهایی مانند تلویزیون دیدن انجام دهید تا حوصله شما سر نرود. کاراهای جدید را تجربه کنید و حرکات ورزشی را با هم ترکیب کنید.

 

۵. دوست ندارم حرکت کنم 

آیا دوست ندارید عرق کنید؟ می توانید در داخل خانه زمانی که کولر روشن است ورزش کنید. می توانید شنا کنید که عرق کردن را حس نکنید. حرکاتی که کمتر باعث عرق کردن می‌شوند، نیز مناسبند. ورزش در آب به مفاصل فشار زیادی وارد نمی‌کند و حس راحتی بیشتری به فرد می‌دهد.

 

۶. قبلا تلاش کرده‌ام 

 به گزارش پارس ناز هدف‌هایی برای خود تعیین کنید که قابل دسترسی باشند. به ‌این‌ ترتیب احساس موفقیت بیشتری می کنید. داشتن یک همراه در ورزش نیز می‌تواند به شما کمک کند.

 

منبع: ایسنا