پارس ناز پورتال

آیا می دانستید این وسایل از توالت هم آلوده تر هستند؟

آیا می دانستید این وسایل از توالت هم آلوده تر هستند؟

آیا می دانستید این وسایل از توالت هم آلوده تر هستند؟ 

برخی از وسایل بسیار روزمره که استفاده می کنیم الودگی بسیاری از نظر میکروبی دارند تا حدی که برخی از انها از توالت هم آلوده تر هستند. همه ما در استفاده از توالت‌های عمومی احتیاط می‌کنیم و پس از استفاده از آن‌ها دست‌های خود را چندین‌بار می‌شوییم.

 

اما هر روز از وسایلی استفاده می‌کنیم که بسیار آلوده‌تر از سرویس‌های بهداشتی هستند. با ما همراه باشید تا ۱۰ مورد از آلوده‌ترین وسایلی که مرتب در حال استفاده از آن‌ها هستید را بشناسید و با راه‌های تمیز کردن آن‌ها آشنا شوید.

آیا می دانستید این وسایل از توالت هم آلوده تر هستند؟

توالت‌های عمومی معمولا بسیار آلوده هستند و میکروب‌ها و باکتری‌های زیادی در این مکان‌ها وجود دارند. اما در طول روز با اشیایی سر و کار داریم که بسیار آلوده‌تر از توالت است. در این مطلب با ۱۰ شی و ابزاری که آلوده‌تر از توالت‌های عمومی است آشنا می‌شوید. بعد از خواندن این مطلب، احتمالا دوست دارید که تمام بدن خود را ضدعفونی کنید!

 

تلفن همراه شما
آیا می دانستید این وسایل از توالت هم آلوده تر هستند؟به دفعه بعدی که در حال استفاده تلفن همراه خود هستید، فکر کنید. کارولین فورت مدیر بخش آزمایشگاه موسسه بهداشتی Good Housekeeping توصیه می‌کند که هر چند روز یک‌بار از پدِ الکلی برای تمیز کردن تلفن همراهتان استفاده کنید. او پیشنهاد می‌کند که یک بسته از این پد‌ها با بسته‌بندی تکی تهیه کنید و همیشه در کیف و ماشین خود همراه داشته باشید.

 

میز شماآیا می دانستید این وسایل از توالت هم آلوده تر هستند؟میز شما نه کمی کثیف‌تر، بلکه ۱۰۰ برابر کثیف‌تر از صندلی توالت است! اگر شما هم مانند بسیاری فراموش کنید که این سطح را تمیز کنید، آلوده می‌شود و میکرو‌ب‌ها در آن رشد می‌کنند. برای جلوگیری از رشد این میکروب‌ها، هفته‌ای یک‌بار با مواد ضد‌عفونی کننده سطح آن را پاک کنید.

 

دکمه‌های آسانسور

آیا می دانستید این وسایل از توالت هم آلوده تر هستند؟

اکثر ما در آپارتمان‌هایی زندگی می‌کنیم که چندین طبقه هستند و مجبوریم از آسانسور استفاده کنیم و چندین بار در روز دکمه‌های آسانسور را می‌فشاریم؛ این دکمه‌ها ۴۰ برابر بیشتر از یک توالت باکتری دارند! زیرا این دکمه‌ها عمومی هستند و افراد بسیاری از آن استفاده می‌کنند.

 

از آن‌جایی‌که پاک کردن دکمه‌های آسانسور با یک دستمال خیس، ممکن است عجیب و غیر عادی به نظر برسد، به شما توصیه می‌کنیم که هنگام استفاده از آسانسور، دستکش بپوشید، تا زمانی که دکمه‌های طبقات را می‌فشارید، باکتری‌های موجود روی دکمه‌ها به دستان شما انتقال نیابد.

 

تخته برش آشپزخانه
آیا می دانستید این وسایل از توالت هم آلوده تر هستند؟دکتر چارلز جربا می‌گوید: از آن‌جایی که بسیاری از مردم، بعد از استفاده از تخته برش خود، تنها آن را در زیر آب می‌گیرند، بر روی این‌تخته‌ها ۲۰۰ برابر میکروب بیشتری نسبت به توالت وجود دارد! شارون فرانک مدیر بخش آشپزخانه موسسه بهداشتی Good Housekeeping توصیه می‌کند که بعد از استفاده از تخته برش برای خرد کردن گوشت یا مرغ، آن را در محلول حاوی مواد ضد‌عفونی کننده، خیس کنید.

 

صندلی ماشین کودک

آیا می دانستید این وسایل از توالت هم آلوده تر هستند؟

یک مطالعه در دانشگاه بیرمنگام نشان داده است، صندلی که هر روز کودکان خود را درون آن قرار می‌دهید میکروب‌هایی دو برابر حمام دارند. توصیه می‌شود که برای تمیز کردن این وسایل به دستورالعمل کارخانه سازنده آن مراجعه کنید. از آن‌جایی‌که این صندلی‌ها از وسایل متفاوتی ساخته شده‌اند، نمی‌توان یک روش دقیق را برای تمیز کردن آن معرفی کرد.

 

فرش خانه شما
آیا می دانستید این وسایل از توالت هم آلوده تر هستند؟

نرم، گرم و ….پر از میکروب؟ فرش شما حجم زیادی از باکتری و میکروب را در خود گنجانده است. چیزی در حدود ۴۰۰۰ برابر بیشتر از باکتری‌هایی که در توالت خانه شما وجود دارد. به همین دلیل شما باید حداقل هفته‌ای یک‌بار فرش خانه خود را جارو برقی بکشید.

 

کیف پول شما

آیا می دانستید این وسایل از توالت هم آلوده تر هستند؟

کیفی که پول خود را در آن نگه می‌دارید، احتمالا میکروب‌های بسیاری در خود جای داده است. تحقیقات نشان می‌دهد که ۲۰ درصد از کیف پول‌ها، ۱۰ برابر آلوده‌تر از صندلی توالت هستند. کثیف‌ترین قسمت کیف، دسته آن است. جنس کیف شما تعیین کننده نحوه شستشوی آن است اما برای پارچه و چرم توصیه می‌شود که کمی صابون صورت را در ۲ لیوان آب گرم حل کنید و یک پارچه نرم آغشته به این محلول را روی کیف خود بکشید.

 

اسکناس‌ و سکه
آیا می دانستید این وسایل از توالت هم آلوده تر هستند؟اسکناس‌ها و سکه‌ها در همه جا می‌چرخند و همراه خود میکروب‌ها را جمع کرده و به همه جا منتقل می‌کنند. براساس یک تحقیق در دانشگاه نیویورک، هر اسکناس، ۳۰۰۰ نوع باکتری روی سطح خود دارد. هیچ پاک‌کننده‌ای برای تمیز کردن پول وجود ندارد و به همین دلیل بهتر است به جای پول، از روش‌های دیجیتال و کارت‌های اعتباری استفاده کنیم.

 

صفحه کلید کامپیوتر شما

آیا می دانستید این وسایل از توالت هم آلوده تر هستند؟

زمانی که با صفحه‌کلید کار می‌کنید، تمام میکروب‌های جهان در سر انگشتان شما جمع نمی‌شوند، اما احتمالا باکتری‌های کولای و استافیلوکوک به دستان شما منتقل می‌شوند. برای تمیز کردن صفحه‌کلید، آن را بر‌گردانید تا تکه‌های غذا از میان دکمه‌های آن خارج شود، سپس با یک دستمال ضد‌عفونی کننده، آن را تمیز کنید تا میکروب‌ها از صفحه کلید شما خارج شوند.

 

یخ‌های موجود در رستوران‌ها
آیا می دانستید این وسایل از توالت هم آلوده تر هستند؟تمام رستوران‌ها شبیه به هم نیستند، اما براساس تحقیقات دیلی‌میل، از هر ۱۰ رستورانی که مورد آزمایش قرار گرفته، ۶ رستوران یخ‌هایی با میزان باکتری بیش از آن‌چه که در توالت وجود دارد، داشتند! شاید بهتر باشد دفعه بعدی که به یک رستوران فست‌فود رفتید، در نوشابه خود یخ نیندازید!