پارس ناز پورتال

آیا به فکر زیبایی دستان خود هستید؟

آیا به فکر زیبایی دستان خود هستید؟

آیا به فکر زیبایی دستان خود هستید؟ 

برای خانم ها زیبایی دست می تواند بسیار مهم باشد چون دیگران هم به آن اهمیت می دهند.داشتن دستانی با پوست شاداب و بدون مو با لاک ناخن های زیبا و جذاب از ملاک های زیبایی خانم ها است. بسیاری از ما، مراقب صورتمان هستیم، اما از دستانمان غافلیم. من هر روز پشت دستانم را با کرم SPF 45 چرب می‌کردم

 

و به گمانم بهترین کار را می کردم. و همیشه کرم دستم را با خود بهمراه داشتم تا پس از اینکه دستانم را شستم دوباره دستانم را چرب کنم.اما من عادتی هم داشتم که باعث میشد تمام این سخت‌گیری ها بی اثر باشد. من ظروف را بدون دستکش می‌شستم! هر بار فقط چند ظرف را می‌شستم

آیا به فکر زیبایی دستان خود هستید؟

و دست کردن دستکش فقط برای شستن یک لیوان یا یک بشقاب کار بیهوده‌ای بنظر می‌رسید. اما از حالا به بعد، دیگر همیشه دستکش دستم می‌کنم!مشکل اینجاست که مایع ظرفشویی دارای خاصیت قلیایی است که برای پوست نامطبوع است. پوست دارای pH ای بین ۴ تا ۵.۶ است که کمی اسیدی است.

 

مایع ظرفشویی اما بسیار قلیایی است تا بتواند چربی و کثیفی ظروف را از بین ببرد. متأسفانه، مایع ظرفشویی پوشش اسیدی پوستتان که از آن محافظت می‌کند را نیز از بین خواهد برد. مواد شوینده ی قلیایی پوست را پیر و چروکیده می‌کنند.

 

این موضوع فقط در مورد مایع ظرفشویی نیست. صابون ها و مواد شوینده ی بسیار زیادی نیز قلیایی هستند، با مقادیر pH ای بین ۹ تا ۱۰. دانستن اینکه ماده شوینده ای با pH 8 ده برابر از یک ماده ی شوینده با pH 7 قلیایی تر است اهمیت ویژه ای دارد. همچنین صابونی با pH 9 ده برابر بیش از صابونی با pH 8 خشن تر است. بنابراین صابونی با pH 10 هزار برابر قلیایی تر از صابونی با pH 7 است!

 

برای اینکه از دستانتان مراقبت کنید:

۱. هر روز به پشت دستانتان کرم ضد آفتابی با SPF بالا بمالید، حتی در زمستان و در روزهای ابری.

 

۲. هر زمانی که می‌خواهید به شست و شوی ظرف بپردازید یا با دست لباس بشویید، حتما دستکش دستتان کنید.

 

۳. زمانی که می‌خواهید دستانتان را بشویید از صابونی با pH خفیف استفاده نمایید.

 

۴. پس از اینکه دستتان را شستید، به آن لوسیون بمالید، همیشه!

 

۵. هر زمانی که می‌خواهید گردگیری کنید یا به گل و گیاه هایتان برسید، حتما دستکش دست کنید.

 

۶. دستکش دستتان کنید تا از دستتان در برابر آب و هوای سرد محافظت نماید، در این صورت پوستتان هیداره خواهد ماند.

 

۷. در سالن های معتبر و قابل اطمینان که کاملا بهداشت را رعایت می‌کنند مانیکور کنید.