پارس ناز پورتال

آموزش کاهش وزن و لاغری در یک روز

آموزش کاهش وزن و لاغری در یک روز

آموزش کاهش وزن و لاغری در یک روز 

کاهش وزن و لاغری می تواند در عرض یک روز صورت گیرد. باورتان نمی شود! خب می توانید تا انتهای مطلب همراه باشید تا به حقیقت مطلب پی ببرید. این مسئله که شما می‌توانید در یک روز وزن کم کنید اصلا شوخی یا یک پدیده تبلیغاتی نیست. منتها مطلبی که وجود دارد این است که چه میزان وزن می‌توان در یک روز کم کرد؟

 

متخصصان تغذیه، کاهش وزن اصولی را برای افرادی که اضافه وزن دارند، روزی 200 گرم و برای کسانی که مبتلا به چاقی مفرط هستند، 400 گرم و کمی بیشتر می‌دانند. پس ما هم به شما اطمینان می‌دهیم که با رعایت نکات زیر می‌توانید این میزان از کاهش وزن خود را در یک روز شاهد باشید.

آموزش کاهش وزن و لاغری در یک روزآب

در این یک روز که قصد دارید وزنتان را کاهش دهید، باید سعی کنید در حدود 2 تا 3 لیتر آب بنوشید. بهترین موقع برای نوشیدن آب نیم ساعت قبل از غذا، اول صبح، آخر شب و میان وعده‌های غذایی است.چای و نوشیدنی‌های بدون شکر را هم می‌توانید جز این 2 لیتر محسوب کنید.

 

فعالیت بدنی

در این روز سعی کنید از روزهای قبل کمی بیشتر فعالیت بدنی داشته باشید. بعد از نهار و شام، به یک پیاده‌روی کوتاه بیست دقیقه‌ای بروید.به کارهای منزل بپردازید یا اگر سر کار هستید، بخشی از مسیر رفت و آمدتتان را پیاده‌روی کنید.

 

نمک و شکر

این دو ماده را به کلی از زندگیتان بیرون کنید، لااقل برای یک روز!! همین طور تمام مواد غذایی که از این دو ماده در آن‌ها استفاده شده است، مانند شیرینی، نوشابه، کیک، شکلات، فست فود، کالباس و سوسیس. همچنین تمام چیزهایی که می‌خورید را از این نظر بررسی کنید.

 

نان و برنج

در این روز سعی کنید از نان و برنج کمتری استفاده کنید. خودتان را با مصرف غلات و نان سبوس‌دار سیر کنید. همچنین در وعده‌های غذایی نهار و شام، از گوشت بدون چربی استفاده کنید.

 

سالاد

پیش از غذا حتما سالاد بخورید. سالاد باعث پر شدن حجم قابل توجهی از معده و در نتیجه سیر شدن می‌گردد، البته سالاد بدون سس!!کاهو، کلم، بروکلی، گوجه فرنگی، هویج و آب لیمو را برای داشتن یک سالاد خوشمزه و کم کالری امتحان کنید.

 

صبحانه

یک صبحانه سرشار از فیبر بخورید. تا یک ساعت و نیم بعد از بیدار شدن از خواب باید حتما صبحانه را میل کرده باشید. برنامه بریزید در حدود 300 تا 600 کالری انرژی دریافت کنید.برای یک صبحانه مقوی و مناسب میوه، بلغور جو دو سر، ماست کم چرب، املت سبزیجات و یک برش نان سبوس‌دار را امتحان کنید. این مواد تا نهار شما را سیر نگه می‌دارند.

 

ریزه‌ خواری

در این روز خاص که قصد دارید شاهد کاهش وزن خود باشید، از هر گونه ریزه خواری خودداری کنید. غیر از صبحانه، نهار، شام مختصر و دو میان وعده در صبح و عصر هیچ چیز دیگری نخورید. الیته این به این معنا نیست که هر چه که هوس کردید را در وقت میان وعده بخورید. میان وعده فقط یک واحد میوه یا یک عدد سفیده تخم مرغ است همین.

 

دمنوش و اسموتی
آموزش کاهش وزن و لاغری در یک روزچای سبز، چای دارچین، چای لیمو و اسموتی‌های لاغری زیادی هستند که به شما در کاهش وزن کمک خواهند کرد. اگر می‌توانید حتما در طی روز از آن‌ها استفاده کنید. این نوشیدنی‌ها تقریبا بدون کالری هستند و با موادی که دارند، سبب ایجاد احساس سیری و همچنین بالا رفتن میزان کالری سوزی و متابولیسم در بدن شما خواهند شد.