پارس ناز پورتال

آموزش پخت کوفته بوقلمون خوش طعم

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش پخت کوفته بوقلمون خوش طعم

آموزش پخت کوفته بوقلمون خوش طعم 

برای درست کردن غذای خوشمزه و مقوی به نام کوفته بوقلمون می توانید آموزش زیر را دنبال کنید تا در انتها بهترین غذا را درست کنید. کوفته بوقلمون با سس مخصوص به زمان پخت کمی نیاز دارد و با سس مخصوص لیمو و روغن کنجد، طعم جدید و لذیذی به شما هدیه می دهد. این کوفته قلقلی ها در فر پخته می شوند و نیازی به سرخ کردن ندارند.

 

مواد لازم:

خرده نان یا پودر سوخاری 1/4 فنجان
گوشت بوقلمون چرخ کرده 500 گرم
تخم مرغ 1 عدد بزرگ
زنجبیل رنده شده 1 قاشق غذاخوری
سیر رنده شده 1 حبه
نمک 1/4 قاشق چایخوری
گشنیز خرد شده 1/4 فنجان
پیازچه خرد شده 3 عدد
سس سویا 1 قاشق غذاخوری
روغن کنجد 2 قاشق چایخوری
سس سویا برای سس مخصوص 3 قاشق غذاخوری
روغن کنجد 1 و 1/2 قاشق چایخوری
آب لیموی تازه 1 و 1/2 قاشق غذاخوری
آب 1 و 1/2 قاشق غذاخوری
پیازچه خرد برای تزیین 1 قاشق غذاخوری
آموزش پخت کوفته بوقلمون خوش طعمطرز تهیه:
1. فر را روی دمای 260 درجه سانتیگراد قرار دهید.

 

2. گوشت بوقلمون چرخکرده، خرده نان، تخم مرغ، نمک، پیازچه، زنجبیل، گشنیز خرد شده، 1 قاشق سس سویا و 2 قاشق چایخوری روغن کنجد را در کاسه بزرگی بریزید. با دست مخلوط گوشت را ورز دهید تا خوب با هم ترکیب شوند.

 

3. به اندازه گردو از مایه گوشتی بردارید و با دست کوفته قلقلی های یک اندازه ای درست کنید و داخل سینی فر بچینید. سینی فر را داخل فری که از قبل گرم شده قرار دهید. کوفته های بوقلمون را حدود 12- 15 دقیقه بپزید تا مغزپخت و برشته شوند.

 

4. در این فاصله سس مخصوص کوفته را آماده کنید. آب لیمو، آب و 2 قاشق چایخوری روغن کنجد باقیمانده را در کاسه ای بریزید. پیازچه را اضافه کنید و کنار بگذارید.

 

5. کوفته های بوقلمون را از فر خارج کنید. آنها را داخل ظرف سرو بریزید. کمی از سس روی آن بریزید و همراه با برنج یا نان نوش جان کنید. باقیمانده سس را در کنار ظرف سرو قرار دهید تا هرکس بدلخواه کوفته را داخل سس بزند و میل کند.