پارس ناز پورتال

آموزش نکات طلایی خانه داری برای خانم ها

آموزش نکات طلایی خانه داری برای خانم ها

آموزش نکات طلایی خانه داری برای خانم ها 

خانم هاي خانه دار برای رسیدگی بـه کارهای منزل و نظافت و شستشو می‌توانند راه کارهای بسیار عالی وموثری رابه کار گیرند. ظروف بلور و کریستال را چند ساعت داخل محلولی از سرکه سفید و آب قرار بدهید تا درخشان و شفاف شوند.

 

کمی اسپری مو بـه داخل دامن تان بزنید تا دیگر بـه پاها و بدن تان نچسبد.

 

سرکه+جوش شیرین+نمک را ترکیب کنید تا سخت ترین جرم و سوختگی ماهیتابه «حتی کف آن» و سینی فر را برایتان از بین ببرد و آنها را مثل روز اول تحویلتان بدهد.

 

برای تمیز کردن داخل فر دریک ظرف کوچک ترکیب ¼ فنجان جوش شیرین،۲ قاشق غذاخوری نمک و بـه اندازه کافی آب گرم را با هم مخلوط کنید. محلول را روی محلی کـه کثیفی دارد بریزید و اجازه دهید برای ۵ تا ۱۰ دقیقه باقی بماند. سپس با یک اسفنج مرطوب بـه روی آن قسمت بکشید.

 

حوله حمام و دستشویی را چند وقت یک‌بار بشوییم؟

حوله حمام دستشویی یکی از آلوده ترین وسایل خانه اسـت کـه باید مرتب شسته شود. سطح حوله حمام و دستشويي بدلیل رطوبتی کـه دارند محلی برای رشد و تجمع باکتریها و قارچ ها اسـت.

 

آلودگی حوله حمام و دستشویی

کارشناسان معتقدند بـه محض استفاده از حوله حمام و دستشويي سطح آن بـه محلی مناسب برای تجمع باکتری‌ها، قارچ‌ها، سلول‌هاي مرده پوست و میکروب‌هاي دیگر تبدیل می شود. در حالی کـه تعداد زیادی از این میکروب ها برای بدن ضرری ندارند اما وجود آنها روی سطح حوله عامل آلوده‌ کننده اسـت.

 

میکروب شناس دانشکده دکتری دانشگاه نیویورک در پاسخ بـه این پرسش کـه پس از چند بار استفاده از حوله، باید شست‌وشو شود، گفت: در صورتی کـه بطور کامل خشک شود نمی توان بیش از سه بار از حوله استفاده کرد و باید شسته شود.

 

لازم اسـت حوله پس از استفاده در دسترس هوا خشک شود و مرطوب بودن آن زمینه مناسبی را برای رشد میکروب‌ها فراهم می‌سازد. هم چنین در صورتی کـه بوی خاصی از حوله تان استثمام می شود نشان میدهد میکروب ها در حال رشد کردن هستند.

 

در واقع حوله‌ فضای ایده آلی برای میکروب‌ها اسـت چرا کـه در برگیرنده تمام شرایط لازم برای حیات آنها شامل آب، دمای گرم، اکسیژن، عامل تغذیه اي و PH‌ خنثی اسـت.