پارس ناز پورتال

آموزش ماسک صورت هلو برای پوست شما

آموزش ماسک صورت هلو برای پوست شما

آموزش ماسک صورت هلو برای پوست شما 

در این مطلب ماسک صورت بسیار موثر و مفید هلو را به شما آموزش می دهیم تا با استفاده از آن شادابی را به پوست خود هدیه دهید. 

 

هلو برای پاکسازی پوست مفید است و سبب نرمی و افزایش قابلیت ارتجاعی پوست می شود.با استفاده از یک عدد هلو براحتی می توانید ماسک خانگی تهیه کنید. ماسک صورت هلو یک شیوه عالی جهت کاهش خطوط پیری ، روشنی پوست و نرمی آن است.

 

هلو تازه و رسیده صرفا برای مصرف خوراکی مفید نیست بلکه آنها برای پوست فوق العاده هستند. با استفاده از هلو پوست شما شادابی و لطافت خواهد یافت. بدون شک کرم های بسیاری با اسانس این میوه در بازار وجود دارد اما یک شیوه عالی برای رسیدن به نتیجه ی مثبت استفاده از روش های خانگی برای تهیه ماسک صورت است. ساخت این ماسک بسیار آسان بوده و تمامی مواد آن در دسترس شما هستند.

 

مزایای هلو برای پوست

مزایای هلو برای پوست عمدتا عمدتا به حضور اسیدهای آلفاهیدروکسی نسبت داده می شود. آنها به عنوان لایه بردار طبیعی به شما کمک می کنند تا از شر سلول های مرده پوست خلاصی یابید.پس از حذف سلول های مرده سلول های جدید جایگزین آنها شده و در نتیجه شما پوستی صاف ، نرم و سبک تر خواهید داشت.

 

علاوه براین هلو خاصیت ضدالتهابی دارد که برای مقابله با التهاب پوست مفید است. بطور کلی بهبود سلامت پوست ، مبارزه با منافذ مسدود پوست ، چین و چروک ها ، لکه ، سوزش و عفونت از جمله مزایای این میوه خوش طعم و خوش عطر هستند.

 

طرز تهیه ماسک صورت هلو

به منظور تهیه یک ماسک صورت با هلو ترجیحا آنهایی را که رسیده هستند انتخاب کنید. شیوه ی تهیه آن بسیار آسان است. میوه را له کنید تا شبیه خمیر شود سپس آن را با مواد دیگری که در قسمت پایین به آنها می پردازیم مخلوط کنید تا ماسک صورت شما آماده شود. اگر هلوی رسیده در دسترس نداشتید می توانید از نوع کال یا نارس آن هم استفاده کنید فقط باید آن را آب پز کنید تا کمی نرم شود و شبیه رب گردد.

 

طرز تهیه ۱

مواد لازم

ـ خامه نصف فنجان
ـ هلو رسیده یکعدد
ـ عسل خالص یک قاشق غذاخوری

 

خامه را در یک کاسه ریخته و چند دقیقه هم بزنید تا زمانی که به یک شکل پفی برسد.پوست هلو را کنده و آن را در یک ظرف دیگر له کنید. سپس خمیر هلو را به خامه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شود و در نهایت با اضافه کردن عسل دوباره آن را هم بزنید. بگذارید این ترکیب به مدت ۱۰ دقیقه بماند سپس از آن بر روی صورت و گردن خود استفاده کنید پس از ۱۵ دقیقه آن آبکشی کنید. حال مشاهده می کنید که پوستی نرم خواهید داشت.

 

طرز تهیه ۲

مواد لازم

ـ یکعدد هلو
ـ روغن زیتون خالص یک قاشق چایخوری
ـ روغن ویتامین E چند قطره

 

اکثر افراد از خاصیت آنتی اکسیدانی روغن زیتون آگاهی دارند. این روغن همچنین حاوی ویتامین های مفید برای پوست است.بنابراین مخلوطی از هلو ، روغن زیتون و ویتامین E یک مرطوب کننده واقعی برای پوست بشمار می آید.برای شروع هلو رسیده را پوست کنده و کاملا له کنید سپس روغن زیتون و ویتامین E را با آن ترکیب کنید. آن را بر روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند سپس با آب کمی گرم آن را بشویید.

 

طرز تهیه ۳

مواد لازم

ـ هلو رسیده یکعدد
ـ سفیده تخم مرغ یکعدد
ـ ماست پرچرب یک قاشق چایخوری

 

در این ترکیب زمانی که هلو با سفیده تخم مرغ مخلوط می شود خاصیت سفت کنندگی پوست را خواهد داشت. ماست پرچرب اضافه شده به این ترکیب نیز برای آبرسانی پوست و بهبود خاصیت ارتجاعی آن مفید است.

 

در مجموع این ماسک برای سفت کنندگی پوست صورت و کاهش چین و چروک های صورت استفاده می شود. پوره هلو را با ماست و سفیده تخم مرغ به وسیله یک همزن برقی مخلوط نمایید. سپس آن را به صورت خود بمالید و ۱۵ دقیقه صبر کرده سپس آن را بشویید.

 

طرز تهیه ۴

مواد لازم

ـ هلو یکعدد
ـ عسل ۱ قاشق غذاخوری
ـ بلغور جو دو سر یک قاشق غذاخوری

 

هلو را پوست کنده و در یک کاسه کوچک آن را تبدیل به خمیر نمایید. این مخلوط را بهمراه عسل و بلغور جو دو سر در یک مخلوط کن بریزید سپس خمیر را بر روی گردن و صورت خود بمالید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و بعد با آب سرد بشویید.