پارس ناز پورتال

آموزش زیاد کردن سرعت مرورگر فایرفاکس

آموزش زیاد کردن سرعت مرورگر فایرفاکس

آموزش زیاد کردن سرعت مرورگر فایرفاکس 

مرورگر فایر فاکس بعد از مدتی کاهش سرعت دارد و باید به آن رسیدگی کرد تا به حالت نرمال و با سرعت تبدیل شود.فایرفاکس تنها مرورگری بود که توانست در مقابل غولی به نام اینترنت اکسپلورر دوام بیاورد. با هر نسخه‌ جدیدتری که از فایرفاکس عرضه می‌شود، اینترنت اکسپلورر بیشتر از دور خارج می‌شود،

 

آخرین نسخه فایرفاکس هم از این قاعده مستثنی نبود.برخی از کاربران ممکن است به‌خاطر نصب افزونه‌های زیاد، فایرفاکس خود را کند ببینند، اما خیال‌تان راحت که با وجود این افزونه‌ها هم می‌توانید با تنظیمات صحیح، سرعت مرورگر را بیشتر و بیشتر کنید. حتی در برخی موارد بیشتر از سرعت دابل‌ کلیکتان! همه این کارها در کمتر از 5دقیقه قابل انجام هستند و هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهند داشت.

 

1- فعال‌کردن پایپ‌ها:
مرورگرها معمولا خیلی مؤدب هستند. یک درخواست به سرور می‌فرستند و تا وقتی که از طرف سرور پاسخی دریافت نکنند، کار خود را ادامه نمی‌دهند. پایپ‌ها (لوله‌ها) تکنیک عصبانی‌تری هستند و چندین درخواست را قبل از دریافت درخواست بعدی ارسال می‌کنند و اغلب این روش زمان دانلود صفحه را کاهش می‌دهد.

 

برای فعال‌سازی آن، روی نوار آدرس‌ عبارت about:config را بنویسید و روی گزینه‌های زیر دوبار کلیک کنید تا مقادیرشان به True تغییر کند:

 

network.http.pipelining
network.http.proxy.pipelining

حالا روی مقدار زیر دوبار کلیک کنید و مقدار آن را روی 8 تنظیم کنید.

 

network.http.pipelining.maxrequests

 

یادتان باشد که برخی از سرورها از پایپ‌ها پشتیبانی نمی‌کنند و اگر شانس شما طوری باشد که سایت‌های محبوبتان این تکنیک را پشتیبانی نکنند، بازدهی دریافت صفحه‌هایتان پایین می‌آید، بنابراین خاموش و روشن‌ کردنش با شماست.

 

2- راندوی سریع:
صفحه‌های وب بزرگ مدت زمان زیادی برای بارگذاری می‌گیرند. در طول بارگذاری صفحه، فایرفاکس نمی‌خواهد شما را منتظر بگذارد. بنابراین به‌طور پیش‌فرض هر 12/0 ثانیه هر چه دریافت شده را نمایش می‌دهد (که به‌این فاصله، فاصله اعلام محتوا یا Content Notify Interval می‌گویند).

 

این عمل گرچه در ظاهر سرعت بیشتری به صفحه‌ها می‌دهد، اما در کل دانلود صفحه تاثیر عکس می‌گذارد، بنابراین بهتر است این زمان را کمی افزایش داد تا کارایی مرورگر را بالا برد.مجددا روی آدرس بار عبارت about:config را تایپ کنید و به آن مسیر بروید، سپس هر کجای پنجره که شد، یک کلیک راست بکنید و از منوی New باز شده، نوع Integer را انتخاب کنید. و تایپ کنید:

 

content.notify.interval

 

و بعد تایید را بزنید، عدد 500 هزار را وارد کنید و باز هم تایید کنید.
دوباره روی پنجره کلیک راست کنید و این بار Boolean را از منوی New انتخاب کنید. این بار مقداری با نام content.notify.ontimer بسازید و مقدار آن را True بگذارید.

 

3- بارگذاری سریع‌تر:
اگر برای 75/0 ثانیه ماوس خود را حرکت ندهید و یا به کیبورد دست نزنید (آستانه تعویض محتوا)، فایرفاکس وارد حالت یک وقفه با فرکانس کوتاه می‌شود و به این معنی است که رابط کاربری آن به حالت کم پاسخ می‌رود، ولی صفحه شما با سرعت بیشتری بارگذاری می‌شود. پایین آوردن این میزان باعث بالا رفتن بازدهی می‌شود و تنها یک دقیقه وقت شما را می‌گیرد.

 

عبارت «about:config» را تایپ کنید، در صفحه راست‌ کلیک کنید و New » Integer را انتخاب کنید. عبارت «content.switch.threshold» را تایپ و تایید کنید، عدد 250هزار (یک‌چهارم ثانیه) را وارد کنید و دوباره تایید کنید.

 

4- بدون وقفه:
می‌توانید حتی به فایرفاکس بگویید که در زمان بارگذاری صفحه، رویدادهای رابط کاربری را به‌کل نادیده بگیرد. این کار باعث می‌شود در هنگام بارگذاری صفحه‌ها، فایرفاکس‌تان از حالت پاسخگو خارج شده و به‌اصطلاح هنگ کند، اما اگر سرعت بارگذاری برای‌تان مهم‌تر است، این را امتحان کنید.

 

عبارت «about:config» را تایپ کنید، در صفحه راست‌کلیک کنید و New » Boolean را انتخاب کنید، « content.interrupt.parsing» را تایپ و تایید کنید و مقدار آن را False قرار دهید و تایید کنید.

 

5- جلوگیری از فلش:
انیمیشن‌های فلش ناخواسته در همه‌جا وجود دارند که از بالای مرورگر وارد محتوایی می‌شوند که شما می‌خواهید بخوانید و سرعت خواندن و مرور را پایین می‌آورد. خوشبختانه راه بسیار ساده‌ای برای آن وجود دارد. افزونه Flashblock را نصب کنید (flashblock.mozdev.org)! این افزونه از بارگذاری تمام فلش‌ها جلوگیری می‌کند

 

و باعث می‌شود صفحه‌های وب بسیار سریع‌تر بارگذاری شود. ولی اگر فکر کردید که بعضی از فلش‌ها آنقدرها هم بی‌استفاده نیستند، می‌توانید روی محل قرار گرفتن آن کلیک کنید تا نصب و طبق روال معمول اجرا شوند.

 

6- افزایش اندازه حافظه نهان:
وقتی که شما سایتی را باز می‌کنید، فایرفاکس تصاویر و اسکریپت‌های سایت را در یک حافظه نهان (Cache) محلی ذخیره می‌کند تا اگر خواستید دوباره همان سایت را ببینید سریع‌تر باز شود. اگر حافظه زیادی دارید، بگذارید فایرفاکس همیشه باز باشد تا مرتبا به صفحه‌ها بازگردد. بنابراین شما می‌توانید با افزایش حجم این حافظه کش، کارایی را بالا ببرید. عبارت «about:config» را تایپ کنید،

 

در صفحه راست کلیک کنید و New » Integer را انتخاب کنید. عبارت «browser.cache.memory.capacity» را وارد و تایید کنید. سپس عدد 65536 را وارد و دوباره تایید کنید. مرورگر خود را ببندید و دوباره باز کنید تا مرورگر کش جدید و بیشتری را بگیرد.