پارس ناز پورتال

آموزش درست کردن پیتزا مرغ و قارچ

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش درست کردن پیتزا مرغ و قارچ

آموزش درست کردن پیتزا مرغ و قارچ 

پیتزا از نوع مرغ و قارچ همه ی ی جا عمومیت دارد و این بـه دلیل طعم بسیار لذیذ آن است. بیایید این پیتزا را در خانه با هم درست کنیم. پیتزا یا همان کش لقمه ی قدیمی ها؛ مگر می شود از این خوشمزه گذشت؟ حالا فرقی نمی‌کند از کدام نوع باشد. این روزها دیگر انقدر تنوع اش زیاد شده کـه نمی توان شمردشان. در این پست هم طرز تهیه یکی از آن نوع ها را آموزش داده ایم. پیتزا مرغ و قارچ!

 

مواد لازم:
سینه مرغ نیم کیلو
قارچ نیم کیلو
فلفل دلمه متوسط دو عدد
پیاز یک عدد
سس گوجه فرنگی بـه مقدار لازم
ادویه کاری بـه مقدار لازم
نمک و فلفل بـه میزان لازم
آموزش درست کردن پیتزا مرغ و قارچطرز تهیه:

1. قبل از این کـه شروع بـه پخت مواد پیتزا کنید باید خمیر را آماده کنید و بگذارید تا ور بیاید. بعد از آماده سازی خمیر، مرغ را بـه همراه پیاز و کمی زردچوبه بگذارید تا بپزد. مقداری کـه نیم پز شد نمک را هم اضافه کنید. بعد از این کـه پخت و کمی خنک شد، مرغ ها را ریش ریش کنید.

 

2. قارچ ها و فلفل دلمه ها را هم بـه اندازه ها و شکل هاي دلخواه خرد کنید. مقدار کمی روغن در تابه بریزید و قارچ ها را بریزید تا کمی تفت بخورد. آب کـه انداخت و سبک شد، فلفل دلمه و مرغ ها را اضافه کنید و ادویه کاری و نمک و فلفل را نیز بریزید و کمی کـه تفت خورد، از روی حرارت بردارید. بـه این نکته توجه داشته باشید کـه قارچ بهتر است زیاد تفت نخورد و در واقع سرخ نشود، چرا کـه خواص و طعم عالیش از دست می رود.

 

3. خمیر پیتزا را بـه اندازه مناسب و طوری کـه قطرش بیشتر از دو سانتی متر نشود، پهن کنید. سس را رویش بمالید و بعد، موادی را کـه آماده کرده اید، روی خمیر پهن کنید و پنیر پیتزا را رویش بریزید. در مرحله بعد، اگر دوست داشتید میتوانید مقداری سس هم رویش اضافه کنید و در فر قرار دهید

 

و در دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد بـه مدت نیم ساعت بگذارید تا بپزد. وقتی کـه خمیر کمی پخت، پنیر را اضافه کنید تا یک ربع دیگر پیتزا کاملا آماده سرو شود.

 

فوت و فن عالی شدن پیتزا

برای این کـه پیتزای خیلی خوبی داشته باشید و خمیر کاملا بپزد و پنیرهای رویش نسوزد، همان طور کـه در بالا اشاره کردیم بهتر است کـه اول خمیر را بـه همراه مواد رویش در فر قرار دهید. وقتی کـه خمیرش پخت، پنیرها را اضافه کنید و بگذارید بـه مدت ده دقیقه تا یک ربع آماده شود.