پارس ناز پورتال

آموزش درست کردن پای مرغ به همراه سبزیجات

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش درست کردن پای مرغ به همراه سبزیجات

آموزش درست کردن پای مرغ به همراه سبزیجات 

پای مرغ غذایی متفاوت است که طعم جدیدی نیز دارد و برای ایجاد تفاوت در آشپزی می تواند بعنوان اولین گزینه این غذا را طبخ کنید. فصل پاییز و دسترسی به این سبزیجات مقوی، فرصت مناسبی برای تهیه و لذت بردن از این غذای خوشمزه است.

 

مواد لازم:

کالباس ۵۰ گرم
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
تره فرنگی ۱ شاخه
کرفس ۲۰۰ گرم
کدو حلوایی ۲۰۰ گرم
آویشن ۱ مشت
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
آب پرتقال ۵۰ میلی لیتر
آب مرغ ۲۰۰ میلی لیتر
خامه ۱۰۰ میلی لیتر
خمیر هزارلا ۲۰۰ گرم
آرد به میزان لازم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
مرغ ۲۵۰ گرم

آموزش درست کردن پای مرغ به همراه سبزیجاتطرز تهیه:

1. کالباس ها را در مقدار کمی روغن تفت دهید تا طلایی شوند. آن ها را از ماهیتابه خارج و روی حوله کاغذی قرار دهید.

 

2. اگر لازم است روغن بیشتری در ماهیتابه بریزید و گرم کنید. سبزیجات را به همراه آویشن و کمی نمک و فلفل برای ۷ دقیقه در آن تفت دهید تا نرم شوند. آب پرتقال را اضافه کنید و برای ۵ دقیقه بجوشانید تا آب آن ها کشیده شود.

 

3. کالباس را به همراه آب مرغ به آن ها اضافه کنید. مواد را بجوشانید و اجازه دهید برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپزند تا حجم آب نصف شود.

 

4. خامه را اضافه کنید و برای ۵ دقیقه دیگر تا حجم سس یک سوم شود، بپزید . سس را بچشید و در صورت لزوم نمک و فلفل بیشتری به آن اضافه کنید. آن را از روی حرات برداشته و کنار بگذارید.

 

5. فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. خمیر را روی سطح کار آردپاشی شده به پهنای ۵ میلی متر باز کنید و(با کمک نعلبکی) آن را به شکل ۳ دایره قالب بزنید. خمیر های قالب زده را با احتیاط در سینی فر نچسب قرار دهید و با کمک چاقو روی هر یک از آن ها را به شکل لوزی خط بیاندازید.

 

6. زرده تخم مرغ را به همراه ۱ قاشق چای خوری آب با چنگال بزنید. از ترکیب تخم مرغ بر روی خمیرها بزنید و آن ها را برای ۱۰ دقیقه در فر بپزید، تا طلایی شده و پف کنند. آن ها را ۲ دقیقه دیگر با در نیمه باز فر بپزید تا ترد شوند. سپس از فر خارج کنید و روی توری قرار دهید تا خنک شوند.

 

7. در این میان، تکه های مرغ پخته را به سس اضافه کرده و روی حرارت بگذارید تا مرغ ها گرم شوند. دوباره آن را بچشید و سپس بین بشقاب های گرمتان تقسیم کنید. بر روی هر یک از آن یک تکه خمیر پخته قرار دهید و میل کنید.

 

نکاتی در رابطه با تهیه ی پای مرغ و سبزیجات پاییزی:

1. کالباس را خرد کنید.

2. تره فرنگی و کرفس را تمیز بشویید و خرد کنید.

3. کدو حلوایی را پوست بگیرید و مکعبی خرد کنید.

4. برگ های آویشن را جدا کنید.

5. از مرغ پخته استفاده کنید. آن را تکه تکه کنید.