پارس ناز پورتال

آموزش درست کردن مربای زرشک خوش طعم

آموزش درست کردن مربای زرشک خوش طعم

آموزش درست کردن مربای زرشک خوش طعم 

آموزش درست کردن مربای خوش طعم و لذیذ را برای شما داریم که از زرشک است و می تواند بهترین مربا برای شما باشد سر میز صبحانه. 

آموزش درست کردن مربای زرشک خوش طعم

مربای زرشک

زرشک تازه 1 کیلوگرم . شکر 1 کیلو و 300 گرم . آب 5 لیوان . وانیل 1/2 قاشق چایخوری

 

طرز تهیه : زرشک تازه را پاک کرده و چندین بار با اب سرد بشوئید و داخل کاسه بریزید.

 

کاسه حاوی زرشک را با اب سرد پر کنید ( اب روی زرشک ها را بپوشاند ) و به مدت 2 ساعت بگذارید زرشک ها خیس بخورند سپس زرشک ها را ابکشی کنید.

 

زرشک های تمیز و ابکشی شده را درون ظرفی بریزید و حدود 300 گرم از شکرها را لابلای زرشک ها بپاشید و به مدت 5 ساعت درون یخچال قرار دهید تا زرشک ها اب بیندازد.

 

درون قابلمه اب بریزید و بگذارید گرم شود سپس باقی مانده شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا شکر حل شود ، پس از حل شدن شکر و جوش امدن اب باید مخلوط زرشک و شکر را اضافه کنید ( زرشک را هم نزنید بلکه با تکان دادن قابلمه مواد را مخلوط کنید ).

 

با حرارت ملایم و در باز بگذارید مربا بجوشد ، وقتی مربا غلیظ شد میتوانید وانیل را اضافه کنید ، 1 دور با قاشق مواد را مخلوط کنید و از روی حرارت بردارید ، اجازه دهید مربا خنک شود سپس درون شیشه بریزید و چند روز داخل یخچال قرار دهید سپس مصرف کنید.

 

نکته ها : مربای زرشک حتما باید چند روز داخل یخچال بماند سپس مصرف شود.

 

از مقدار شکر گفته شده میتوانید 300 گرم را حذف کنید و تنها 1 کیلوگرم شکر استفاده کنید که این بستگی به سلیقه شما دارد ، بدلیل ترشی زرشک نیازی به افزودن ابلیمو برای جلوگیری از شکرک زدن نمیباشد.