پارس ناز پورتال

آموزش درست کردن مافین هات داگ خوشمزه

آموزش درست کردن مافین هات داگ خوشمزه

آموزش درست کردن مافین هات داگ خوشمزه 

مافین ها شیرینی های خوشمزه جدید هستند که بسیار هم پرطرفدار می باشند و ما در این مطلب مافین هات داگ را آموزش می دهیم. مافین هات داگ میان وعده یا پیش غذایی خوشمزه است که طرز تهیه ای بسیار آسان و سریع دارد. این مافین ها را با سس قرمز نوش جان کنید و از طعم دلچسب آن لذت ببرید.

 

مواد لازم:

کره آب شده 1/2 فنجان
شکر 1/2 فنجان
تخم مرغ 2 عدد
جوش شیرین 1/2 قاشق چایخوری
آرد ذرت 1 فنجان
آرد 1 فنجان
نمک 1/2 قاشق چایخوری
هات داگ 8 عدد
باترمیلک 1 فنجانآموزش درست کردن مافین هات داگ خوشمزهطرز تهیه:

 

1-فر را روی 190 درجه سانتیگراد قرار دهید.کره آب شده و شکر را در کاسه ای بریزید و با هم ترکیب کنید. تخم مرغ ها را اضافه کنید و هم بزنید، سپس باترمیلک را به ترکیب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

 

2-در کاسه دیگری جوش شیرین، آرد ذرت، آرد و نمک را با هم ترکیب کنید. سپس این مواد را در دو نوبت به کاسه اولی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خمیری یکدست حاصل شود.

 

3-کف یک قالب مینی مافین را با اسپری روغن کمی چرب کنید. سپس یک قاشق غذاخوری از خمیر ذرت داخل هر قالب بریزید. هات داگ ها را به قطعات 2-3 سانتی برش بزنید و وسط هر خمیر یک تکه هات داگ قرار دهید. دقت کنید که بیش از حد خمیر داخل قالب نریزید زیرا مافین بعد از پخت کمی افزایش حجم خواهد داشت.

 

4-قالب مافین را به مدت 8 الی 12 دقیقه داخل فری که از قبل گرم شده قرار دهید تا نان ذرت برشته و طلایی شود. سپس قالب را بیرون بیاورید و اجازه دهید 5 دقیقه خنک شود. سپس مافین ها را از قالب خارج کنید و نوش جان کنید. این مافین ها را می توانید تا چند روز در یخچال نگهداری کنید و هر بار قبل از سرو حدود 20 الی 30 ثانیه آن را گرم کنید.

 

نکته:

می توانید طرز تهیه باتر میلک را در سایت ایران کوک ببینید. استفاده از باتر میلک بافت و طعم بهتری به مافین می دهد. اما اگر به هر دلیل نمی توانید از آن استفاده کنید بجای باتر میلک از همان مقدار ماست استفاده کنید.