پارس ناز پورتال

آموزش درست کردن ترشی ذرت خوشمزه

آموزش درست کردن ترشی ذرت خوشمزه

آموزش درست کردن ترشی ذرت خوشمزه 

ترشی ذرت طعم خوبی دارد و فقط کافی است تا یکبار آن را امتحان کنید. طرز تهیه این ترشی را می توانید در زیر مشاهده کنید. 

 

مواد لازم

کنسرو ذرت 5 قوطی
گوجه 450 گرم
فلفل دلمه ای سبز ریز خرد شده 1 و 1/2 فنجان
فلفل دلمه ای قرمز خرد شده 3/4 فنجان
خیار ریز خرد شده 1 فنجان
پیاز ریز خرد شده 1 فنجان
سرکه سیب 2 فنجان
شکر 1/2 فنجان
نمک 1 قاشق غذاخوری
دانه خردل 1 قاشق چایخوری
تخم کرفس 1 قاشق چایخوری
آموزش درست کردن ترشی ذرت خوشمزهترشی ذرت
طرز تهیه: گوجه ها را بشویید، پوست بکنید، دانه های آنها را خالی کنید و دور بریزید. سپس گوشت گوجه ها را به قطعات ریز خرد کنید. برای راحت کندن پوست گوجه ها می توانید چند دقیقه آنها را در آب جوش قرار دهید تا نرم شوند و پوستشان راحتتر جدا شود. تمام مواد خرد شده یعنی گوجه، پیاز،

 

فلفل دلمه‌ای سبز و قرمز و خیار را داخل کاسه بزرگی بریزید. سپس ذرت ها را با آب داخل کنسرو به آن اضافه کنید و مخلوط کنید. در کاسه دیگری سرکه، شکر، نمک، دانه خردل و تخم کرفس را ترکیب کنید و خوب هم بزنید. سپس به مواد خرد شده اضافه کنید.

 

مخلوط را داخل قابلمه یا ماهیتابه بزرگی بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش بیاید. زمانیکه به جوش آمد حرارت را کم کنید و اجازه دهید به مدت 1 ساعت بپزد و آب اضافی آن تبخیر شود.

 

شیشه هایی که می خواهید ترشی را در آن بریزید از قبل تمیز بشویید و کاملا خشک کنید. ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی خنک شود. سپس داخل شیشه ها بریزید. درب آنها را محکم ببندید و تا زمانیکه جا بیفتند داخل یخچال نگهداری کنید.

 

نکته‌ : با این مواد ۸ شیشه کوچک ترشی خواهید داشت. می توانید بجای کنسرو ذرت از ذرت تازه نیز استفاده کنید. دراین صورت دانه های 5 ذرت(بلال) را جدا کنید و به همراه یک لیوان آب به ترکیب اضافه کنید .این ترشی خوشمزه و خوش طعم را می توانید در کنار هر غذایی میل کنید. همچنین می توانید آن را داخل ساندویچ همبرگر، هات داگ یا حتی جوجه بریزید.

 

این ترشی به نسبت سایر ترشی ها طعم ملایم تری دارد . اگر ترشی تند و تیزتری را می پسندید می توانید شکر را حذف کنید.