پارس ناز پورتال

آموزش تهیه کیک قرمز خامه ای

آموزش تهیه کیک قرمز خامه ای

آموزش تهیه کیک قرمز خامه ای 

خانم هایی که به پخت انواع کیک علاقه دارند,برای شما یک کیک فوق العاده زیبا و طعم عالی را پیشنهاد می دهیم. 

 

خانم هایی که زیاد اهل کیک و شیرینی درست کردن هستند، همیشه دنبال دستور پخت های جدید برای کیک های جدید می گردند. ما هم امروز برایشان طرز تهیه کیکی قرمز رنگ را آموزش داده ایم تا شاید بتوانیم در این راه کمکی به آنها کرده باشیم. همچنین این کیک برای تکمیل لحظه های عاشقانه با همسرتان عالی است.

 

مواد لازم:

آرد سفید 2 پیمانه
تخم مرغ (هم دمای محیط) 6 عدد
شکر 1/2 پیمانه
کره (هم دمای محیط) 200 گرم
پودر کاکائو 1/5 قاشق غ
شیر 1/5 پیمانه
بکینگ پودر 3ق غ
خامه فرم گرفته 2 بسته 500 گرمی
موز دو عدد
گردو به میزان لازم
خلال بادام و پسته به مقدار لازم
رنگ خوراکی قرمز به میزان لازم
شکلات تخته ای به مقدار لازم

آموزش تهیه کیک قرمز خامه ای

طرز تهیه:

1-من موادم رو نصف کردم و توی دوتا قالب هم اندازه درست کردم اونی که رنگش پر رنگتر هستش کاکائوی بیشتری توش ریختم پس برای یک کیکتون یک قاشق کاکائو بریزید و برای دیگری نصف قاشق غذاخوری…..

 

2-مواد خشکمان را با هم مخلوط میکنیم (کاکائو و ارد و بکینگ پودر) و سه الی چهار بار الک میکنیم.

 

3-زرده و سفیده را جدا کرده سفیده را میزنیم تا پف کند زرده را با شکر زده تا کرم رنگ شود سپس رنگ خوراکی و کره را اضافه میکنیم و با هم زن برقی هم میزنیم در این مرحله شیر را اضافه میکنیم و بعد از اضافه کردن شیر مواد خشکمان را نیز اضافه میکنیم و بصورت دورانی در یک جهت با لیسک هم میزینم تا مواد یکدست شود در نهایت سفیده را به مواد افزوده و بصورت دوارنی و آهسته با مواد مخلوط میکنیم.

 

4-ته قالبمان را کاغذ روغنی که کمی چرب کرده ایم گذاشته و موادمان را در قالب میریزیم و در فری که از 20دقیقه قبل گرم شده قرار میدهیم.دمای فر 170درجه و مدت زمانی که من برای پخت کیکم 45دقیقه بود که بسته به نوع فر میتوانیم بعد از نیم ساعت و زمانی که کیک پف کرد یک چنگال در کیک فرو کنیم از موادمان حالت خمیری نداشت و به چنگال نچسبد کیکمان کاملا مغز پخت شده است…

 

5-کیکمان را از وسط نصف کرده و خامه و موز و گردو را برای لایه های وسط کیک استفاده میکنیم در آخر کل کیک را با خامه کاور میکنیم.

 

6-من برای تزیین دور کیک از شکلات تخته ای و مغز پسته استفاده کردم و روی کیک را با مغز بادام و خامه ای که با رنگ میکس کردم تزیین کردم…آموزش تهیه کیک قرمز خامه ای

آموزش تهیه کیک قرمز خامه ای