پارس ناز پورتال

آموزش تهیه کیک باقلوا خوش طعم

آموزش تهیه کیک باقلوا خوش طعم

آموزش تهیه کیک باقلوا خوش طعم 

کیک باقلوا با ظاهر زیبا که برای پذیرایی در مهمانی ها بسیار مناسب است و می تواند هنر آشپزی شما را نشان دهد. باقلوا یکی از خوشمزه هایی است که همه عاشق اش هستند. در این مطلب کیک باقلوا را به شما آموزش می دهیم که حتما از آن استقبال می کنید.

 

مواد لازم:
۱۲۰ گرم آرد
۱۰۰ گرم شکر
۳ عدد تخم مرغ
۱۵۰ گرم کره آب شده
۱۲۰ گرم بادام خرد شده
1/4 پیمانه گلاب
۱ ق چ بیکینگ پودر
1 ق چ پودر هل

 

مواد لازم برای شربت:

1 پیمانه شکر
1/3 پیمانه آب
1/4 پیمانه گلاب
1 ق چ عسل

آموزش تهیه کیک باقلوا خوش طعمروش تهیه:
1. ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. شکر و تخم مرغ ها را در یک ظرف مناسب با همزن برقی خوب بزنید. حالا کره آب شده را به آنها اضافه کنید، سپس گلاب و هل را به مایه اضافه کرده ، خوب مخلوط کنید. بیکینگ پودر و آرد را در یک ظرف دیگربا هم الک کرده، آنها را همراه بادام خرد شده به مواد اضافه کنید و با لیسک آنها را خوب هم بزنید تا مایه یکدستی حاصل شود.

 

2. اکنون مایه را در یک قالب یا ظرف مناسب به ابعاد ۲۰×۳۰ که از قبل چرب کرده اید بریزید و ظرف را به مدت ۵ دقیقه داخل فر قرار دهید. بعد از 5 دقیقه حرارت را به ۱۷۰ درجه کاهش دهید و 35 دقیقه دیگر صبر کنید تا سطح مواد خوب طلایی شود.

 

3. قالب را از فر درآورید و صبر کنید تا کمی خنک شود، سپس کیک را از قالب درآورید، شربت داغ را روی آن بریزید و کیک را به ابعاد مورد نظرتان برش دهید.

 

دستور تهیه شربت:

شکر و آب را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا شکر حل شود. حالا عسل را اضافه کنید تا شربت کف کند. در انتها گلاب را اضافه کنید. بعد از یکی دو جوش شربت آماده است.